Gå til innhold

Sykemeldingspenger fra nav - når kan jeg vente å få de utbetalt?

Anbefalte innlegg

Det er første gang jeg er sykemeldt,så jeg vet ikke hvordan det er når det gjelder utbetaling.

Normalt sett får jeg lønn annenhver fredag. Nå har jeg vært sykemeldt i noen uker. Er det sånn at arbeidsgiver betaler de første 14 dagene?

Jeg skulle hatt lønn førstkommende fredag. Hvordan blir det da med utbetaling når det skal komme fra nav?

Håper noen av dere kan hjelpe meg med svar, for jeg er litt bekymret da jeg har regninger og betalingsfrist på de som er fredag. (Faste trekk i nettbanken)

Anonymous poster hash: 5ee58...1b9

Fortsetter under...

Sist jeg fikk lønn fea jobb var 13 av de 14 dagene sykemeldingsdsger,og er det sånn at arbeidsplassen betaler for de første 14 dagene, skal de betale for en dag til. De resterende 13 dagene skal jeg få de av nav. Håper dere skjønner det jeg skriver :-)

Anonymous poster hash: 5ee58...1b9

Med nav kan det ta tid å få sykepenger, så ring og hør hvordan det ligger an. Her har jeg vært sykemeldt fra starten av august, og har ennå ikke fått utbetalt noe sykepenger. Men her har arbeidsgiver vært sen med å levere inn sykepengegrunnlag til nav.

Anonymous poster hash: 9f084...483

Annonse

Tror 3 måneder er vanlig saksbehandlingstid hos nav ved sykepenger. Det kan vel variere noe etter hvor du bor. Det var iallefall mye i media om det for noen år siden.

Anonymous poster hash: 4aeea...3f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...