Gå til innhold

Dårlig råd, og tre gutter mangler vinterjakker.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Cubus har gode og billige boblejakker, til 299,- og flotte, varme parkaser til 399,- Anbefales! Sjekk nettbutikken.

Anonymous poster hash: e1bdd...268
Skrevet

Takk for gode tips 😊

Skal bruke dagen på å lete 😊

Har en gutt til på 3 år, og han fikk seg vinterjakke tidligere i år. Vinterjakkene fra HM var på supersalg til 50,- pr stk, så da kjøpte jeg tre forskjellige størrelser. Mye enklere å kjøpe til yngre barn.

De str jeg må ha til de eldste er 11, 14 og 16, og da er det litt verre...

De får ei jakke, og den skal være vannavstøtende, vindtett, og passe til fjellturer og skiturer.

Anonymous poster hash: 8efc6...372

Skrevet

Cubus har gode og billige boblejakker, til 299,- og flotte, varme parkaser til 399,- Anbefales! Sjekk nettbutikken.

Ser nå at det er store gutter. Da må du plusse på en hundrelapp på hver av jakkene. Velger Cubus fordi de er mest tett rundt hals og håndledd. Parkasene er veldig slitesterke, men blir vel muligens upraktisk som skijakke?

Skrevet

Cubus har gode og billige boblejakker, til 299,- og flotte, varme parkaser til 399,- Anbefales! Sjekk nettbutikken.

Boblejakke utgår da det stort sett er vått her vi bor. Men takk 😊

Skrevet

Da går du på Fretex eller loppemarked og løser det problemet for max 150 kroner til sammen.

Skrevet

Da går du på Fretex eller loppemarked og løser det problemet for max 150 kroner til sammen.

Sprøyt!! Eg går på Fretex med jamne mellomrom og for det første er alt prisa betydeleg høgare enn 50kr for vinterjakker og for det andre er det sjeldan ein faktisk finn det ein treng. Kva er oddsa for å finne 3 vinterjakker, i dei størrelsane ein treng? Den same innvendinga gjeld loppemarknad.

Alt er så lett for andre, når det ikkje gjeld ein sjølv.

Til HI: sjekk outlet på nett, familiebutikken.no, flust.no, xxl, stormberg. For å svare på spm ditt: eg har inga erfaring med desse jakkene.

Anonymous poster hash: 27875...203

Skrevet

Sprøyt!! Eg går på Fretex med jamne mellomrom og for det første er alt prisa betydeleg høgare enn 50kr for vinterjakker og for det andre er det sjeldan ein faktisk finn det ein treng. Kva er oddsa for å finne 3 vinterjakker, i dei størrelsane ein treng? Den same innvendinga gjeld loppemarknad.

Til HI: sjekk outlet på nett, familiebutikken.no, flust.no, xxl, stormberg. For å svare på spm ditt: eg har inga erfaring med desse jakkene.

Kall det hva du vil, og drit i å prøve, det er ikke mitt problem, men det er altså en vel utprøvd løsning som har funka i årevis. Ha en fortsatt bedriten dag.

Skrevet

Kall det hva du vil, og drit i å prøve, det er ikke mitt problem, men det er altså en vel utprøvd løsning som har funka i årevis. Ha en fortsatt bedriten dag.

Ja, eg drit i å prøve. Økonomien min er ikkje avhengig av å handle jakker på Fretex. Eg er innom med jamne mellomrom likevel, då eg er interessert i kjøpe brukt dersom eg kan. Miljømessig er dette meir forsvarleg.

Det som irriterer meg er kor lett det er å finne løysingar for andre - løysingar som er heilt usannsynlege at lar seg ordne. Bagatallisering av andre sine problem er lite sympatisk.

Når det er sagt, vil eg ønskje deg ein fin dag vidare.

Skrevet

De de unge herrene dine, så hadde jeg tatt turen til HM - ikke barneavd men ungdomsavd. Mye fint å finne av jakker der. Og XXL som flere har nevnt eller Obs. Ingen av ungene mine har fryst med klær fra slike steder i sin yngre dager.  Må ikke koste skjorta for å få seg vinterjakker. Og i verstefall, så finnes Dressmann. Størrelsene der har blitt så små at selv 11 åringen kan finne noe.

( ja jeg har lange slanke gutter og de har handlet der i alder av 11-12 år, når jeg ikke har funnet noe i andre butikker) Ikke alt er gubbete!

Skrevet

De de unge herrene dine, så hadde jeg tatt turen til HM - ikke barneavd men ungdomsavd. Mye fint å finne av jakker der. Og XXL som flere har nevnt eller Obs. Ingen av ungene mine har fryst med klær fra slike steder i sin yngre dager. Må ikke koste skjorta for å få seg vinterjakker. Og i verstefall, så finnes Dressmann. Størrelsene der har blitt så små at selv 11 åringen kan finne noe.

