Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Jeg ble gravid, ikke helt etter planen, men likevel ønsket. Men skjønner ikke hvordan vi skal klare det økonomiske. Etter vi fikk første for 5 år siden gikk jeg lenge arbeidsledig før jeg tilslutt fikk en 40% stilling. Men 40% er jo ikke stort å leve av, så jeg har jobbe det jeg kan av ekstravakter, og har vel i snitt jobba 60-80%, men veldig variabelt. Nå er jeg 7+1 og de siste 2 ukene har jeg klart å kare meg gjennom faste vakter og ekstra vakter, men i går måtte jeg melde meg syk pga kvalmen. Jeg var ærlig med sjefen og sa det som det er, har en kjempe grei og forståelsesfull sjef. Skal prøve med på jobb igjen i morgen og fått beskjed om å styre dagen selv om jeg trenger ekstra pauser osv. Problemet er at det blir nok ikke mye ekstra vakter fremover nå som sjefen vet jeg er i ustabil form. Men har jo heller ikke lyst til å sykemelde meg når jeg vet jeg ikke ligger rett ut hver dag. Uten ekstra vakter får jeg ikke inn nok penger til å kunne ta imot lille. Og for lang periode ute ekstra vakter får jeg heller ikke mulighet til å beregne sykepenger utifra hva jeg faktisk jobber. Så skjønner ikke hva vi skal gjøre og hvordan vi skal klare dette, men vil jo ikke ta bort lille. Trenger tips, råd og positive ord og erfaringer. Vet økonomien blir bedre innen 4 år, men skal jo klare oss frem til det og frem til jeg er tilbake i jobb etter permisjon også. Anonymous poster hash: c1d3d...989
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Synd å si det, men du vil få mest penger dersom du sykemelder deg nå. Ellers kan du håpe på at formen blir bedre, og at du klarer å jobbe ekstravakter. Anonymous poster hash: a7a5b...f9c
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #3 Skrevet 1. oktober 2015 Ja jeg vet egentlig at det mest lønnsomme er å sykemelde meg. vet ikke hvor lang tid bakover de går når de regner ut sykepenger, men forrige lønn var 17 000, før det var 10 000 for kun 2,5 uker pga ferie. Før det 7 000 og kun 2 uker pga ferie. Men ellers ligger jeg mellom 14-16 000 i mnd, uten ekstra vakter kun 11 000 kr. Så skiller såpass mye at det blir veldig merkbart å ikke få noe ekstra. Men har jo ikke lyst til å sitte hjemme om det ikke er helt nødvendig, og ikke sikkert jeg får sykemelding engang, Anonymous poster hash: c1d3d...989
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Du blir jo sannsynligvis kvitt kvalmen, lg blir i bedre form i 2.trimester. Hadde satset påå jobbe max da så du får tjent opp nok. Jeg ble arbeidsledig da vikariatet mitt gikk ut fra nyttår da vi fikk nr2. Men var allerede sykmeldt 40%. Ble over nytttår etterhvert sykmeldt 100%. Delvis pga belastningen det førte til at sjefen ikke ville gi meg særlig vakter. Da regnet de ut i fra inntekten jeg hadde da sykemeldingen startet. Da hadde jeg heldigvis full stilling Anonymous poster hash: 4bbf1...9f4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå