Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #51 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Er du helt sikker på det? det kan være vanskelig å se selv. Hvis du spør noen som står dere nærme dere, om du tar oppmerksomheten fra barnet ditt, vil de svare nei? Anonymous poster hash: fa23f...aed
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #52 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Er du helt sikker på det? det kan være vanskelig å se selv. Hvis du spør noen som står dere nærme dere, om du tar oppmerksomheten fra barnet ditt, vil de svare nei? Anonymous poster hash: fa23f...aed Jeg vet med sikkerhet at jeg ikke gjør det. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Gjest Antarctica Skrevet 2. oktober 2015 #53 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg burde vel oppsøke psykolog og få hjelp... Men en del av meg vil ikke endre seg, den delen vil alltid være den som får oppmerksomhet etc ... Men, kanskje vil jeg oppleve oppmerksomhet som mer fortjent hvis jeg endrer meg ... Men steike, hvor skal jeg begynne?Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Kanskje du vil føle glede ved andre ting, er vel håpet?
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #54 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg burde vel oppsøke psykolog og få hjelp... Men en del av meg vil ikke endre seg, den delen vil alltid være den som får oppmerksomhet etc ... Men, kanskje vil jeg oppleve oppmerksomhet som mer fortjent hvis jeg endrer meg ... Men steike, hvor skal jeg begynne?Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Kanskje du vil føle glede ved andre ting, er vel håpet? JA!! Jeg vil leve, være glad og føle at jeg også er lykkelig ... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2015 #55 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men du er helt sikkert en god rollemodell Det er derfor jeg ønsker å endre meg!! Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men hvis du ønsker det, så vil du faktisk kunne klare det. Men det krever selvsagt en helt annen innsats enn det gjør å være midtpunktet i verden. Det krever at du gir andre plass, at du øver deg på medfølelse, at du øver deg på å gi andre rom i verden. Du er også nødt til å ransake deg selv og livet ditt, har du det virkelig bra? Det er som sagt ikke uvanlig å føle at man ikke eier empati, hvis man sliter selv, rett og slett fordi man ikke har overskudd til mer. Det krever noe av deg! Nå er det bare du som krever av andre. Så det vil være en utfordring. Men utfordringer gir mestringsfølelse. Og mestringsfølelse gir livsglede.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #56 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men du er helt sikkert en god rollemodell Det er derfor jeg ønsker å endre meg!! Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men hvis du ønsker det, så vil du faktisk kunne klare det. Men det krever selvsagt en helt annen innsats enn det gjør å være midtpunktet i verden. Det krever at du gir andre plass, at du øver deg på medfølelse, at du øver deg på å gi andre rom i verden. Du er også nødt til å ransake deg selv og livet ditt, har du det virkelig bra? Det er som sagt ikke uvanlig å føle at man ikke eier empati, hvis man sliter selv, rett og slett fordi man ikke har overskudd til mer. Det krever noe av deg! Nå er det bare du som krever av andre. Så det vil være en utfordring. Men utfordringer gir mestringsfølelse. Og mestringsfølelse gir livsglede. Jeg har fått diagnose depresjon og angst, så sliter veldig med selvfølelse, nedstemthet etc etc .. Alt er et ork. vil klare det, men er så redd for å mislykkes Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 3. oktober 2015 #57 Skrevet 3. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men du er helt sikkert en god rollemodell Det er derfor jeg ønsker å endre meg!! Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men hvis du ønsker det, så vil du faktisk kunne klare det. Men det krever selvsagt en helt annen innsats enn det gjør å være midtpunktet i verden. Det krever at du gir andre plass, at du øver deg på medfølelse, at du øver deg på å gi andre rom i verden. Du er også nødt til å ransake deg selv og livet ditt, har du det virkelig bra? Det er som sagt ikke uvanlig å føle at man ikke eier empati, hvis man sliter selv, rett og slett fordi man ikke har overskudd til mer. Det krever noe av deg! Nå er det bare du som krever av andre. Så det vil være en utfordring. Men utfordringer gir mestringsfølelse. Og mestringsfølelse gir livsglede. Jeg har fått diagnose depresjon og angst, så sliter veldig med selvfølelse, nedstemthet etc etc .. Alt er et ork. vil klare det, men er så redd for å mislykkes Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det er vel en ganske logisk forklaring på hvorfor du ikke føler empati, da man ofte ikke har overskudd til det, rett og slett. Det betyr ikke at det er den du ER, innerst inne. Dette må du ta tak i, uansett. Få hjelp til å få det bedre med deg selv, så skal du se ting blir bedre etterhvert Men du må fremdeles jobbe med ditt oppmerksomhetsbehov og la andre få plass her i verden.
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #58 Skrevet 3. oktober 2015 Jeg har diagnostisert meg selv med Münchausen, men ikke by proxy!!!!!!! HIAnonymous poster hash: 7ecd6...7cd Var det jeg tenkte også.. Anonymous poster hash: 06b12...aec Nei var ikke det du tenkte. Du skrev proxy. Anonymous poster hash: b81fe...ca0 Utfra det du beskriver så er ikke dette Münchausen. Disse personene oppsøker helsevesenet gang på gang med symptomer som gjerne presenteres på dramatisk vis. De blir gjengangere i helsevesenet. Det gjør vel ikke du? Forskjell på å være martyr og å være syk av Münchausen. Anonymous poster hash: d2324...d4b
Anonym bruker Skrevet 3. oktober 2015 #59 Skrevet 3. oktober 2015 Er jo helt utrolig at du har venner i det hele tatt. Sånne som deg er slitsomme, orker ikke sånt jeg. Anonymous poster hash: 80267...e69
Anonym bruker Skrevet 4. oktober 2015 #60 Skrevet 4. oktober 2015 Jeg har diagnostisert meg selv med Münchausen, men ikke by proxy!!!!!!! HIAnonymous poster hash: 7ecd6...7cd Var det jeg tenkte også.. Anonymous poster hash: 06b12...aec Nei var ikke det du tenkte. Du skrev proxy. Anonymous poster hash: b81fe...ca0 Utfra det du beskriver så er ikke dette Münchausen. Disse personene oppsøker helsevesenet gang på gang med symptomer som gjerne presenteres på dramatisk vis. De blir gjengangere i helsevesenet. Det gjør vel ikke du? Forskjell på å være martyr og å være syk av Münchausen. Anonymous poster hash: d2324...d4b Ja, jeg oppsøker ikke helsevesenet med symptomer/diagnoser. Kan godt hende det "kun" er depresjonen lg mangelen på oppmerksomhet gjennom hele barndommen som er årsaken! Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå