Gå til innhold

Lutefase på 9 dager?

Anbefalte innlegg

Hei. Noen her inne som har erfaring med kort lutefase? Min lutefase er på 9 dager. Dette kan vel skape problemer for å bli gravid? Fått time til gynokologen men det er 2 uker til. Noen som har tips til hvordan man evt kan forlenge lutefasen eller få egget til å feste seg før? Veldig skuffet og lei når TR kom alt for tidlig!! :(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144240613-lutefase-p%C3%A5-9-dager/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt alt for kort lutealfase (nede i 8 dager). Forsøkte med høydose B6 og B12 da jeg hadde lest at dette kunne hjelpe. Men fungerte ikke i det hele tatt for meg... fikk Lutinus av legen denne mnd, og jammen ble lutealfasen min så lang som 16 dager! Desverre ingen spire denne mnd, håper å bli gravid neste gang <3 lykke til!

Jeg har hatt alt for kort lutealfase (nede i 8 dager). Forsøkte med høydose B6 og B12 da jeg hadde lest at dette kunne hjelpe. Men fungerte ikke i det hele tatt for meg... fikk Lutinus av legen denne mnd, og jammen ble lutealfasen min så lang som 16 dager! Desverre ingen spire denne mnd, håper å bli gravid neste gang <3 lykke til!

Man må gjerne bruke B6 og B 12 en stund for at det skal hjelpe lutealfasen, gjerne 3 mnd og mer.

Jeg har hatt hvertfall forlenget min flere ganger ved hjelp av B6, men har stort sett gått 3 mnd før den har vært oppe i 13-14 dager(fra ca 10 dager)

Anonymous poster hash: 96697...4b5

Tusen takk for deling av deres erfaringer. Da skal jeg handle inn B6 og B-vitaminer, også skal jeg til gynokologen i slutten av mnd så kanskje jeg kan få litt hjelp der også. Har hatt to sykluser på 32 dager blank men det hjelper svært lite med regelmessig syklus om lutealfasen er på 9 dager :( Trodde kanskje at det hadde klaffet denne mnd så ble enda mer deprimert da jeg oppdaget at lutealfasen var på 9 dager. Har lest på nettet at flere har klart å bli gravid på kort lutealfase men dette er vel individuelt 😊

Annonse

Jeg må bare få ut litt frustrasjon her inne. Jeg er så utrolig lei meg å svært spent hva gynokologen vil si når jeg skal dit. Nå har jeg bare brukt prevensjon i 6 mnd av de siste 2 årene og ingenting har skjedd. Vi har ikke direkte vært aktive prøver før vi bestemt oss for å ta prøvingen litt mer alvorlig nå i August. Jeg er ung og vi har ett barn fra før, alt er bra med oss begge (tror jeg) utenom litt problemer etter fødsel, men det er ordnet. Føler meg fæl her jeg sitter å syntes synd på meg selv når det er andre her inne som sikkert opplever en verre situasjon enn meg. Måtte bare få det. Det gjør vondt langt inne i hjerte mitt at lutealfasen min er defekt.. :( Tror dere det mulig at lutealfasen plutselig kan bli lengre i denne syklusen eller er den alltid like lang? :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...