Gå til innhold

Posten og flytting av postkasse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev om å flytte postkassa mi (og 3 andre rundt her) ved nabohuset. Nå bor jeg vegg i vegg med den adressen de vil vi skal flytte den til og jeg har allerede postkassa lengst ut i gata på garasjen.

Det er ingen vegger eller stativ man kan flytte postkassene til og lurer på om posten har lov å pålegge meg å bygge/kjøpe et stativ for å ha de på?? Jeg blir ikke å gjøre dette ....

Anonymous poster hash: c2afa...483

Fortsetter under...

Skrevet

Mener de kan kreve at du flytter den til tomtegrensa, en kan ikke kreve å få ha postkassen på husveggen.

Anonymous poster hash: a365b...91e

Skrevet

Jeg har den ikke på husveggen, men garasjeveggen lengst ut mot gata. Må jeg flytte den til nabogarasjen er det jo 1-2 meter...unødvendig. Ellers er nabohuset inngjerdet og gjerdet er lavt og dårlig og egner seg ikke for å henge noe på. Jeg lurer da om man kan bli pålagt å bygge stativ og betale alle de utgiftene??

Skrevet

Jeg har den ikke på husveggen, men garasjeveggen lengst ut mot gata. Må jeg flytte den til nabogarasjen er det jo 1-2 meter...unødvendig. Ellers er nabohuset inngjerdet og gjerdet er lavt og dårlig og egner seg ikke for å henge noe på. Jeg lurer da om man kan bli pålagt å bygge stativ og betale alle de utgiftene??

Ja, det kan de :-) Om alle har postkassen på sitt hus/garasje, kan posten kreve at dere samler de på ett stativ. Det sparer postmannen for tid. Høres hardt ut å måtte flytte postkassen bort til naboen... Da jeg jobbet i posten var det kunder som måtte ha kassen sin kilometervis fra huset sitt...

Anonymous poster hash: 217df...c00

Skrevet

Ja, det kan de. Hvem mener du skal stå for postkassestativene?

Skrevet

Fikk brev om å flytte postkassa mi (og 3 andre rundt her) ved nabohuset. Nå bor jeg vegg i vegg med den adressen de vil vi skal flytte den til og jeg har allerede postkassa lengst ut i gata på garasjen.

Det er ingen vegger eller stativ man kan flytte postkassene til og lurer på om posten har lov å pålegge meg å bygge/kjøpe et stativ for å ha de på?? Jeg blir ikke å gjøre dette ....

Det er da vel helt normalt at postkasser samles på et stativ i boligfelt

Anonymous poster hash: 57ad0...d2c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...