Gå til innhold

Hvordan bli kvitt vorter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært hos legen å fryst de en gang, så fikk jeg beskjed om å kjøpe ei lita flaske på apoteket. Først skulle jeg file vorten med en vanlig neggelfil, så dryppe dette midle på. Så etter noen runder med dette skulle den bli borte. Tilslutt hadde jeg filt den helt ned, så stoppet jeg siden den ikke var det, men da kom den tilbake..

Anonymous poster hash: 2a690...a20

Fortsetter under...

Skrevet

Hvordan vorte er det? på hånden eller foten? Jeg har fotvorte og har fryst hos legen 4 ganger pluss at jeg bruker det samme midlet som deg 1 gang i uka. Ser nesten ingen endring :/ Så krever nok en del behandlinger. Det er noe skikkelig dritt….

Anonymous poster hash: cf6c9...bd5
Skrevet

Fotvorter forsvinner med bananskall. google det.

Anonymous poster hash: 4b683...5dd
Skrevet

Er på fingern..hi

Anonymous poster hash: 2a690...a20

Skrevet

Kjøp vortefri på apoteket. Ble kvitt en fotvorte jeg hadde kranglet med i flere år. Vortefri trenger ikke påføres like ofte som Verucid og det blir derfor lettere å opprettholde behandlingen.

Skrevet

Fotvorter forsvinner med bananskall. google det.

Anonymous poster hash: 4b683...5dd

Har prøvd det, helt uten effekt..

Anonymous poster hash: dea91...251

Annonse

Skrevet

Det frysegreiene er jo bare tull! Kjenner nesten ingen som blir kvitt vortene med det der..desverre.

Jeg har fjernet selv på både meg og ungen. Vorter har en eller flere slike svarte prikker i seg, det gjelder å få bort disse ellers kommer de bare tilbake.

Det jeg gjør er å klippe bort den harde huden rundt med en liten saks (koker utstyret en stund først og spriter det), så tar jeg en sikkerhetsnål og begynner å grave, da blir det som regel noe å "ta tak i" med en pinsett og da river jeg ut hele greia. Sjekker godt at det ikke er flere sorte prikker inni der, er det det så fjerner jeg disse med nåla og pinsetten. Så renser jeg godt og har på plaster med medisinsk grønnsåpe :) gjort dette på både meg selv og barna og de kommer ikke tilbake. :)

Anonymous poster hash: 93218...fac

Skrevet

Det frysegreiene er jo bare tull! Kjenner nesten ingen som blir kvitt vortene med det der..desverre.

Jeg har fjernet selv på både meg og ungen. Vorter har en eller flere slike svarte prikker i seg, det gjelder å få bort disse ellers kommer de bare tilbake.

Det jeg gjør er å klippe bort den harde huden rundt med en liten saks (koker utstyret en stund først og spriter det), så tar jeg en sikkerhetsnål og begynner å grave, da blir det som regel noe å "ta tak i" med en pinsett og da river jeg ut hele greia. Sjekker godt at det ikke er flere sorte prikker inni der, er det det så fjerner jeg disse med nåla og pinsetten. Så renser jeg godt og har på plaster med medisinsk grønnsåpe :) gjort dette på både meg selv og barna og de kommer ikke tilbake. :)

Au! Det høres utrolig vondt ut! Hva om det ikke er slike svarte prikker i vortene da? Gutten vår på 10 har endel små vorter på hendene, men de er flate og glatte.

Anonymous poster hash: 21d91...0c4

Skrevet

Au! Det høres utrolig vondt ut! Hva om det ikke er slike svarte prikker i vortene da? Gutten vår på 10 har endel små vorter på hendene, men de er flate og glatte.

Det eneste som kan gjøre litt vondt er i det man drar ut hele "proppen", ellers har man veldig nedsatt/ingen følelse i vortene.

Har desverre ingen erfaring med glatte og flate vorter!? Har du bilde?

Skrevet

Det eneste som kan gjøre litt vondt er i det man drar ut hele "proppen", ellers har man veldig nedsatt/ingen følelse i vortene.

Har desverre ingen erfaring med glatte og flate vorter!? Har du bilde?

Nei, dessverre ingen bilde.

Skrevet

8 åringen min dro til legen for å fryse vorten sin. Vorten ble gradvis mindre og etter ca 3-4 uker "falt den av". :) Så nå er den helt borte. Vorta var i uthangspunktet kjempe stor!! Verken legen eller jeg trodde den skulle forsvinne med å bare fryse den.

Anonymous poster hash: 503c7...755

Skrevet

Kan det være at dere snakker om forskjellige ting? Du som nevner små svarte prikker, snakker egentlig om det man kaller "liktorn" og oppstår pga press på et hudområde over lang tid. Huden beskytter seg selv og presses sammen og danner en "cone"/propp INN i kroppen (stort sett under beina). Disse må behandles som du har gjort - enten selv eller hos en fotpleier/lege

Vorter vokser UT og skyldes virus. Det er derfor de også forsvinner av seg selv etter en tid og også derfor de er smittsomme og sprer seg, kommer tilbake ol. Særlig barn har vorter på hendene fordi de leker, er tett på andre, får småsår og har et "ferskt" immunsystem. Vorten, altså selve vorten, kan fryses/knytes av/drepes med ulike preperater, MEN viruset i kroppen fortsetter fram til imunsystemet har slått det ut selv. Det er ikke sikkert det kommer flere vorter, men selve viruset er der fortsatt.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/ungdom/sykdommer/vorter-1606.html

http://nhi.no/pasienthandboka/sykdommer/hud/hard-hud-og-liktorn-13163.html

Skrevet

Jeg har fryst vekk vorter med sånn hjemmekit. Jeg skjærte vekk hud først, slik at det svarte ble synlig. Mener å huske at det var veldig vondt å fryse.

Er sikkert 10 år siden nå

Anonymous poster hash: 441ff...21f

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...