Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Det er vel ikke særlig vanlig å ha med en blødende hund på besøk? Min søster med familie var innom i dag, og de hadde med hunden. Greit nok, jeg er ikke overbegeistra over det, men det er greit. Men at den går og drypper blod i hele stua synes jeg igrunn ikke er greit. Når da eierne ikke viser noe initiativ til å tørke opp engang ble jeg igrunn irritert! Jeg burde ha sagt noe, men fikk meg ikke til det. Skal helt klart si ifra på forhånd neste gang om at hunden kan bli hjemme neste gang den blør. Er jeg prippen eller er det litt spesielt?
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Jøss, sier jeg bare. Søsteren din og mannen, lever de i sin egen boble? For det første så har jeg aldri opplevd at noen tar med en tispe med blødninger på besøk. Og hvis noen likevel måtte ha tatt med hunden ville jeg forventet at de sa fra på forhånd og spurte om det var greit - og ikke minst at de selv passet på hunden slik at de tørket etter den før blod ev. ble dratt ut over. Litt pes for dem, ja, men såpass må man forvente at de gjør. Jeg tolererer mye og synes det er veldig stas med hunder på besøk. Men det hadde ikke vært greit for meg heller. Jeg mener det er mer enn litt spesielt Anonymous poster hash: c34ac...52a
HvittHus Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Be søsteren din ta på hunden tispetruse neste gang den kommer på besøk under løpetiden. Siden dere er søsken burde det gå fint å komme med en slik anmodning. :-)
TinaK 1990 Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 Man har da tispe truse på en hund med løpetid inne...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 11. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 11. oktober 2015 Be søsteren din ta på hunden tispetruse neste gang den kommer på besøk under løpetiden. Siden dere er søsken burde det gå fint å komme med en slik anmodning. :-) Ja, det burde ikke være så vanskelig, men jeg liker best å være i forkant, ikke lage dårlig stemning der og da. De bruker ikke truse på hunden i det hele tatt, så det er rimelig ekkelt, spesielt siden de har krabbende baby!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 Æsj! Hvor ofte har tisper løpetid, og hvor mye blør de da.? Anonymous poster hash: bb4d5...710
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Huff, noen eier bare ikke skrupler. Min søster har også en hund, og første gangen hunden fikk løpetid fikk jeg tilsendt BILDER av hunden mens den skrevde på ryggen, og det var helt blodig nedentil. I teksten sto det: Første løpetid :D Omg... Fikk tilsendt bilde av et blodig tilgriset pledd også, samt blodflekker som gikk i en stripe fra stue til kjøkken. Heldigvis har vi hundeforbud hjemme hos oss (ene ungen er allergisk). Jeg er sikker på at hunden ville vært med hit om ikke, løpetid eller ikke. Anonymous poster hash: 75f64...4f0
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Herre fred, man lar da ikke tispa blø ned hverken sitt eget eller andres hus?! Anonymous poster hash: c95f5...412
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 Skjønner bare ikke hvorfor folk vil ha hund, og at de drar dem med inn til andre?? Når de blør?? Anonymous poster hash: e2701...570
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #10 Skrevet 12. oktober 2015 Når vi hadde tispe ville jeg aldri tenkt tanken engang på å ta hun med til andre under løpetiden! Anonymous poster hash: 1729e...3d2
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #11 Skrevet 12. oktober 2015 Bruker selvsagt truse. Det var noen som spurte oppi tråden her hvor ofte osv. De fleste hunder har løpetid to ganger i året. Noen helt få har såkalt "tørr løpetid" - altså uten blødninger. Enkelte hunder og hunderaser har dette sjeldnere. Det ser ut til at vår er av typen som har det sjeldnere, men hun er foreløpig ganske ung, så jeg lever i håpet.... Ikke noe i veien for å ta med hund på besøk om det er avtalt på forhånd. Man bruker selvsagt truse om det er løpetid. Jeg pleier da ikke å blø ned sofaen til folk når jeg har mensen heller..... Anonymous poster hash: b4cea...025
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #12 Skrevet 12. oktober 2015 Huff, noen eier bare ikke skrupler. Min søster har også en hund, og første gangen hunden fikk løpetid fikk jeg tilsendt BILDER av hunden mens den skrevde på ryggen, og det var helt blodig nedentil. I teksten sto det: Første løpetid :D Omg... Fikk tilsendt bilde av et blodig tilgriset pledd også, samt blodflekker som gikk i en stripe fra stue til kjøkken. Heldigvis har vi hundeforbud hjemme hos oss (ene ungen er allergisk). Jeg er sikker på at hunden ville vært med hit om ikke, løpetid eller ikke. Anonymous poster hash: 75f64...4f0 😳😳😳 Anonymous poster hash: dc151...0f0
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 12. oktober 2015 Forfatter #13 Skrevet 12. oktober 2015 nei, jeg synes jo selv at det er rimelig sært, men begynner jo å lure siden de tar det som en selvfølge...
Heihånåerdetjuligjen Skrevet 12. oktober 2015 #14 Skrevet 12. oktober 2015 For å si det sånn, som menneske går man selvsagt ikke på besøk uten å ta på seg bind eller tampong når man har full mens. Hvorfor skulle det være helt legitimt å ta med en hun med "mens" uten beskyttelse?? Noen er litt enkle i topplokket. TIps, kjøp en tispetruse selv så har du i hus neste gang de kommer med ei blødende bikkje......
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #15 Skrevet 12. oktober 2015 Hehe, svogeren min gjorde det samme her i høstferien, jeg tørket blod etter hunden hans i stua her. Men da han ville ta hunden med i MIN bil, og skulle til å slippe henne inn i baksetet, da sa jeg nei. Ærlig takt, en blødende bikkje rett i baksetet i bilen. Noen mennesker altså... Anonymous poster hash: 0044a...f3a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #16 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. 😊 Anonymous poster hash: 46694...7e0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #17 Skrevet 12. oktober 2015 Jeg har hund som gjerne er med på besøk (hannhund riktignok), men jeg ville da ikke tatt med en tispe uten tispetruse. Det er en grunn til at sånne truser finnes! På samme måte som jeg tørker labbene hans hvis han har vært ute i regnet eller søla før han kommer inn, både til oss og andre. På samme måte forventer jeg at folk har bleie på unger som ikke er dotrent om de kommer til meg. Hensyn er en fin ting å lære seg. Skjønner ikke at folk vil ha blod overalt! Anonymous poster hash: aa686...aa1
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #18 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter? Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler. Anonymous poster hash: e767c...409
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #19 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 Ånei.......Selvinnsikt much? Nope....... Anonymous poster hash: d2015...7e8
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #20 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter? Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler. Anonymous poster hash: e767c...409 Som jeg skrev så synes de vi har som venner og familie at det er helt greit at vi har med hundene på besøk. Å få på en stor grønnlandshund tispe en truse går ikke helt bra gitt 😊 Anonymous poster hash: 46694...7e0
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #21 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter? Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler. Anonymous poster hash: e767c...409 Som jeg skrev så synes de vi har som venner og familie at det er helt greit at vi har med hundene på besøk. Å få på en stor grønnlandshund tispe en truse går ikke helt bra gitt Anonymous poster hash: 46694...7e0 En stor grønnlandshundtispe tåler å vente hjemme eller i gangen også..... Det er dyr, dyr skal behandlet som dyr, ikke som mennesker. http://www.vg.no/forbruker/mattilsynet-advarer-hunden-har-blitt-en-dukke-som-skal-vises-frem/a/23537653/ Anonymous poster hash: 0044a...f3a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #22 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter? Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler. Anonymous poster hash: e767c...409 Som jeg skrev så synes de vi har som venner og familie at det er helt greit at vi har med hundene på besøk. Å få på en stor grønnlandshund tispe en truse går ikke helt bra gitt Anonymous poster hash: 46694...7e0 En stor grønnlandshundtispe tåler å vente hjemme eller i gangen også..... Det er dyr, dyr skal behandlet som dyr, ikke som mennesker. http://www.vg.no/forbruker/mattilsynet-advarer-hunden-har-blitt-en-dukke-som-skal-vises-frem/a/23537653/ Anonymous poster hash: 0044a...f3a Nå har det seg slik at vi har hatt grønnlandshunder i mange år, og våre hunder er aldri alene hjemme. Vi har rolige, sunne, friske og glade hunder. De som har et problem med at vi har med oss hundene får bare sitte der uten oss på besøk. 😊 Anonymous poster hash: 46694...7e0
smurfis Skrevet 12. oktober 2015 #23 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter? Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler. Anonymous poster hash: e767c...409 Som jeg skrev så synes de vi har som venner og familie at det er helt greit at vi har med hundene på besøk. Å få på en stor grønnlandshund tispe en truse går ikke helt bra gitt Anonymous poster hash: 46694...7e0 En stor grønnlandshundtispe tåler å vente hjemme eller i gangen også..... Det er dyr, dyr skal behandlet som dyr, ikke som mennesker. http://www.vg.no/forbruker/mattilsynet-advarer-hunden-har-blitt-en-dukke-som-skal-vises-frem/a/23537653/ Anonymous poster hash: 0044a...f3a Nå har det seg slik at vi har hatt grønnlandshunder i mange år, og våre hunder er aldri alene hjemme. Vi har rolige, sunne, friske og glade hunder. De som har et problem med at vi har med oss hundene får bare sitte der uten oss på besøk. Anonymous poster hash: 46694...7e0 Er vel ikke helt sikkert at "de bare sitter der" selv om dere ikke kommer på besøk. Kanskje de får besøk av noen med litt antenner i stedet?
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #24 Skrevet 12. oktober 2015 Broren min gjorde det samme! Helt jævlig grisete og ekkelt med masse blodspor i stua. Etter det ble det hundeforbud hos oss! Anonymous poster hash: 8098e...7f4
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2015 #25 Skrevet 12. oktober 2015 Hva er problemet???? Du vet det går ann å vaske det bort eller??? Vann og såpe??? Her har vi tispe og når hun har løpetid så må vi vaske gulvet flere ganger om dagen. Vi tar hun også med når vi drar bort på lik linje som vi tar med hannhunden. Begge to er en del av familien og de skal IKKE være alene hjemme. Alle rundt oss godtar det og hadde de ikke godtatt det så hadde de ikke fått besøk av oss. Anonymous poster hash: 46694...7e0 wow, et mer arrogant innlegg skal man lete lenge etter?Enten så troller du, eller så mangler du seriøst evnen til å se at ikke alle er glade for å få blodsøl på sine eiendeler.Anonymous poster hash: e767c...409 Som jeg skrev så synes de vi har som venner og familie at det er helt greit at vi har med hundene på besøk. Å få på en stor grønnlandshund tispe en truse går ikke helt bra gittAnonymous poster hash: 46694...7e0 En stor grønnlandshundtispe tåler å vente hjemme eller i gangen også.....Det er dyr, dyr skal behandlet som dyr, ikke som mennesker.http://www.vg.no/forbruker/mattilsynet-advarer-hunden-har-blitt-en-dukke-som-skal-vises-frem/a/23537653/Anonymous poster hash: 0044a...f3a Nå har det seg slik at vi har hatt grønnlandshunder i mange år, og våre hunder er aldri alene hjemme. Vi har rolige, sunne, friske og glade hunder. De som har et problem med at vi har med oss hundene får bare sitte der uten oss på besøk. Anonymous poster hash: 46694...7e0 Er vel ikke helt sikkert at "de bare sitter der" selv om dere ikke kommer på besøk. Kanskje de får besøk av noen med litt antenner i stedet? amen! Om nå dette ikke er trolling, så er det slike innlegg som er med på å gi hundeeiere dårlig rykte. Anonymous poster hash: e767c...409
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå