Gå til innhold

Hvordan er din 14-åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på 14 år.

Han er en prøvelse av en annen verden.

Han er sur, frekk, likegyldig, lat.

Han snakker ikke til oss med mindre han trenger penger. Han svarer frekt uansett hva vi sier eller spør om.

Når kan det evnt bli bedre?

Har lyst å pakke han ned i en bananeske og pakke han bort. Han stresser og forsurer for oss andre.

Anonymous poster hash: f0b50...988

Skrevet

Min er kjekk, snill, rotete, glemsk, til tider grinete, treningsnarkoman, klipper plen, hogger ved uten at jeg må gneldre,distrè.... ja som en helt vanlig tenåring vil jeg si. Og helst sove LENGE om helgene om han ikke trener eller er på stevner.

Skrevet

Det er nok ganske forskjellig hvordan hormonene herjer i disse tenåringskroppene, og også hvordan de har det på skolen, med vennskap, ulykkelige forelskelser osv spiller inn. Noen har det verst når de er 12, andre har det som vanskeligst når de er 16.....

Men når det er sagt, så er det ikke greit å oppføre seg som dritt, de skal få litt forståelse og empati for den turbulente tiden de går gjennom, men til gjengjeld skal de oppføre seg som folk og vise respekt for familiens andre medlemmer.

Har en gutt på 14 år selv, men han har det veldig bra akkurat nå. Han hadde en litt tøff periode i fjor hvor det skjedde mye med relasjonene i klassen, utakten de var i når det kom til jentegalskap, hormoner og pubertet rokket ved de etablerte venneskapene og det var en litt tøff periode. Han ble mer irritabel og sårbar, tok alt i verste mening og tålte dårlig tilsnakk uten å bli lei seg eller få alle pigger ut. Men han har aldri vært frekk og obsternasig, vi snakker rett og slett ikke sånn til hverandre her i huset noen av oss så det falt han aldri helt inn tror jeg.

Akkurat nå har han det bra, han er blid og sprudlende, synger og prater, klemmer på småsøsken og trives godt både på skolen og med fritidsaktivitetene sine.

Anonymous poster hash: 84fe6...d4b
Skrevet

Han kommer aldri i stua annet enn når han skal spise.

Lillesøsteren på 4 virker det som han hater høyere enn himmelen.

Han trener 4 ganger i uka og fisker i helgene.

hi

Anonymous poster hash: f0b50...988

Skrevet

Har en 14 år gammel jente. Hun er snill, blid, sosial med oss i familien, men trekker seg vekk iblant og. Hun er veldig rotete. Kan være litt hormonell, lei seg ene øyeblikket, glad neste. Men selv om hun blir sur, så blir det ikke stygge krangler, eller stygge ord.

Hun er snill mot lillebroren sin. Jeg er veldig fornøyd med hvordan det er så langt.

Anonymous poster hash: c7ec3...652

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...