Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #1 Skrevet 3. oktober 2015 Har man to ringer eller bruker man forlovelsesringen som giftering? Anonymous poster hash: 0bf4b...353
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #2 Skrevet 3. oktober 2015 Her i Norge er det på høyre hånd, mens i mange andre land er det vanlig å ha det på venstre hånda. Anonymous poster hash: 82365...c4b
Mamma til 2 søte Skrevet 3. oktober 2015 #3 Skrevet 3. oktober 2015 Man gjør som man vil. Norge er ett av de få landene som har ringen på høyre hånd. Resten av verden har den på venstre. Det vanligste er å bruke forlovelsesringen som giftering, men noen kjøper ny når de skal gifte seg ☺
megmegmeg Skrevet 3. oktober 2015 #4 Skrevet 3. oktober 2015 (endret) Høyre hånd. Jeg har begge ringene på samme ringefinger, syns at det ble enklest og penest for min del iallefall Endret 3. oktober 2015 av megmegmeg
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #5 Skrevet 3. oktober 2015 I Norge er det vanlig på høyre hånd. Jeg bruker forlovelsesringen og gifteringen på samme hånd. Forlovelsesringen er en diamantring på 1,5 karat, og gifteringen er en glatt ring i hvitt gull. Anonymous poster hash: 4355f...ca4
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #6 Skrevet 3. oktober 2015 Som andre sier, er høyre i Norge, de fleste andre steder venstre. Om jeg finner Mannen og blir forlovet og gift så kommer jeg til å bruke dem på venstre. Føler av en eller annen grunn at det er riktig hånd, men aner ikke hvorfor Anonymous poster hash: 76d7d...fbf
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #7 Skrevet 3. oktober 2015 I Norge sier tradisjonen høyre hånd, og at man bruker forlovelsesringene også som giftering. Men hvem bryr seg egentlig? Det eneste jeg tenker, er at opplegget med forlovelsesring bare til kvinnen, og gjerne en ring med sten, bare er litt dumt og mest for å flashe overdådig pengebruk. Det er de kongelige som gjør sånt. Hilsen forlovet og godt gift med samme ring, en smal, glatt gullring. Anonymous poster hash: b8b70...a17
Lille krøll Skrevet 3. oktober 2015 #8 Skrevet 3. oktober 2015 I Sverige er tradisjon venstre hånd og at du bruker 2 ringer. Gammel tradisjon var at du fikk en forlovelsesring du satte på høyre hånd og byttet samme ring til venstre hånd når du var gift. Jeg bruker min ring på venstre, mannen bruker ikke sin ring.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #9 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har ringen på høyre hånd. Bruker samme ring som gift som vi hadde da vi var forlovet, pusset dem og graverte ny dato før bryllupet. Anonymous poster hash: b63cf...708
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #10 Skrevet 3. oktober 2015 Har man forlovelsesringen også på høyre hånd mens man er forlovet? Anonymous poster hash: 6f7f5...dbb
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #11 Skrevet 3. oktober 2015 Har man forlovelsesringen også på høyre hånd mens man er forlovet? Anonymous poster hash: 6f7f5...dbb Ja, vi gjorde det iallfall. Forlovelsesring er også vår giftering. Har i ettertid gravert inn bryllupsdato på dem begge Anonymous poster hash: 82365...c4b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #12 Skrevet 3. oktober 2015 Da jeg ble ringforlovet undersøkte jeg litt på gamle norske tradisjoner. Vi brukte samme ring som forlovet og giftet oss med. Det jeg fant ut var at før i tiden var det slik at ringen skal brukes på høyre hånd når man er forlovet og gift, blir man enke skal gifteringen være på venstrehånden. Det er forskjellig fra land til land om hva slags hånd de bruker til å ha ringen på. Min svigerfar har den på venstre for det er slik det er der han kommer fra mens svigermor har den på høyre. I dag velger folk det de syntes er greiest, så det er opp til deg selv for hva som føles riktig Anonymous poster hash: 7c88d...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå