Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #1 Skrevet 8. oktober 2015 Har begynt i ny jobb i en bhg nå og de har ingenting de ansatte kan sitte på. Så er det lek eller lesing så sitter vi på gulvet. Og er det lunch eller en annen aktivitet ved spisebordet har vi noen tripp trapp stoler vi kan bruke. Kan noen ganger sitte 2-3 timer og lese/leke og må si jeg kjenner det i rompa og ryggen. Er det vanlig at de voksne ikke har noe å slenge rompa nedpå iløpet av arbeidsdagen? Og nei, jeg mener ikke at de skulle hatt stressless'er til oss. Anonymous poster hash: e2072...d26
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #2 Skrevet 8. oktober 2015 Jobber på småbarn og vi sitter mye på gulvet. Men matter på gulvet og sånne "frisør'stoler som jeg kaller det, til bordet og slikt. Men når man jobber på småbarn så er man på gulvet der barna er.. Anonymous poster hash: 06e3c...e0d
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #3 Skrevet 8. oktober 2015 Nei. Vi har stoler/krakker med hjul. Anonymous poster hash: 2997a...36e
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #4 Skrevet 8. oktober 2015 Setter meg alltid der hvor barna er. Enten på gulvet eller en stol/evt vinduskarm Anonymous poster hash: bf3b0...41a
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #5 Skrevet 8. oktober 2015 Jeg jobber ikke i bhg, men i mitt barns bhg har de en stor hjørnesofa på småbarnsavdelingen. Der sitter barna under samling, og de vokne sitter der når de leser for barna, med barn på fanget og i hver armkrok. Ser veldig koselig ut. Skjønner godt at det blir ubehagelig å sitte så mye på gulvet, og kan ikke skjønne at det skal være nødvendig. Litt av og til for å komme ned på barnas nivå er veldig greit, men hele tiden? Det er det vel ikke så mange foreldre som gjør hjemme heller? Anonymous poster hash: d4749...adb
Gjest Darwinia:-) Skrevet 8. oktober 2015 #6 Skrevet 8. oktober 2015 Nå er det jo ikke slik at hvis man har en sofa i rommet så er det plutselig ulovlig å sitte på gulvet. Det går fint an å gjøre begge deler (riktignok ikke samtidig). Har vært vikar i forskjellige barnehager og ser absolutt nytten i en sofa hvor man kan sitte med ungene i armkroken mens man leser for dem, trøster dem eller lar dem våkne skikkelig etter luren sin. I den ene barnehagen uten sitteplasser for voksne, hvor jeg har vært vikar, klagde de endel over mangelen på et sted å sitte. Litt spesielt med fire voksne som sitter og vrir seg på gulvet og bare venter på at ungene skal våkne fra luren ( de sov samtidig alle sammen).
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #7 Skrevet 8. oktober 2015 Litt overrasket nå. I alle bhg jeg har jobbet har vi hatt vanlige stoler i tillegg til barnas stoler. Der jeg jobber nå har vi en sofa, en stor hvilestol, og flere stoler rundt bordet. Anonymous poster hash: 01894...aae
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #8 Skrevet 8. oktober 2015 Jobber på småbarn og vi sitter mye på gulvet. Men matter på gulvet og sånne "frisør'stoler som jeg kaller det, til bordet og slikt. Men når man jobber på småbarn så er man på gulvet der barna er.. Anonymous poster hash: 06e3c...e0d Selvfølgelig skal man sitte så man er der barna er. Og de små er jo på gulvet. Men som nevnt over her så sover alle barna samtidig her også og da kan vi sitte på en tripp trapp stol eller på gulvet. Og vi må da også sitte på gulvet med de små når de våkner opp. Hadde vært kjekt med ihvertfall et par vanlige stoler så vi kunne byttet på å hvile rompa iløpet av dagen. Anonymous poster hash: e2072...d26
Anonym bruker Skrevet 8. oktober 2015 #9 Skrevet 8. oktober 2015 Jobber på småbarn og det er selvsagt gulvet man sitter mest på, der ungene er. Men vi har også sånne små frisørstolen (som ho ene her så fint kaller det), samt en stor lekepute vi liter å leser oppi/å. Jeg liker best å sitte "langs kanten" på den, for jeg synes det er både ubehagelig og litt kaldt å lite for lenge på gulvet. Anonymous poster hash: e5d40...408
klg,2 boys now:) Skrevet 8. oktober 2015 #10 Skrevet 8. oktober 2015 Har jobbet i en Bhg hvor eneste mulighet utenom måltider var og sitte på gulvet.vondt og slitsomt. Der jeg jobber nå har vi sofa,stoler og tjukke gymmatter som vi kan sitte på
Mamma_til_2 Skrevet 8. oktober 2015 #11 Skrevet 8. oktober 2015 Ja sitter på gulvet ( vi har noen få store puter son vi kan bruke om vi vill) men vi sitter ikke på stoler det er kun når barna spiser eller driver med bordaktivitet.
LivetErEnLek Skrevet 8. oktober 2015 #12 Skrevet 8. oktober 2015 Vi har lave bord og stoler til alle i barnehagen. Inne på alle grupperom er det en stor og god madrass som brukes til lesing. Ellers sitter vi på gulvet. Aldri tenkt over at det skal være noe problem. I personalfløya har vi sofaer, stoler ol i voksen str selvfølgelig 😊
Marriet Skrevet 8. oktober 2015 #13 Skrevet 8. oktober 2015 Dere har vel et pauserom eller personalrom med voksenmøblement du disponerer en halvtime om dagen? Ellers er man på jobb når man er på jobb og er selvfølgelig der barna er. Jeg jobber også i bhg og har aldri tenkt tanken på at jeg trenger noe å sitte på inne på avdelingen. På storbarnsavd er det tripptrapp og på småbarn har de småstoler og bord. Får alltids skvisa rumpa nedpå hvis jeg er nødt for å sitte. Du har rett i at man må være god i kroppen for å jobbe i bhg, dumt med ryggplager o.l.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #14 Skrevet 10. oktober 2015 Men nå er det vel ikke slik at alle som jobber i bhg er unge og spreke. Ei jeg jobber sammen med nå er 56 og jeg ser at hun sliter når hun må sitte på gulvet hele tiden. Er det virkelig så ille å ha en stol eller en 2 seter å vile rompa litt på. Anonymous poster hash: e2072...d26
Mamma_til_2 Skrevet 10. oktober 2015 #15 Skrevet 10. oktober 2015 Men nå er det vel ikke slik at alle som jobber i bhg er unge og spreke. Ei jeg jobber sammen med nå er 56 og jeg ser at hun sliter når hun må sitte på gulvet hele tiden. Er det virkelig så ille å ha en stol eller en 2 seter å vile rompa litt på. Anonymous poster hash: e2072...d26 Jobber man med små barn må man være der de er og det er stort sett på gulvet, større barn sitter mye mer ved små bord ol, damen kan sikkert få en pute og slenge på gulvet.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2015 #16 Skrevet 10. oktober 2015 Det må da være mulig å få en god stol å sitte på, er jo forebygging av ryggplager. Barna sitter jo ved bordet og spiser, maler osv. da er det jo mulig å sitte godt iallefall. Er enig i at mye av arbeidet foregår på gulvet, men ikke alt! Jobber forøvrig i Bhg selv, med gode kontorstoler med hjul😉👍🏻 Anonymous poster hash: 77007...b77
me_87 Skrevet 10. oktober 2015 #17 Skrevet 10. oktober 2015 Jobber ute i praksis å der er det heller ikke noe å sitte på. Verken "voksen stoler" eller sofa så blir mye sitting på golvet. I småen sin barnehage har de stoler på hjul itellegg til sofa som blir flittig brukt når de leser bøker for barna.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå