Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #1 Skrevet 6. oktober 2015 De aller fleste fórgigantene har jo tilsatt kylling/fisk/storfe i maten! Stort dilemma for eier da..Eller? Anonymous poster hash: 55ae2...423
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #2 Skrevet 6. oktober 2015 Synes jeg ser hunden knaske på salat Anonymous poster hash: a4288...b9d
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #3 Skrevet 6. oktober 2015 Finnes vegansk katte- og hundemat Selv har jeg ikke dyr, men om jeg hadde hatt katt eller hund ser jeg det naturlig at de kunne spist animalsk. Mennesket klarer seg fint på vegetabilsk kost, og alt ligger tilrette for at mennesker skal kunne veggiser helt uten problemer. Hunder og katter er naturlige rovdyr, så da blir det annerledes. Jojo, kanskje noen tror at mennesker er naturlige rovdyr også. Men det er nå en gang sånn at mennesker har evnen til å sette sammen eget kosthold og samtidig dekke alle behov, mens dyr spiser "det de kommer over" for å overleve. Anonymous poster hash: b4d3f...14f
Pobie Skrevet 7. oktober 2015 #4 Skrevet 7. oktober 2015 Hva er problemet? Finnes tørrfor uten tilsatt kjøtt, og enkelte vegetarianere lager hjemmelaget mat til hundene sine. Men jeg kjenner veganere som forer hundene sine rått kjøtt. Det er ingenting som tilsier at fordi man er vegetarianer/veganer må hunden være det og. Hunder kan imidlertid leve som vegetarianere, siden de er altetende. Katter er kjøttetere og klarer seg ikke uten kjøtt. Personlig synes jeg ikke noe om at hunder skal leve som vegetarianere fordi eierne gjør det. Som dyreeier må man mate det som er best for dyret, og for hunder inkluderer dette kjøtt.
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #5 Skrevet 7. oktober 2015 Det er forskjellige årsaker til at folk er vegetarianer. Etisk, liker ikke kjøtt, føler de ikke tåler kjøtt og en kombinasjon. Min venninne er veg. fordi hun blir uvel av kjøtt. Hun lager kjøttmiddag til barna for det. Så da kan man gi hunden kjøtt også. Uansett, som en annen sier så finnes det vegansk hundemat. Du virker litt enkel som tror verden er svart og hvit. Du burde lese deg opp litt. Anonymous poster hash: 7526d...0b6
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #6 Skrevet 7. oktober 2015 Er man veggis fordi det er synd i dyrene, så kan jo ikke de ha dyr en gang. Da er det jo ikke noe problem. Men om de har dyr, så kan de jo ikke frarøve dyret den næringskilden det MÅ ha. Anonymous poster hash: 0b23f...c3d
Anonym bruker Skrevet 7. oktober 2015 #7 Skrevet 7. oktober 2015 Jeg kjøper kattemat til kattene mine. Prøver å kjøpe de typene med storfe og fisk, da jeg synes kyllingproduksjonen er værst. Rovdyr skal spise kjøtt. Jeg klarer meg fint uten. Det er jo liksom poenget... det at jeg klarer meg uten. Særlig så lenge produksjonen er så stygg som den er i dag. Det er liksom bare å bruke hodet. Det er ikke sånn at alle veggiser er identiske og følger et gitt sett med regler.... Anonymous poster hash: ddf3f...776
Pengetreet Skrevet 7. oktober 2015 #8 Skrevet 7. oktober 2015 Dyr som fra naturens side er kjøttetere skal selvfølgelig få kjøtt. Denne problemstillingen har jeg aldri hørt om før. De fleste er oppegående nok til å gi dyrene sine den maten de trenger. Men når man først er inne på uheldig foring, så antar jeg at det er et større problem med folk som gir hundene sine salte kjeks og sjokolade enn vegetarianere som forer med agurk og potet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå