Gå til innhold

Hvilke spesifikke sykdommer kan forårsake forhøyede B12 verdier?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har også litt lavere blodplater enn referanseområdet. B12 over referanseområdet. 7 i ferritin, men hb er 12,2. Leucocytter ligger på 7 og de skal være mellom 3 og 10. Jeg blør veldig mye under menstruasjon så jeg har følt meg dårlig i mange år nå uten å ta tak i det. Er selvfølgelig under utredning, men lurer på hva som kan forårsake både overskudd av B12 og lavere trombocytter? :)

Anonymous poster hash: 6bb49...32c

Skrevet

Har lest den første der uten å bli klokere. De finner ingen patologiske celler heller når de tar utvidede blodprøver. Men er i startfasen av utredning så vi får se. Takk for svar :)

Skrevet

Det var jeg som startet den tråden nr. to linker til. Oppdater gjerne senere om de finner ut noe i utredningen din. Jeg kommer ingen vei lenger med sykehus eller lege.

Anonymous poster hash: ed614...90d
Skrevet

Det var jeg som startet den tråden nr. to linker til. Oppdater gjerne senere om de finner ut noe i utredningen din. Jeg kommer ingen vei lenger med sykehus eller lege.

Så kjedelig :/ Tar du jerntilskudd?

Skrevet

Så kjedelig :/ Tar du jerntilskudd?

Nei, jeg har ikke lave jernverdier, men har blant annet høye B12-verdier og lavt antall leukocytter og en del andre prøver som er patologiske uten at de finner årsak. Har ikke kunnet jobbe på nesten to år.

Få sjekket kobberverdiene dine, de kan spille inn både på jernmangelen og trombocyttene dine.

Regner med at de har tatt lever-blodprøver av deg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...