Gå til innhold

Dumt spm, men skuvseng/vokseseng. Hvordan gjør man det med madrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt på å kjøpe slik seng som vokser med barnet, men hvordan gjør man det med madrass? Kan jo ikke kjøoe madrass i ørten forskjellige størrelser?

Da blir det jo sprinkelsengstørrelse og så voksenstørrelse, evt juniorstørrelse om det finnes? Noen som vil forklare meg hvordan dere har gjort det?

Anonymous poster hash: e0c62...f89

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg har ei gammel arvet skyveseng. Startet med sprinkelsengmadrass og deretter dro jeg senga helt ut og kjøpte en skumgummimadrass som jeg saget til med brødkniven. Ganske upraktisk med ei sånn seng i grunn. Men billigere å kjøpe nye madrasser enn nye senger...

Svigersøster har derimot ei skyvseng fra ikea hvor madrassen kan brettes på en eller annen måte og tilpasses ettersom senga dras ut.

Anonymous poster hash: 6dcc1...31c

Skrevet

Du kan kjøpe madrass som kommer i flere deler. Om det er logisk. Du skjøter på en del ettersom barnet vokser ;)

Anonymous poster hash: 5db3b...98f

Skrevet

Jentungens Madrass er i 3 deler. En del er 120 lang,lik lengden i en sprinkelseng. Så er de to siste delene 40cm hver.

Senga kan også monteres i 3 forskjellige lengder.

Senga er en Minnen vokseseng fra ikea.

Hun har smådelene til madrassen i fotenden,og har en tynn og full-lengde overmadrass oppå.

Laknene orket jeg ikke styre med,så jeg kjøpte 200cm lange med en gang, og bare brettet rundt madrassen. Kan se om jeg finner bilde :-)

Evt kan dujo kjøpe en skummadrass i full lengde og kappe til selv. Ta vare på avkappet og legge i senga etterhvert som barnet vokser :-)

Skrevet

Jentungens Madrass er i 3 deler. En del er 120 lang,lik lengden i en sprinkelseng. Så er de to siste delene 40cm hver.

Hun har smådelene til madrassen i fotenden,og har en tynn og full-lengde overmadrass oppå.

Laknene orket jeg ikke styre med,så jeg kjøpte 200cm lange med en gang, og bare brettet rundt madrassen. Kan se om jeg finner bilde :-)

Evt kan dujo kjøpe en skummadrass i full lengde og kappe til selv. Ta vare på avkappet og legge i senga etterhvert som barnet vokser :-)

Jeg fant bilde :)

Og her kan du se på linken 

post-482744-0-55022900-1444502128_thumb.jpghttp://www.ikea.com/no/no/images/products/vyssa-snosa-madrass-til-vokseseng-hvit__0123985_PE280253_S4.JPG

Skrevet

Jeg fant bilde :)

Og her kan du se på linken

vyssa-snosa-madrass-til-vokseseng-hvit__0123985_PE280253_S4.JPGhttp://www.ikea.com/no/no/images/products/vyssa-snosa-madrass-til-vokseseng-hvit__0123985_PE280253_S4.JPG

Samme som henne.kjøpte skuvsenga og dette madrass-settet.

Senga blir sprinkelseng-str med begge ender oppe. Setter ned en og en ende til senga er fullsize :) trenger ikke bytte ut madrassen.

Anonymous poster hash: 158aa...162

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...