Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg er så lei av å være sivilingeniør. Jeg har en såkalt GOD jobb med godt betalt og ganske fleksibelt, men likevel er jeg så LEI av jobben. Jeg er jo ikke interessert i det jeg jobber med, og folkene rundt meg er relativt ensartet og kjedelige. Jeg er også kjedelig, men nettopp derfor trives med litt mer futt og fart og menneskelig interaksjon som dreier seg om annet enn jobben min Er det andre ingeniører her som ble lei, og byttet beite, og kan være til inspirasjon??? Anonymous poster hash: be015...985
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Var i samme situasjon som deg for et par år siden. Var lei av alle møte virksomhet, obligatorisk kurs som man måtte ta selv om det ikke kom til nytte for meg. Alt dette opptok så mye tid at jeg ikke fikk tid til å gjøre det jeg skulle gjøre. Da jeg tok dette opp, så tok ingen alvor i det, så jeg skiftet beite til slutt. Jobber nå som økonomikonsulent, og stortrives Anonymous poster hash: 544b2...a49
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Det er en god del siv.inger på den videregående skolen jeg jobber på. Man kan si mye om jobb i skoleverket, men jeg kan garantere deg at det aldri blir kjedelig! 😊 Anonymous poster hash: 32aad...fae
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg er ikke utdannet, men jobbet på kontor hvor alle rundt meg var det. Gørr kjedelig og lite meningsfylt for meg. Og folkene... Ja de var hyggelige men akk så "korrekte".. Jeg tok meg en ekstra jobb som personlig assistent for handikappede, og det gav meg mye påfyll. Utfordrende, koselig, morsomt og befriende! 😊 Anonymous poster hash: ba6e4...327
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #5 Skrevet 6. oktober 2015 Var i samme situasjon som deg for et par år siden. Var lei av alle møte virksomhet, obligatorisk kurs som man måtte ta selv om det ikke kom til nytte for meg. Alt dette opptok så mye tid at jeg ikke fikk tid til å gjøre det jeg skulle gjøre. Da jeg tok dette opp, så tok ingen alvor i det, så jeg skiftet beite til slutt. Jobber nå som økonomikonsulent, og stortrives Anonymous poster hash: 544b2...a49 Økonomikonsulent? I bank da eller? Er det mye kundekontakt? Hvordan er lønnen i forhold? Jeg fikk ikke med meg at noen svarte på tråden Anonymous poster hash: be015...985
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #6 Skrevet 6. oktober 2015 Det er en god del siv.inger på den videregående skolen jeg jobber på. Man kan si mye om jobb i skoleverket, men jeg kan garantere deg at det aldri blir kjedelig! Anonymous poster hash: 32aad...fae Ja, jeg vurderer veldig å gå over til videregående skole faktisk. Jeg tenker det er givende på en helt annen måte, og at ungdommen vil være vitamininnsprøytning i forhold til de akk så korrekte ingeniørene Anonymous poster hash: be015...985
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #7 Skrevet 6. oktober 2015 Jeg er ikke utdannet, men jobbet på kontor hvor alle rundt meg var det. Gørr kjedelig og lite meningsfylt for meg. Og folkene... Ja de var hyggelige men akk så "korrekte".. Jeg tok meg en ekstra jobb som personlig assistent for handikappede, og det gav meg mye påfyll. Utfordrende, koselig, morsomt og befriende! Anonymous poster hash: ba6e4...327 Ja, det er akkurat det. Det er hyggelige folk, men jeg savner litt sprell og tull altså. Anonymous poster hash: be015...985
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #8 Skrevet 6. oktober 2015 Tenkte umiddelbart på lærer på vgs evt høgskole. Lærer er flott, du får nyttegjort realfagkompetansen du har, og blir kjent med/ omgås mange mennesker. Anonymous poster hash: c4eec...bf4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #9 Skrevet 6. oktober 2015 Ahh, akkurat slik har jeg det også. Er sååå lei. Jeg jobbet en stund i en hjelpeorganisasjon, men det ble for mye reising når jeg har små barn. Ellers var det en fin jobb. Trenger også råd for hva jeg kan jobbe med. Anonymous poster hash: 8cf67...db4
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #10 Skrevet 6. oktober 2015 Var i samme situasjon som deg for et par år siden. Var lei av alle møte virksomhet, obligatorisk kurs som man måtte ta selv om det ikke kom til nytte for meg. Alt dette opptok så mye tid at jeg ikke fikk tid til å gjøre det jeg skulle gjøre. Da jeg tok dette opp, så tok ingen alvor i det, så jeg skiftet beite til slutt. Jobber nå som økonomikonsulent, og stortrives Anonymous poster hash: 544b2...a49 Økonomikonsulent? I bank da eller? Er det mye kundekontakt? Hvordan er lønnen i forhold? Jeg fikk ikke med meg at noen svarte på tråden Anonymous poster hash: be015...985 Nei, jeg jobber i en privat bedrift. Til daglig er det lite kundekontakt, heller mer kontakt med kollegaer på tvers av lokasjoner siden jeg har ansvar for budsjett og regnskap for flere lokasjoner. Det er rundt halv- og årsavslutning at jeg har en del kontakt med kundene mtp avstemning og ifb med revisor besøk. Jeg stortrives på jobben Flere utfordringer og mange baller i lufta. Jobber mye selvstendig og styrer selv dagen min, noe som passer meg perfekt. Og på toppen av det hele har vi kun avdelingsmøte hver 14.dag, ingenting utenom så man får arbeidsro ellers. Mindre viktige ting tar vi det på uformelt måte, møtes ansikt til ansikt på kontoret eller ute i gangen. Når jeg ser at jeg trenger mer påfyll evt kurs som kan være nytte for meg, er det bare å ta en prat med økonomi- og regnskapssjefen vår, så ordner det som regel seg. Har pr dags dato ikke fått 1 nei enda :) Siden jeg er stedsfortreder for avdelingssjefen vår, får jeg litt bedre betalt enn de andre. Har en årslønn på 585 000 kr pluss bonus. Dessuten dekker bedriften mobil, internett, personlige forsikringer, behandlingstimer hos fysio/ kiropraktor/ manuell terapeut osv, helseforsikring. Så jobber vi bare 7 timer hver dag. I påske og jula jobber vi bare halv dag. Om jeg ønsker hjemmekontor i ny og ne, er det ingen problemer. Jeg gikk mye ned i lønn etter jeg byttet beite, men kortere arbeidsdager veier fort opp. Det viktigste er uansett at jeg liker meg mye bedre her, og føler jeg får gjort jobben min skikkelig Anonymous poster hash: 544b2...a49
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #11 Skrevet 6. oktober 2015 Var i samme situasjon som deg for et par år siden. Var lei av alle møte virksomhet, obligatorisk kurs som man måtte ta selv om det ikke kom til nytte for meg. Alt dette opptok så mye tid at jeg ikke fikk tid til å gjøre det jeg skulle gjøre. Da jeg tok dette opp, så tok ingen alvor i det, så jeg skiftet beite til slutt. Jobber nå som økonomikonsulent, og stortrives Anonymous poster hash: 544b2...a49 Økonomikonsulent? I bank da eller? Er det mye kundekontakt? Hvordan er lønnen i forhold? Jeg fikk ikke med meg at noen svarte på tråden Anonymous poster hash: be015...985 Nei, jeg jobber i en privat bedrift. Til daglig er det lite kundekontakt, heller mer kontakt med kollegaer på tvers av lokasjoner siden jeg har ansvar for budsjett og regnskap for flere lokasjoner. Det er rundt halv- og årsavslutning at jeg har en del kontakt med kundene mtp avstemning og ifb med revisor besøk. Jeg stortrives på jobben Flere utfordringer og mange baller i lufta. Jobber mye selvstendig og styrer selv dagen min, noe som passer meg perfekt. Og på toppen av det hele har vi kun avdelingsmøte hver 14.dag, ingenting utenom så man får arbeidsro ellers. Mindre viktige ting tar vi det på uformelt måte, møtes ansikt til ansikt på kontoret eller ute i gangen. Når jeg ser at jeg trenger mer påfyll evt kurs som kan være nytte for meg, er det bare å ta en prat med økonomi- og regnskapssjefen vår, så ordner det som regel seg. Har pr dags dato ikke fått 1 nei enda :) Siden jeg er stedsfortreder for avdelingssjefen vår, får jeg litt bedre betalt enn de andre. Har en årslønn på 585 000 kr pluss bonus. Dessuten dekker bedriften mobil, internett, personlige forsikringer, behandlingstimer hos fysio/ kiropraktor/ manuell terapeut osv, helseforsikring. Så jobber vi bare 7 timer hver dag. I påske og jula jobber vi bare halv dag. Om jeg ønsker hjemmekontor i ny og ne, er det ingen problemer. Jeg gikk mye ned i lønn etter jeg byttet beite, men kortere arbeidsdager veier fort opp. Det viktigste er uansett at jeg liker meg mye bedre her, og føler jeg får gjort jobben min skikkelig Anonymous poster hash: 544b2...a49 Glemte å nevne at jeg var Sr. ingeniør i den forrige jobben. Anonymous poster hash: 544b2...a49
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #12 Skrevet 6. oktober 2015 Tok du noe tilleggsutdannelse for å "bytte beite"? Anonymous poster hash: cf80e...ed6
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2015 #13 Skrevet 6. oktober 2015 Tok du noe tilleggsutdannelse for å "bytte beite"? Anonymous poster hash: cf80e...ed6 Var det spørmålet rettet mot meg? Isåfall nei, men jeg skrev i søknaden at etter å ha jobbet i mange år som Sr.ingeniør så ser jeg etter nye utfordringer osv. Og skrev hvorfor jeg søkte hos dem, og at jeg liker og tilegner meg nye kunnskap. Og det kunne de se på mine tidligere arbeidserfaringer. Anonymous poster hash: 544b2...a49
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå