Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Har aldri lagd det,men har veldig lyst til å prøve. Anonymous poster hash: a9515...f19
MarianeA Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Nydelig suppe dette Her er min beste oppskrift. Denne rekker til fire personer står det, men vi er veldig glade i sånn suppe så jeg dobler den når jeg først er i gang. 250 g grønnkål 1.5 ss hvetemel 1 ss smør 750 ml vann salt og nykvernet pepper 0.5 dl fløte 0.5 kyllingbuljongterning 0.25 muskatnøtt 2 egg Slik gjør du 1. Rens grønnkålen, grovhakk bladene og fjern alle tykke stilker. 2. Kok i vannet til det har myknet, cirka ti minutter. 3. Ta vare på vannet, og mos grønnkålen i kjøkkenmaskin eller stavmikser. Hvis du ønsker litt struktur i grønnkålen i suppa, stopper du prosessen før alt er most. 4. Du kan utmerket godt lage langt større porsjoner og så fryse ned i passende mengder i blokker sammen med kokevannet. 5. Lag jevning av smør og mel, spe med kokevannet og tilsett kokevannet etter hvert. 6. Ha oppi grønnkålmassen, fløte og fond eller buljongterninger. 7. La putre et lite timinutt til suppa tykner. 8. Smak til med salt og pepper, tykkelsen kan reguleres med mer fløte eller vann. 9. Hardkok egg (kok i ca. 10 min.) og del i to eller i båter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå