skunkenblomst Skrevet 1. oktober 2015 #1 Skrevet 1. oktober 2015 Etter at jeg har tatt to tidlige ultralyder i slutten av uke 4, har den ene legen ment at jeg venter tvillinger, mens den andre ikke fant tilsvarende stort nok fosteranlegg til at jeg var kommet til slutten av uke 4. Jeg tok HCG måling i går og den var på 2500 hvilket er ganske høyt. Jeg er 5+1 i dag. Gynekologen min som jeg tok innvendig ultralyd hos andre gang sa at dette var for høyt i forhold til at han nesten ikke så noe i livmoren, dermed mente han at det mest sannsynlig var svangerskap utenfor. Skal på sykehuset i morgen. Vet ikke helt hva jeg skal forvente meg... Flere som har hatt svangerskap utenfor?
NagnerT Skrevet 1. oktober 2015 #2 Skrevet 1. oktober 2015 Hei Jeg målte HCG nivå på rundt 1500 i uke 5. Da jeg var på u.l i uke 6, fant gynekologen bare en tom plommesekk, som kunne inndikere på at jeg bare hadde kommet 4-5 uker på vei før jeg mistet. Gynekologen ville sjekke det igjen en uke senere for å være helt sikker. Da var det et lite foster der med dunkende hjerte. Gynekologen mente at egget sikkert hadde gått noen dager i dvale før det gravde seg ned. HCG nivå er veldig indivinduelt, så det behøver ikke være noe galt. Hvorfor u.l så tidlig som i uke 4? Det er vel i grunn ikke annbefalt før i uke 6-7.
skunkenblomst Skrevet 2. oktober 2015 Forfatter #3 Skrevet 2. oktober 2015 Legen min mente at med en HCG på over 2000 burde han se et fosteranlegg. Jeg hadde en tidlig ultralyd pga sterke smerter i underlivet. Følte at ikke alt var som det skulle. Hadde ikke slike smerter ved de to andre graviditetene mine. Har også hatt en MA og SA og er vel også over gjennomsnittet nervøs.
MammaTilNick Skrevet 2. oktober 2015 #4 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg skal også på tidlig UL pga sterke smerter i underlivet. Jeg hadde også disse smertene med førstemann, så jeg håper virkelig alt er bra! Krysser fingrene for deg også
skunkenblomst Skrevet 4. oktober 2015 Forfatter #5 Skrevet 4. oktober 2015 Da har jeg vært på tidlig ultralyd (5+1) og det eneste de kunne se var en klarning i livmoren (sort flekk). Det mente gynekologen var helt normalt på denne tiden. HCG`en min steg fra 2500 til 4000, og ett eller annet, på to dager, så det var en normal og fin stigning. De trodde ikke dette var graviditet utenfor livmoren, men jeg skulle komme tilbake om en uke å se da. Hvis jeg fikk vondt måtte jeg ta kontakt. De fant også mange små og en stor cyste (5 cm!) på eggstokken, som mest sannsynlig er grunnen til smertene. Jeg var overstimulert på Pergo. Da er det bare å vente i spenning en ukes tid.. krysser fingrene for deg også Mamma til Nick!
Påtidemedentil Skrevet 4. oktober 2015 #6 Skrevet 4. oktober 2015 Håper det går like fint om ei uke å at det klamrer seg fast må få høre hvordan det går ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå