Gå til innhold

Jeg er så lei av å ha små barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Enig, hi. Jeg er dødssliten av å ha en baby, en på 2 år, og en på 4. Slitsomt, men også veldig kos. Elsker de selvsagt høyere enn himmelen, men gleder meg til de ikke er så avhengig av meg.

Anonymous poster hash: 6a8e6...cfb

Vært småbarnsmamma i 22 år og enda mange år igjen og kan skrive under på at tiden som kommer etter 4-5 års alder er bedre enn spedbarn / baby/ under 3 år. Koslig med baby altså, men takke meg til å føre en samtale med 31/2 åringen her. Og ser enda frem til når han blir mer selvstendig :)

Har en 1,5 åring og en 6 åring. Og de er inne i en fryktelig slitsom periode begge to nå egentlig. :/ Mannen og jeg hadde en samtale idag hvor det kom frem at vi begge hadde vært inne på tanken om hvor deilig det hadde vært å bare kjørt avgårde og blitt borte en stund. Enda godt vi kan kommunisere slik at det ikke skjer. Sååå utrolig slitsomt det er. Selvfølgelig gode stunder og altså, men akkurat nå kommer ikke de helt i fokus.

HI

Anonymous poster hash: 99ba0...0cc

Jeg har en gutt på 4 år å jeg stortrives! :)

Helt perfekt alder der han klarer å gjøre seg forstått å skjønner når jeg snakker med han om ting.

Vi også finne på gøyere ting nå enn tidligere :)

Å ikke minst så sover han hele natten og liker å sove lenge om morgenen!

Itellegg sier han så mye morsomt å blir bare helt sjarmert over hvor skjønn han er som person :)

Anonymous poster hash: 231fe...daf

Jeg har baby og toåring, og er helt skutt... Hvem trenger søvn eller?! Hvem trenger egentid? Hvem trenger å gå på do eller dusje?! Hvem trenger å spise? Og igjen; HVEM TRENGER VEL SØVN! Kjære vene, når disse blir store, blir det aldri smått i hus igjen før det er barnebarn... 

Anonymous poster hash: e8bbf...968

De første 4 årene vi hadde barn var tortur siden de ikke sov skikklig om natten. Utenom det var det jo koselig med små barn, men det blir jo bare bedre jo eldre de blir. Logistikken blir mer utfordrende og det er minst like mye å følge opp med store som små barn, men samtalene blir mye mer spennende. Vi begynner å like de samme tingene og kan gjøre ting vi liker sammen. Store barn er topp, men jeg gruer meg litt til de skal flytte ut.

Anonymous poster hash: 9c7d6...382

Annonse

Har hatt det slik jeg også, mange ganger. Men den tiden er så kort egentlig, plutselig er den over. Nå bør det kanskje nevnes at jeg nettopp mistet nr 3, så jeg har vel fått nytt perspektiv på ting. Det er jo så herlig med småbarnskos, komplimenter, se dem utforske og lære nye ting ++ Jeg storkoser meg med min 2åring og min 5åring. De leker fint sammen og det hele er stort sett nokså idyllisk. Prøv å sett pris på de små øyeblikkene, de er store før dere vet ordet av det

Jeg elsker livet med vår 1,5-åring, selv om jeg akkurat nå er så trøtt at jeg legger meg senest klokken 22.00 hver dag. Det er helt utrolig at jeg er på nett nå, på denne tiden av døgnet faktisk. 

Men jeg skjønner at det er forskjell på å ha ett barn og det å ha flere. Grunnen til at jeg er såpass sliten nå, har ikke bare med barnet å gjøre. Jeg har nettopp begynt i en ny, krevende jobb og studerer deltid ved siden av. OG jeg holder på å ta lappen. Så døgnet skulle hatt litt flere timer kjenner jeg. Men livet med småbarn er fantastisk synes jeg. 

Anonymous poster hash: df040...b73

Høres ut som samtlige her burde skaffe seg ei helg med barnepass.

Anonymous poster hash: 427a1...95c

Høres ut som samtlige her burde skaffe seg ei helg med barnepass.

Anonymous poster hash: 427a1...95c

Du sier noe :D Sikker på at du ikke mener en hel uke med sol & varme også? *pakkerkoffertennå*

Ja, men det er lov å være litt lei iblant. Dere skulle nok hatt dere en kjørestetur! Langhelg eller helst en ukes tid på ferie bare du og mannen. Om det absolutt ikke er mulig å få til, hva med en tur hver for dere? Pauser er helt lov og viktig når man er litt lei ;)

Dere er nok bare litt slitne. Helt normalt for mange småbarnsforeldre det. Ikke alle synes den tiden er rosenrød og fantastisk, og det er ikke så lett å "nyte" den heller når man står midt i det og egentlig bare føler seg sliten og lei.

Greit å kjenne på det av og til, at ting ikke alltid er så greit. Og flott at du og mannen kan snakke ut om dette og at dere begge kan kjenne på at det føles litt slitsomt. Kanskje kan dere ha hver sin dag i uken til å ha barnefri... Fri til å dra på besøk, eller gå en tur eller noe annet man har lyst til å gjøre. Kanskje for en periode i alle fall?

Husk på at det blir bedre, og selv om det ikke føles sånn, så går det i grunn ganske fort ;)

Anonymous poster hash: a054d...a69

Haha, det som holder meg oppe i perioder er at jeg venter på at hun blir 16-17...

Og gleden jeg skal ha da med å sette meg opp i senga hennes rundt 05:30. Da er det min tur til å si, stå opp, jeg er våken!! Og dytte bena mine opp i ansiktet hennes, og spørre om jeg kan få frokost 😇

Det kommer en hevn en eller annen dag, jeg må bare vente ca 15 år til!! 😂

Haha, det som holder meg oppe i perioder er at jeg venter på at hun blir 16-17...

Og gleden jeg skal ha da med å sette meg opp i senga hennes rundt 05:30. Da er det min tur til å si, stå opp, jeg er våken!! Og dytte bena mine opp i ansiktet hennes, og spørre om jeg kan få frokost 😇

Å nei du, da sitter du våken kl 01 med hjertet i halsen og venter på å høre skrittene hennes i innkjørselen 😂

Jeg har stor aldersforskjell på ungene så jeg hat aldri kjent på det å være halvdød av søvnmangel når de var små, men jammen har de tatt det igjen etter konfirmasjonsalder.

For meg har nattevåk og byssing til armene verker ikke vært noe imot den rene angsten man føler når den håpefulle ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke svarer på mobil.

Unnskyld hvis jeg tar fra deg livsløgnen din, altså😝

Dette fantaserer jeg også om 😉

Guttene må lage kaffe til meg -den kommer til å være for varm eller for kald, eller begge deler samtidig. Feil pålegg eller pålegget plassert feil på skiva. Skiva er for tykk eller for tynn eller begge deler samtidig.

Klokken vil nå være nærmere 06.00, og dagen kan begynne.

Anonymous poster hash: 1b4d6...216

Å nei du, da sitter du våken kl 01 med hjertet i halsen og venter på å høre skrittene hennes i innkjørselen 😂

Jeg har stor aldersforskjell på ungene så jeg hat aldri kjent på det å være halvdød av søvnmangel når de var små, men jammen har de tatt det igjen etter konfirmasjonsalder.

For meg har nattevåk og byssing til armene verker ikke vært noe imot den rene angsten man føler når den håpefulle ikke kommer hjem til avtalt tid og ikke svarer på mobil.

Unnskyld hvis jeg tar fra deg livsløgnen din, altså😝

Åhh nei, får jeg ikke den gleden engang?? 😂

Dette var kanskje kveldens største skuffelse! 😄

Gjest Antarctica

Har hatt det slik jeg også, mange ganger. Men den tiden er så kort egentlig, plutselig er den over. Nå bør det kanskje nevnes at jeg nettopp mistet nr 3, så jeg har vel fått nytt perspektiv på ting. Det er jo så herlig med småbarnskos, komplimenter, se dem utforske og lære nye ting ++ Jeg storkoser meg med min 2åring og min 5åring. De leker fint sammen og det hele er stort sett nokså idyllisk. Prøv å sett pris på de små øyeblikkene, de er store før dere vet ordet av det

Syns også den tida er kort. Selveste kosetida. Det er koselig med store barn også, men små deilige pattegriser er uimotståelig.

Gjest Antarctica

Dette fantaserer jeg også om 😉

Guttene må lage kaffe til meg -den kommer til å være for varm eller for kald, eller begge deler samtidig. Feil pålegg eller pålegget plassert feil på skiva. Skiva er for tykk eller for tynn eller begge deler samtidig.

Klokken vil nå være nærmere 06.00, og dagen kan begynne.

Anonymous poster hash: 1b4d6...216

Gleder meg også!

Dette blir når jeg er 85 1/2 og er en kravstor og kranglete primadonna som bruker min framskredne demens og barnas (til da enorme) takknemlighetsgjeld for alt det er verd. Håh!

Haha, "hevnen" blir når de selv får barn.

Min datter sier at hun aldri skal si nei til sine barn, de skal få lov til alt. Gjett om jeg skal fortelle ungene hennes det når tiden er inne :D

Anonymous poster hash: a054d...a69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...