Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #1 Skrevet 5. oktober 2015 Ukeplan med regler for iPad,arbeidsoppgaver i hjemmet..hvordan gjør dere det?lager dere sånn og krysse av?får de klistremerker og så premie,ukepenger?? Anonymous poster hash: d41fc...da6
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #2 Skrevet 5. oktober 2015 Ukeplan med regler for iPad,arbeidsoppgaver i hjemmet..hvordan gjør dere det?lager dere sånn og krysse av?får de klistremerker og så premie,ukepenger?? Anonymous poster hash: d41fc...da6 Bruker ikke noe av dette. Synes at hjemmet skal være en frisone, ikke en arbeidsleir med regler og stemplingsur. Alle bidrar i familien, men det er pga våre nære bånd og en genuin interesse fra alle om å dra lasset sammen. Ikke pga klistremerker og andre former for belønning. Anonymous poster hash: de148...16e
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2015 #3 Skrevet 5. oktober 2015 Jeg har en stor whiteboardtavle på kjøkkenet, der står alle navnene bortover og dagene nedover så det blir en ukeplan for familien. Skriver inn alt som skjer de forskjellige dagene, husk gymtøy, fotballtrening på kvelden, foreldremøte, et barneselskap osv, har en egen kolonne til slutt med hva vi skal ha til middag hver dag. Når det kommer til oppgaver i heimen er det ting som forventes at blir gjort uten at jeg skriver lister eller at barna forlanger lønn for det. Alle hjelper til etter evne (og får etter behov). Det skal dekkes bord, ryddes bort etter middag, bæres ut søppel, ryddes i kjellerstuen, støvsuges i gangen osv og dette er ting som jeg mener alle må bidra til å få gjort så alle skal få en så grei hverdag som mulig, man får ikke lønn for å bidra til fellesskapet. Men alle får det de trenger, når de trenger det. Er 11-åringen bedt med på kino betaler jeg billetten, skal 14-åringen på ungdomsklubben får han med penger til en brus osv. De får også 50 kr hver lørdag som de kan gjøre hva de vil med, og de to eldste barna (11 og 14 år) får pantepengene. De går på butikken med panteflasker og får pengene selv. Ipad og skjerm er forbeholdt kveldsunderholdning, mellom frokost og middag bruker vi ikke skjermer (har barn som står opp grytidlig, så de får sitte og se barne-tv o.l. frem til 7 om morgenen). Anonymous poster hash: 9fa81...d6d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå