Gå til innhold

Hva smaker kidneybønner?

Anbefalte innlegg

Tenkte vi skulle ha vegetartaco i morgen og bruke dette som kjøtt. Men jeg har faktisk aldri smakt det før..de ser så mørke og blodige ut 😅 også er det navnet som gjør meg litt skeptisk.. Men en gang må være den første. Smaker det litt som hvite bønnner? Og den sausen, hva smaker den?

Anonymous poster hash: 62ee0...18b

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144240307-hva-smaker-kidneyb%C3%B8nner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes ikke de smaker så mye egentlig, det er hva du har "rundt dem" som smaker. Men det er en litt spesiell konsistens, av mine 4 barn er det bare 2 som spiser dem, de to andre synes de er "ekle å tygge" ;)

Jeg har de i chili con carne f.eks, men har jo karbonadedeig i tillegg, ikke bare bønner.

Bruker ikke sausen de ligger i med mindre jeg kjøper chilibønner, det er kidneybønner i chilisaus

Anonymous poster hash: 439cc...7bd

Det er best å tømme av guffa de ligger i og skylle dem i kaldt vann. Smaker bønner.

Til taco pleier jeg å surre litt finhakket løk og hvitløk i olje, ha i bønnene (en boks til to voksne) og la dem surre med 15-20 minutter, ha i litt spisskummen og chili, salt og pepper, og mos med stavmikser eller en potetstapper. Veldig godt, vi har det ofte i stedet for kjøtt.

Anonymous poster hash: 842f8...54b

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...