Gå til innhold

Erfarne datere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter en date,om gutten er interessert-pleier han å fortsette å være like ivrig på snap,SMS og slik eller er det vanlig at de blir litt mer laidback?er dessverre så dum at jeg sa jeg hadde det fint og gjerne gjentok d om han også hadde hatt det fint..På det svarte han at han koste seg med smilefjes😆jeg er ikke laget for dette "spillet" og liker bedre klart å tydelig!

Anonymous poster hash: 2bd35...f42

Skrevet

Det er veldig varierende. Jeg pleier alltid etter en bra date, og takke for daten, og spørre om vi skal møtes igjen. Da får man klart svar, om den andre vil møte deg eller ikke. Noen ganger kommer mannen meg i forkjøpet og ber om ny date.

Jeg har datet veldig mye, og dessverre er det ingen fasit. Menn er forskjellige. Man må ta litt ansvar selv og, hvis man liker en mann. Jeg liker selv ikke å spille spill. Derfor ber jeg selv mannen ut liker jeg han.

Anonymous poster hash: 71a1a...a9f
Skrevet

Jeg har datet en del tidligere, og min erfaring er at en mann som er interessert vil foreslå å møtes igjen allerede på første date eller i første melding etterpå.

Jeg kastet bort mye tid på å tolke alle mulige tegn positivt, tro dem når de hadde hatt det så koselig uten at det ble noe mer.

Spør rett ut om han vil f.eks. ta en kaffe sammen onsdag til uken. Er du ikke konkret så risikerer du å vente og tro på div. unnskyldninger. Sier han at han dessverre ikke kan onsdag, så vil en interessert mann trolig komme med et forslag og spørre om det passer for deg en annen bestemt dag. Om han bare sier at det ikke passer onsdag, da vil jeg tro han ikke er interessert, men da kan du jo spørre ham om når det passer for ham. Om du får et vagt svar da så er han ikke interessert!

En interessert mann tar som regel initiativ - eller han setter pris på initiativ.

Det spillet med å vente x antall dager før man tar kontakt igjen for å gjøre seg litt kostbar, det spillet fungerer som regel dårlig. Vil mannen noe mer så vil han finne muligheter.

Om mannen etter første date melder mindre, da er han ikke interessert.

Mulig du får andre svar som ikke er enig med meg. Men bare pass på at du ikke kaster bort tiden på en mann som ikke egentlig vil være med deg. En mann som er riktig for deg gjør deg ikke usikker på om han vil ha deg, han kutter ikke ned kontakten uten grunn.

En mann som er riktig for deg lar deg forstå at det er DEG han vil ha! :)

Anonymous poster hash: fa68a...821
Skrevet

Var vel direkte nok synes jeg..han svarte jo ikke på om å treffes igjen,men sa han hadde d fint😜Men,som sagt-han er mer stille nå enn han var så jeg bør nok bare ta et hint!Men jeg kjenner at det er litt irriterende når han ikke kan svare at han ikke vil treffes igjen når jeg gav han muligheten til det..For meg blir det litt for dumt å bare la d bli stille og gå over av seg selv hvis du skjønner😆

Skrevet

Jeg har datet en del tidligere, og min erfaring er at en mann som er interessert vil foreslå å møtes igjen allerede på første date eller i første melding etterpå.

Jeg kastet bort mye tid på å tolke alle mulige tegn positivt, tro dem når de hadde hatt det så koselig uten at det ble noe mer.

Spør rett ut om han vil f.eks. ta en kaffe sammen onsdag til uken. Er du ikke konkret så risikerer du å vente og tro på div. unnskyldninger. Sier han at han dessverre ikke kan onsdag, så vil en interessert mann trolig komme med et forslag og spørre om det passer for deg en annen bestemt dag. Om han bare sier at det ikke passer onsdag, da vil jeg tro han ikke er interessert, men da kan du jo spørre ham om når det passer for ham. Om du får et vagt svar da så er han ikke interessert!

En interessert mann tar som regel initiativ - eller han setter pris på initiativ.

Det spillet med å vente x antall dager før man tar kontakt igjen for å gjøre seg litt kostbar, det spillet fungerer som regel dårlig. Vil mannen noe mer så vil han finne muligheter.

Mulig du får andre svar som ikke er enig med meg. Men bare pass på at du ikke kaster bort tiden på en mann som ikke egentlig vil være med deg. En mann som er riktig for deg gjør deg ikke usikker på om han vil ha deg, han kutter ikke ned kontakten uten grunn.

Det er nok rett som du sier så jeg får bare innfinne meg med det😄

Skrevet

Det er nok rett som du sier så jeg får bare innfinne meg med det

Det er ikke en morsom situasjon å være i, man har så mange forhåpninger. Spesielt om man følte at daten gikk bra og at det var en kjemi der. Mange menn er dessverre veldig feige, de tør ikke si rett ut at de ikke vil noe mer, og tror det er bedre å la det gå over av seg selv. Men sannheten er jo at det blir verre, fordi man blir gående og lure på om det er en god grunn til at det er slik (spesielt når mannen har gitt uttrykk for at daten var veldig bra), og så blir man såret fordi man føler man ikke er verdt mye som blir vist så lite respekt at man ikke en gang får klar beskjed...

Det som er viktig å huske på i en slik situasjon er at dette IKKE sier noe om deg!

Det å ikke føle nok er en fair ting, man styrer ikke følelsene sine. Tenk når situasjonen er motsatt, en god mann er interessert i deg, du har ikke følelser for ham. Det sier ikke annet om ham enn at dere ikke passer sammen, det sier ikke noe om ham som person, at han ikke er "god nok" - det sier kun at følelsene dine ikke er tilstede.

Så om en mann så tidlig i en dateprosess ikke er intressert, ikke ta det personlig som om det er noe galt med deg!

Men når en mann ikke kan være så fair at han bare sier rett ut at han hadde det koselig med deg, men ikke har riktige følelser for noe mer, bare lar deg henge i uvisshet.... da sier det mye om ham, og hvordan han respekterer andres følelser. Det viser også at han er rimelig feig når det kommer til følelsesmessige ting, og ofte er slike menn også konfliktskye.

Og at han er slik sier ikke noe om deg!

Jeg har kanskje blitt veldig "tydelig" etter masse dating tidligere, men dette har vist seg å stemme med de mennene som har oppført seg slik. Det finnes sikkert unntak også, menn som er veldig usikre på seg selv kan kanskje slite litt mer med å ta initiativ. Men jeg tenker igjen at hvis de er så usikre at de ikke en gang benytter anledningen hvis jeg legger opp til en åpenbar mulighet til å møtes igjen, da er det for lite tak i dem at jeg kan leve med dem.

Ønsker deg lykke til videre og håper riktig mann dukker opp for deg snart :)

Jeg skal snart ut på datefronten igjen selv. Har vært singel i et par år, men ikke hatt lyst til å treffe noen. Nå begynner jeg å bli klar igjen, kjenner jeg. Og jeg vet en ting, og det er at jeg ikke kommer til å gruble for mye eller kaste bort tid på menn som ikke viser nok interesse.

Skrevet

Det er nok rett som du sier så jeg får bare innfinne meg med det

Det er ikke en morsom situasjon å være i, man har så mange forhåpninger. Spesielt om man følte at daten gikk bra og at det var en kjemi der. Mange menn er dessverre veldig feige, de tør ikke si rett ut at de ikke vil noe mer, og tror det er bedre å la det gå over av seg selv. Men sannheten er jo at det blir verre, fordi man blir gående og lure på om det er en god grunn til at det er slik (spesielt når mannen har gitt uttrykk for at daten var veldig bra), og så blir man såret fordi man føler man ikke er verdt mye som blir vist så lite respekt at man ikke en gang får klar beskjed...

Det som er viktig å huske på i en slik situasjon er at dette IKKE sier noe om deg!

Det å ikke føle nok er en fair ting, man styrer ikke følelsene sine. Tenk når situasjonen er motsatt, en god mann er interessert i deg, du har ikke følelser for ham. Det sier ikke annet om ham enn at dere ikke passer sammen, det sier ikke noe om ham som person, at han ikke er "god nok" - det sier kun at følelsene dine ikke er tilstede.

Så om en mann så tidlig i en dateprosess ikke er intressert, ikke ta det personlig som om det er noe galt med deg!

Men når en mann ikke kan være så fair at han bare sier rett ut at han hadde det koselig med deg, men ikke har riktige følelser for noe mer, bare lar deg henge i uvisshet.... da sier det mye om ham, og hvordan han respekterer andres følelser. Det viser også at han er rimelig feig når det kommer til følelsesmessige ting, og ofte er slike menn også konfliktskye.

Og at han er slik sier ikke noe om deg!

Jeg har kanskje blitt veldig "tydelig" etter masse dating tidligere, men dette har vist seg å stemme med de mennene som har oppført seg slik. Det finnes sikkert unntak også, menn som er veldig usikre på seg selv kan kanskje slite litt mer med å ta initiativ. Men jeg tenker igjen at hvis de er så usikre at de ikke en gang benytter anledningen hvis jeg legger opp til en åpenbar mulighet til å møtes igjen, da er det for lite tak i dem at jeg kan leve med dem.

Ønsker deg lykke til videre og håper riktig mann dukker opp for deg snart :)

Jeg skal snart ut på datefronten igjen selv. Har vært singel i et par år, men ikke hatt lyst til å treffe noen. Nå begynner jeg å bli klar igjen, kjenner jeg. Og jeg vet en ting, og det er at jeg ikke kommer til å gruble for mye eller kaste bort tid på menn som ikke viser nok interesse.

Takk for gode svar som gir meg en fin realitycheck😄👍🏻det her med dating er jeg dårlig på!!Ikke liker jeg det heller😜lykke til når du setter i gang igjen😄

Skrevet

Takk for gode svar som gir meg en fin realitycheckdet her med dating er jeg dårlig på!!Ikke liker jeg det hellerlykke til når du setter i gang igjen

Takk :)

Det har kostet meg litt å bli så bevisst som jeg har blitt ;) Tok ting veldig personlig, trodde det hadde med meg å gjøre osv.

Jeg kan heller ikke fordra den dateperioden før man finner ut om det er noe mer eller ikke. Men må jo gjennom det om man skal finne den rette ;)

Det man kan styre selv, det er om man gidder å bli med på "spillet" eller ikke. Jeg trodde det måtte være slik, men har kommet dit hen at jeg ikke gidder. Jeg har blitt tydelig selv, og om jeg ikke forstår en mann så spør jeg rett ut, eller følger en "oppskrift" som jeg skrev i første innlegg, med å foreslå et nytt møte en bestemt dag, og så se om han følger opp. Men å kaste bort mer tid på menn som ikke vil mer, det håper jeg at jeg er ferdig med ;)

Det som er bra med å ha gått gjennom en del slike erfaringer er at jeg har blitt tydeligere på hva jeg selv vil og ikke vil, er nok tydeligere overfor menn også. Og ikke minst at det er ok å være tydelig. Da tror jeg også at sjansene for å finne den rette er større. Det å være tydelig betyr ikke brautende, det betyr ikke fravær av romantikk. Det betyr bare bevisst og tydelig der det trengs. Så ta alle slike erfaringer som læring. Du lærer litt hver gang.

Krysser fingrene for at den rette dukker opp for oss begge snart :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...