Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #26 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Jeg har også ei venninne som jeg er nesten sikker på har dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun er veldig manipulerende og gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet. Om hun er på fest og andre får oppmerksomhet, eller andre hun anser som sine venner ser ut til å komme veldig godt overens, så lager hun scener - enten drama hvor folk settes opp mot hverandre eller triste historier. En gang løy hun til og med om en venn som hadde tatt selvmord!! Da var det jeg som hadde fått mye oppmerksomhet en kveld og hun kuppet kvelden med den tåredryppende løgnen. Du, HI, vet heldigvis om dette, det er jo en stor fordel. Kontakt psykolog og ta det derifra. Anonymous poster hash: 8128a...37f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #27 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Jeg har også ei venninne som jeg er nesten sikker på har dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun er veldig manipulerende og gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet. Om hun er på fest og andre får oppmerksomhet, eller andre hun anser som sine venner ser ut til å komme veldig godt overens, så lager hun scener - enten drama hvor folk settes opp mot hverandre eller triste historier. En gang løy hun til og med om en venn som hadde tatt selvmord!! Da var det jeg som hadde fått mye oppmerksomhet en kveld og hun kuppet kvelden med den tåredryppende løgnen. Du, HI, vet heldigvis om dette, det er jo en stor fordel. Kontakt psykolog og ta det derifra. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg lager ikke scener eller lyver om ting sånn som venninna di. Men jeg er ganske god på å ordlegge meg så folk får dårlig samvittighet, at de skal se at jeg har det verre etc etc ... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #28 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Jeg har også ei venninne som jeg er nesten sikker på har dramatiserende personlighetsforstyrrelse. Hun er veldig manipulerende og gjør alt hun kan for å få oppmerksomhet. Om hun er på fest og andre får oppmerksomhet, eller andre hun anser som sine venner ser ut til å komme veldig godt overens, så lager hun scener - enten drama hvor folk settes opp mot hverandre eller triste historier. En gang løy hun til og med om en venn som hadde tatt selvmord!! Da var det jeg som hadde fått mye oppmerksomhet en kveld og hun kuppet kvelden med den tåredryppende løgnen. Du, HI, vet heldigvis om dette, det er jo en stor fordel. Kontakt psykolog og ta det derifra. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg lager ikke scener eller lyver om ting sånn som venninna di. Men jeg er ganske god på å ordlegge meg så folk får dårlig samvittighet, at de skal se at jeg har det verre etc etc ... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Jeg tror ikke på at alle dine venner "kjøper" manipuleringen din. Men med manipulatorer er det ofte bedre å jatte med. Venninnen min er kanskje verre enn deg, men hun aner nok ikke at hun er slik selv. Og da er det vanskelig å endre på atferden. Jeg har jattet med henne lenge, men nå gidder jeg ikke mer. Ikke at jeg konfronterer henne, men jeg er fullstendig overfladisk overfor henne nå. Da har hun ingenting å manipulere med Det er vel ikke slik du vil ha vennene dine? Vil du virkelig endre deg, eller er du mest irritert på at du ikke automatisk får all oppmerksomhet? Anonymous poster hash: 8128a...37f
Sjusak Skrevet 1. oktober 2015 #29 Skrevet 1. oktober 2015 Jobber med en sånn... Om noen forteller noe trist/grubler på noe eller har det vanskelig er det tårer og styr og løping ut av rommet, og alt er "jeg jeg jeg"... JEG blir så trist, dette er vanskelig for MEG osv... Så ender folk opp med å trøste henne fremfor den som faktisk har et problem... Mye drama og styr for oppmerksomhet...