( ja jeg har lange slanke gutter og de har handlet der i alder av 11-12 år, når jeg ikke har funnet noe i andre butikker) Ikke alt er gubbete!

Jakkene jeg har sett på på HM koster det samme som disse. Spørsmålet mitt da er om kvaliteten på denne jakka er bedre enn de på HM?

Parkas og boblejakke utgår, det må være skijakke mtp hva de skal brukes til.

Hi

Skrevet

Skjønner ikke poenget her. Du har ikke dårlig råd om du vurderer jakke til 600,- pr stk.

Har du dårlig råd?? Finn.no og kjøp og salg på facebook. Jegvhar god råd og kjøper likevel mye brukt til både meg og barna.

Anonymous poster hash: 22327...99e

Skrevet

Takk for råd.

Har nå funnet tre jakker 😊👍🏻

Hi

Skrevet

Hvilken gikk du for? :) 

Anonymous poster hash: e84ef...ff6
Skrevet

Ja, eg drit i å prøve. Økonomien min er ikkje avhengig av å handle jakker på Fretex. Eg er innom med jamne mellomrom likevel, då eg er interessert i kjøpe brukt dersom eg kan. Miljømessig er dette meir forsvarleg.

Det som irriterer meg er kor lett det er å finne løysingar for andre - løysingar som er heilt usannsynlege at lar seg ordne. Bagatallisering av andre sine problem er lite sympatisk.

Bit meg. Er det viktig for deg å poengtere at du ikke "trenger" å handle på Fretex? Og hvor har jeg bagatellisert noe som helst? Du har tydeligvis stått opp med feil bein. Det eneste jeg har gjort er å gi en mulig løsning, en løsning som koster en brøkdel og som altså faktisk er prøvd ut av flere av oss, enten vi "trengte" det eller ei. Jeg har aldri betalt mer enn femti kroner for noen jakke på loppis, enten det var barn eller voksen, om vi da ser bort fra minkkåpa jeg gladelig ga 200 for.

Skrevet

Bit meg. Er det viktig for deg å poengtere at du ikke "trenger" å handle på Fretex? Og hvor har jeg bagatellisert noe som helst? Du har tydeligvis stått opp med feil bein. Det eneste jeg har gjort er å gi en mulig løsning, en løsning som koster en brøkdel og som altså faktisk er prøvd ut av flere av oss, enten vi "trengte" det eller ei. Jeg har aldri betalt mer enn femti kroner for noen jakke på loppis, enten det var barn eller voksen, om vi da ser bort fra minkkåpa jeg gladelig ga 200 for.

Det var viktig å poengtere at eg faktisk kunne drite i rådet du gav - ikkje fordi eg var vanskeleg, lite løysingsorientert og ikkje ville ta til meg råd som kunne løyse eit problem, men fordi eg faktisk _kan_ drite i å ta dette rådet.

Dersom dama finn 3 skijakker i rett størrelse til 50 kr stykk på Freetex, så er jo det flott. Poenget mitt var berre at dette verkar usannsynleg. Då snakkar eg av eiga erfaring med kva eg har funne på Freetex, både med tanke på pris og utval. Å formulere "Da går du på Fretex eller loppemarked og løser det problemet for max 150 kroner til sammen." verkar derfor noko arrogant og lettvint. Men om eg var for ufin for ditt sarte og fintfølande vesen, får eg heller beklage! :D Å bite deg, er eg ikkje intressert i: Tørr, gammal høne står ikkje på menyen i dag... ;)

Skrevet

Kan dessverre ikke svare på spørsmålet ditt, men ville gi deg et tips! Se på lekmer.no sin outletside! Der er det masse bra tilbud! Har ikke vært der siden i sommer, men da var det veldig mye! Ville tatt en kikk!

Anonymous poster hash: 883e1...902

Skrevet

Det ble denne jakken til de to eldste, og en hakket billigere fra samme merket til han yngste. Fikk alt for 1600,-.

Sparer mine to eldste for klær fra Fretex. De er i en sårbar alder.

Skrevet

Et tips: IKKE handle på Lekmer! Sjekk facebooksida deres, det er et ras med klager fra sinna kunder. Og det har pågått siden våren.

Anonymous poster hash: 3efcd...ba5

Skrevet

Stormberg pleier ja rimeligere jakker og ofte gode tilbud

Skrevet

Mye salg på gmax her. Stormerg har nettbutikk som ofte har rabatter

Anonymous poster hash: 5e586...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...