Gå til innhold

Tomatplante inne? Noen med grønne fingre som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg plantet tomatplanter i mars. Plantet de først inne og plantet de ut i en stor potte etterhvert. Men sommeren har jo vært forferdelig her, omtrent ingen sol så tomatene kom jo ikke før i september, og de er fremdeles helt grønne. Går det greit å ta de inn nå? For det er vel for kaldt å la de stå ute nå? Er bare tre planter det er kommet tomater på så de andre kaster jeg. Men hvis jeg planter de om og tar de inn er det noen sjangse for at de blir modne?

Anonymous poster hash: e16c9...871

Fortsetter under...

Skrevet

Du kan ta de inn, men sett de først i det kaldesterommet du har i huset slik at de ikke får "varmesjokk". Det er ganske kaldt om natten fortiden. Sett de så i en vinduskarm etter ca to døgn, der det kommer mest sol.

Vi har tatt inn tomatplantene på høsten når de har flere umodene tomater på seg. Plantene har blitt litt tynne og rare, men vi har fått mange modene tomater. Julaften plukket vi tomater engang. Den ene planta vi hadde ble alle bladene rare på, så jeg klippet de av ettersom de ble stygge. Men tomatene vokste og ble modene. Den ene planta levde i to år i etter vi tok den inn. Den så helt merkelig ut, men ungene skulle ha den så den forble der til den døde.

Entenså går det eller så går det ikke. Bare å prøve.

Anonymous poster hash: 41e56...602

Skrevet

Takk for svar. Har tatt de inn, de står i hver sine potter nå. Er ikke så mange tomater på de 4, 4 og 6, men ungene synes jo det er så spennende så vi gir det en sjangse:)

Hi

Anonymous poster hash: e16c9...871

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...