Gjest Antarctica Skrevet 1. oktober 2015 #30 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #31 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen. Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #32 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #33 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #34 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #35 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Psykolog asap! Anonymous poster hash: 8128a...37f
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #36 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!!Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå.jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Skummelt.... Anonymous poster hash: fa23f...aed
Anonym bruker Skrevet 1. oktober 2015 #37 Skrevet 1. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men: Har du det verre enn alle andre? Om du virkelig har det så jævlig, så har du kanskje også en depresjon i bunn, i tillegg til noe annet. Anonymous poster hash: 8128a...37f
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2015 #38 Skrevet 2. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Vel, da har du i hvertfall empati med deg selv Problemet med din personlighet er at å få en diagnose ville vært perfekt for deg HI. Da hadde du hatt enda mer å slå i bordet med i forhold til andres "ulykke". Du må gjerne bli vurdert av en psykolog, men det vil også være avgjørende at du er helt ærlig mot deg selv i den prosessen. Er det virkelig noe sykelig over din "tilstand"? Er dette noe som er helt fastgrodd i deg? Noe du virkelig ikke evner å endre på selv? Alle ønsker empati fra andre, de fleste liker å få oppmerksomhet innimellom. Noen mer, andre mindre. Variasjonene kan være store, selv om man er innenfor normalen. At du tenker slik om andre som har det vanskelig, er jo helt i tråd med resten av deg; ditt ønske om å være midtpunkt. Er det virkelig slik at du ikke føler noe hvis et lite barn faller og slår seg? Får en stor kul og gråter hjerteskjærende? Eller ville det bare passet enda bedre for deg om du i tillegg til å kreve å være midtpunkt, manglet en del avgjørende sjelsevner? Du skjønner hvor folk vil hen når de spør om du har evnen til empati med andre? En annen ting, er at hvis man føler man har det tungt og vanskelig, er det ganske normalt å tenke slik om andres problemer. Synes du at du har et godt liv? Er du fornøyd? For å kunne snu en slik personlighet, må du rett og slett ønske å gjøre det. Klart det blir vanskelig å tillate at andre får oppmerksomhet og kjærlighet. Men om du ønsker å prøve, for å få det bedre med deg selv kanskje, eller for å bli en bedre venn, slik at du selv kan høste mer omsorg fra andre (ektefølt omsorg), så er det rett og slett bare å bestemme seg for å gi det en skikkelig innsats. Kreve noe av deg selv. Og som andre her skriver, de aller fleste normale mennesker gjennomskuer raskt slike forsøk på manipulasjon. Og det får konsekvenser. Ville det virkelig ikke gitt deg mer glede å oppleve andres kjærlighet og omsorg fordi du er en god venn? Og ikke påtatt empati fordi de jatter med deg og tenker "here we go again..."? Hvordan ville DU reagert på en sånn type som deg selv?
Gjest Antarctica Skrevet 2. oktober 2015 #39 Skrevet 2. oktober 2015 Enig med UU. Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom. Engasjer deg i noe der du får øvd på å se dine egne "lidelser" som små og bagatellmessige. Kanskje kan du føle deg heldig, privilegert og takknemlig også? Det er en mye bedre følelse enn å jage etter å være i fokus. Må du absolutt ha fokus, så begynn å spille musikal eller noe.
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #40 Skrevet 2. oktober 2015 Enig med UU. Det er aldri for sent å få en lykkelig barndom. Engasjer deg i noe der du får øvd på å se dine egne "lidelser" som små og bagatellmessige. Kanskje kan du føle deg heldig, privilegert og takknemlig også? Det er en mye bedre følelse enn å jage etter å være i fokus. Må du absolutt ha fokus, så begynn å spille musikal eller noe. Jeg jobber som sykepleier, så øver meg daglig i være medmenneske og vise empati. Jeg klarer fint å holde maska og er en god sykepleier, men har null empati for de syke.. De får 100 % av det fortjener av meg, det er "bare" i hodet at jeg er null empatisk i jobbsammenheng.. Jeg har spilt teater i mange år, elsker oppmerksomheten det gir ... Jeg begynte på dramautdanning men sluttet etter ett år pga at jeg ikke var flinkest i klassa, og dermed var ikke den som fikk mest applaus, tilbakemeldinger, ansikt i avis etc Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #41 Skrevet 2. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!! Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå. jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det. Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Vel, da har du i hvertfall empati med deg selv Problemet med din personlighet er at å få en diagnose ville vært perfekt for deg HI. Da hadde du hatt enda mer å slå i bordet med i forhold til andres "ulykke". Du må gjerne bli vurdert av en psykolog, men det vil også være avgjørende at du er helt ærlig mot deg selv i den prosessen. Er det virkelig noe sykelig over din "tilstand"? Er dette noe som er helt fastgrodd i deg? Noe du virkelig ikke evner å endre på selv? Alle ønsker empati fra andre, de fleste liker å få oppmerksomhet innimellom. Noen mer, andre mindre. Variasjonene kan være store, selv om man er innenfor normalen. At du tenker slik om andre som har det vanskelig, er jo helt i tråd med resten av deg; ditt ønske om å være midtpunkt. Er det virkelig slik at du ikke føler noe hvis et lite barn faller og slår seg? Får en stor kul og gråter hjerteskjærende? Eller ville det bare passet enda bedre for deg om du i tillegg til å kreve å være midtpunkt, manglet en del avgjørende sjelsevner? Du skjønner hvor folk vil hen når de spør om du har evnen til empati med andre? En annen ting, er at hvis man føler man har det tungt og vanskelig, er det ganske normalt å tenke slik om andres problemer. Synes du at du har et godt liv? Er du fornøyd? For å kunne snu en slik personlighet, må du rett og slett ønske å gjøre det. Klart det blir vanskelig å tillate at andre får oppmerksomhet og kjærlighet. Men om du ønsker å prøve, for å få det bedre med deg selv kanskje, eller for å bli en bedre venn, slik at du selv kan høste mer omsorg fra andre (ektefølt omsorg), så er det rett og slett bare å bestemme seg for å gi det en skikkelig innsats. Kreve noe av deg selv. Og som andre her skriver, de aller fleste normale mennesker gjennomskuer raskt slike forsøk på manipulasjon. Og det får konsekvenser. Ville det virkelig ikke gitt deg mer glede å oppleve andres kjærlighet og omsorg fordi du er en god venn? Og ikke påtatt empati fordi de jatter med deg og tenker "here we go again..."? Hvordan ville DU reagert på en sånn type som deg selv? Hvis et barn sykler seg av, blør og gråter så kjenner jeg ingenting nei.. Føles tomt ... Får kun empati og vondt i hjertet hvis det er sønnen min. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #42 Skrevet 2. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!!Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå.jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det.Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Vel, da har du i hvertfall empati med deg selv Problemet med din personlighet er at å få en diagnose ville vært perfekt for deg HI. Da hadde du hatt enda mer å slå i bordet med i forhold til andres "ulykke". Du må gjerne bli vurdert av en psykolog, men det vil også være avgjørende at du er helt ærlig mot deg selv i den prosessen. Er det virkelig noe sykelig over din "tilstand"? Er dette noe som er helt fastgrodd i deg? Noe du virkelig ikke evner å endre på selv? Alle ønsker empati fra andre, de fleste liker å få oppmerksomhet innimellom. Noen mer, andre mindre. Variasjonene kan være store, selv om man er innenfor normalen. At du tenker slik om andre som har det vanskelig, er jo helt i tråd med resten av deg; ditt ønske om å være midtpunkt. Er det virkelig slik at du ikke føler noe hvis et lite barn faller og slår seg? Får en stor kul og gråter hjerteskjærende? Eller ville det bare passet enda bedre for deg om du i tillegg til å kreve å være midtpunkt, manglet en del avgjørende sjelsevner? Du skjønner hvor folk vil hen når de spør om du har evnen til empati med andre? En annen ting, er at hvis man føler man har det tungt og vanskelig, er det ganske normalt å tenke slik om andres problemer. Synes du at du har et godt liv? Er du fornøyd? For å kunne snu en slik personlighet, må du rett og slett ønske å gjøre det. Klart det blir vanskelig å tillate at andre får oppmerksomhet og kjærlighet. Men om du ønsker å prøve, for å få det bedre med deg selv kanskje, eller for å bli en bedre venn, slik at du selv kan høste mer omsorg fra andre (ektefølt omsorg), så er det rett og slett bare å bestemme seg for å gi det en skikkelig innsats. Kreve noe av deg selv. Og som andre her skriver, de aller fleste normale mennesker gjennomskuer raskt slike forsøk på manipulasjon. Og det får konsekvenser. Ville det virkelig ikke gitt deg mer glede å oppleve andres kjærlighet og omsorg fordi du er en god venn? Og ikke påtatt empati fordi de jatter med deg og tenker "here we go again..."? Hvordan ville DU reagert på en sånn type som deg selv? Hvis et barn sykler seg av, blør og gråter så kjenner jeg ingenting nei.. Føles tomt ... Får kun empati og vondt i hjertet hvis det er sønnen min. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det er skummelt at du jobber i et omsorgsyrke hvor du skal ta deg av folk som trenger deg Anonymous poster hash: fa23f...aed
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #43 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg burde helst vært utdannet i ett yrke som ikke tar hensyn til folk ... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2015 #44 Skrevet 2. oktober 2015 Sjekket ut dramatiserende personlighetsforstyrrelse? Ei venninne er jeg sikker på har det. Utrolig slitsomt! Anonymous poster hash: 074db...744 Nei, det har jeg ikke!!Hva er det? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Fikk ikke klippet og limtGoogle det Anonymous poster hash: 074db...744 Googlet det nå.jeg er ganske god på å manipulere andre for å få d som jeg vil .... Fælt å ha så stort behov for oppmerksomhet. Vet du/noen hvorfor mennesker (som meg) har overdrevent behov for oppmerksomhet?? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Det man får for lite av som barn får man aldri nok av som voksen.Det kan nok stemme på mange, men psykiske lidelser (som kanskje HI har) er også basert på arv(gener) og ikke miljø. Anonymous poster hash: 8128a...37f Jeg har så lenge jeg kan huske forsøkt å få oppmerksomhet fra andre voksne, første tilfellet var når jeg var 6 år. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Alle vil ha og trenger oppmerksomhet. Det er et menneskelig behov vi er født med. Å aldri få oppmerksomhet fra andre som liten, vil selvfølgelig sette spor, men ikke nødvendigvis slik som du opplever det. HI. Har du empati HI? Føler du andres sorg og glede? Anonymous poster hash: 8128a...37f Nei, jeg gjør ikke det.Jeg har store problemer med empati. Hvis noen forteller om et problem etc og jeg skal gi råd/være den de/den snakker med, så tenker jeg ALLTID i hodet mitt at denne personen bare må skjerpe seg, livet går videre, tål litt etc ... Evt at jeg syns de/den er teit som tror at h*n har det fælt, vondt/opplevd noe fælt, for JEG HAR DET VERRE ..... Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Vel, da har du i hvertfall empati med deg selv Problemet med din personlighet er at å få en diagnose ville vært perfekt for deg HI. Da hadde du hatt enda mer å slå i bordet med i forhold til andres "ulykke". Du må gjerne bli vurdert av en psykolog, men det vil også være avgjørende at du er helt ærlig mot deg selv i den prosessen. Er det virkelig noe sykelig over din "tilstand"? Er dette noe som er helt fastgrodd i deg? Noe du virkelig ikke evner å endre på selv? Alle ønsker empati fra andre, de fleste liker å få oppmerksomhet innimellom. Noen mer, andre mindre. Variasjonene kan være store, selv om man er innenfor normalen. At du tenker slik om andre som har det vanskelig, er jo helt i tråd med resten av deg; ditt ønske om å være midtpunkt. Er det virkelig slik at du ikke føler noe hvis et lite barn faller og slår seg? Får en stor kul og gråter hjerteskjærende? Eller ville det bare passet enda bedre for deg om du i tillegg til å kreve å være midtpunkt, manglet en del avgjørende sjelsevner? Du skjønner hvor folk vil hen når de spør om du har evnen til empati med andre? En annen ting, er at hvis man føler man har det tungt og vanskelig, er det ganske normalt å tenke slik om andres problemer. Synes du at du har et godt liv? Er du fornøyd? For å kunne snu en slik personlighet, må du rett og slett ønske å gjøre det. Klart det blir vanskelig å tillate at andre får oppmerksomhet og kjærlighet. Men om du ønsker å prøve, for å få det bedre med deg selv kanskje, eller for å bli en bedre venn, slik at du selv kan høste mer omsorg fra andre (ektefølt omsorg), så er det rett og slett bare å bestemme seg for å gi det en skikkelig innsats. Kreve noe av deg selv. Og som andre her skriver, de aller fleste normale mennesker gjennomskuer raskt slike forsøk på manipulasjon. Og det får konsekvenser. Ville det virkelig ikke gitt deg mer glede å oppleve andres kjærlighet og omsorg fordi du er en god venn? Og ikke påtatt empati fordi de jatter med deg og tenker "here we go again..."? Hvordan ville DU reagert på en sånn type som deg selv? Hvis et barn sykler seg av, blør og gråter så kjenner jeg ingenting nei.. Føles tomt ... Får kun empati og vondt i hjertet hvis det er sønnen min. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Da har du evne til empati!
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #45 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg burde vel oppsøke psykolog og få hjelp... Men en del av meg vil ikke endre seg, den delen vil alltid være den som får oppmerksomhet etc ... Men, kanskje vil jeg oppleve oppmerksomhet som mer fortjent hvis jeg endrer meg ... Men steike, hvor skal jeg begynne? Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #46 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #47 Skrevet 2. oktober 2015 Jeg har en datter som er helt av samme kaliber som deg. Det er rett og slett en forferdelig situasjonen for oss rundt. Hun er i tillegg mester på løgn og manipulasjon, og bytter bare ut folk når de setter spørsmålstegn til henne. Hun er myndig, men kunne likegodt vært 10 år i forhold til modenhet. Men hva skal man gjøre som foreldre? Anonymous poster hash: 6c7cf...a3d
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #48 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 2. oktober 2015 #49 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men du er helt sikkert en god rollemodell
Anonym bruker Skrevet 2. oktober 2015 #50 Skrevet 2. oktober 2015 Tar du oppmerksomhet fra barnet ditt også? Anonymous poster hash: 0b089...683 Nei. Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd Men du er helt sikkert en god rollemodell Det er derfor jeg ønsker å endre meg!! Anonymous poster hash: 7ecd6...7cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå