Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #1 Skrevet 11. oktober 2015 Hunden min fikk tramadol av veterinæren. Jeg gikk på disse selv for fem år siden i forbindelse med en prolaps. Husker at jeg fikk voldsomt ansiktskløe og kvalme av de. Spurte om det var de samme bivirkninger på hundevarianten, for det er uheldig. Hun hadde ikke hørt noe om det sa hun?? Noen her som har gitt hunden sin dette og vet noe om bivirkninger? Er dette den samme tramadol som gis til mennesker eller er det en egen variant til hunder? Anonymous poster hash: 24e8f...1f1
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #2 Skrevet 11. oktober 2015 Google er en fin ting... Anonymous poster hash: 071cd...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #3 Skrevet 11. oktober 2015 Google er en fin ting... Anonymous poster hash: 071cd...e3e Fant ingen "seriøse nettsider" som omtalte bivirkninger til hund. Fant bare pakningsvedlegget men det er den til mennesker og det sto ikke noe om hund der. Er usikker på om det er eksakt samme produkt. Derfor er det like greit å spørre hundeeiere som har erfaring med det. Får jeg lov å spørre her da eller? Anonymous poster hash: 24e8f...1f1
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #4 Skrevet 11. oktober 2015 http://www.legemiddelverket.no/Veterinaermedisin/terapianbefalinger/Documents/Smertebehandling%20hos%20hund%20og%20katt.pdf Seriøst nok? Se side 9. Anonymous poster hash: 071cd...e3e
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #5 Skrevet 11. oktober 2015 Kan ikke så mye om det, men har lest at dosering til og halvveringstiden for tramadol hos hund varierer, og derfor ikke vites eksakt. Ellers vet jeg at overdosering kan gi nevrologiske symptomer og kramper. Men vet ikke så mye ut over det. Jeg reagerer også på tramadol selv. Har ingen smertelindrende effekt av dem overhodet, får bare masse bivirkninger og blir veldig dårlig (kvalme, svimmelhet, synsforstyrrelser, greier ikke gå ordentlig). Anonymous poster hash: 4b78b...5f3
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #6 Skrevet 11. oktober 2015 http://www.legemiddelverket.no/Veterinaermedisin/terapianbefalinger/Documents/Smertebehandling%20hos%20hund%20og%20katt.pdf Seriøst nok? Se side 9. Anonymous poster hash: 071cd...e3e Haha. Ok da. Jeg er STUPID for det der var ikke lett å forstå. Har du en side som er oversatt til barnespråk? Anonymous poster hash: 24e8f...1f1
HvittHus Skrevet 11. oktober 2015 #7 Skrevet 11. oktober 2015 Hunden vår gikk på Tramadol et år før han døde. Ingen bivirkninger, men han trengte tre dager til å venne seg til medikamentet.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #8 Skrevet 11. oktober 2015 Hunden vår gikk på Tramadol et år før han døde. Ingen bivirkninger, men han trengte tre dager til å venne seg til medikamentet. Hvordan venne seg til det? Kjenner jeg er skeptisk siden jeg selv ble helt slått ut. Men den oppfører seg vel anderledes på hund. Anonymous poster hash: 24e8f...1f1
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #9 Skrevet 11. oktober 2015 http://www.anydogrescue.org/tramadol-for-dogs/ Google er egentlig ikke så veldig vanskelig, hvis du husker at engelsk er et fint språk Anonymous poster hash: 03876...9e2
HvittHus Skrevet 11. oktober 2015 #10 Skrevet 11. oktober 2015 Hunden vår gikk på Tramadol et år før han døde. Ingen bivirkninger, men han trengte tre dager til å venne seg til medikamentet. Hvordan venne seg til det? Kjenner jeg er skeptisk siden jeg selv ble helt slått ut. Men den oppfører seg vel anderledes på hund. Anonymous poster hash: 24e8f...1f1 Som for mennesker trenger også hunder litt tid til å komme over "dopfølelsen". Er hunden satt på Tramadol er det fordi ordinære smertestillende for hund ikke er tilstrekkelig nok til å smertelindre. Selv om hunden vil oppleve litt ubehag i oppstartsfasen, er alternativet smerter. Noe som var helt uaktuelt å la vår hund oppleve, selv om det var tre dager han ikke var helt seg selv.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2015 #11 Skrevet 11. oktober 2015 Hunden vår gikk på Tramadol et år før han døde. Ingen bivirkninger, men han trengte tre dager til å venne seg til medikamentet.Hvordan venne seg til det?Kjenner jeg er skeptisk siden jeg selv ble helt slått ut. Men den oppfører seg vel anderledes på hund. Anonymous poster hash: 24e8f...1f1 Som for mennesker trenger også hunder litt tid til å komme over "dopfølelsen". Er hunden satt på Tramadol er det fordi ordinære smertestillende for hund ikke er tilstrekkelig nok til å smertelindre. Selv om hunden vil oppleve litt ubehag i oppstartsfasen, er alternativet smerter. Noe som var helt uaktuelt å la vår hund oppleve, selv om det var tre dager han ikke var helt seg selv. Vi skal selvsagt gi det. Jeg kjenner jeg bare er urolig. Det er jo en sterk smertestillende for mennesker. Anonymous poster hash: 24e8f...1f1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå