Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Til dere selv og baby? Når pakket dere? Hadde dere med stelleveske? Bor to timer unna, så sikkert kjekt å ha noe til reisen hjem? Hva har man egentlig i en stelleveske? Anonymous poster hash: e8e34...1d9
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Til baby hadde jeg med 1 sparkebukse, 1 strømpebukse, 2 bodyer, strikka hentesett, smokker ferdig kokt, gulpefille og babyteppe. Til meg hadde jeg med 2 løse joggebukser, truser som var litt høye i livet (gullverdt etter ks), tskjorte, lange gensere, morgenkåpe og toalettsaker. Jeg pakka i uke 36 for da begynte jeg med kontroller på føden annenhver dag pga svangerskapsforgiftning. Anonymous poster hash: 78281...c58
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Hadde med så lite som mulig i en bag Hadde med to sett tøy til babyen+smokk Hadde med joggebukse, t-skjorte, sloggitruser og en kjole + toalettsaker til meg Var bare på sykehuset 24 timer. I stelleveska jeg bruker nå har jeg: 5 bleier, to skiftesett, våtservietter, gulpeklut, liberos bleieposer, ekstra smokk, stellematte og helsekortet til snuppa. + litt rot, hehe Anonymous poster hash: e56a2...c3b
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #4 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg hadde aldri stelleveske - du trenger et stelleunderlag med en tøybleie på, ekstra skift til ungen, mesoft, en liten flaske olje og vann (ev våtservietter om du foretrekker det) og en liten plastpose (til brukt bleie). Det kan du fint plassere hvor som helst uten egen veske. En liten tøypose holder mer enn nok. Sykehuset: Myk bukse, noen truser, noen sokker og tøfler/innesko, mobil, heatset og lader, amme-bh og eventuelt en ammetopp.En bodylotion - en eller annen litt feit krem av noe slag. Det er utrolig tørr luft på sykehus ofte. Til babyen - body, lue, bukse med bein og dress til å ha utenpå + bilsete. Hilsen ei som var på sh i 4 uker i forbindelse med fødsel. Anonymous poster hash: df0a6...5e8
TPK Skrevet 5. oktober 2015 #5 Skrevet 5. oktober 2015 Til meg selv hadde jeg gode, store klær. Noe av det jeg pakket passet ikke, for puppene ble gigantiske over natta, og magen var nesten like stor gitt! Så du kan trygt pakke mammaklær til barsel også, og løse joggebukser. Husk store gode truser, gjerne boxermodell. De bleiene tar litt plass... Tøfler og morgenkåpe, spesielt hvis du må dele rom. Kamera, telefon og ladere selvsagt. Vi bor nærmt og jeg pakket for 1-2 dager som jeg fikk høre var det vanlige. Måtte bli i fem dager med førstemann, så mannen måtte hjem og hente flere ganger. Hvis du bor to timer unna ville jeg pakket en ekstra bag som kan ligge i bilen. Husk klær til far også! Han kan bli ganske svett under fødsel, og på barsel er det grisevarmt. Til baby hadde vi ett eller to sett klær. Du får jo låne babyklær, men mange vil ha på eget tøy helt fra starten. I stelleveska hadde vi et par bleier, våtservietter, to klesskift og zinksalve til å begynne med. Gulpeklut hvis du får baby som gulper. Flere bleier hvis du skal være lenge ute, osv. Vi hadde ikke den med på sykehuset, men du trenger sikkert å skifte bleie på turen hjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå