Gå til innhold

Bephanten på underlivet til jentebaby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt salve på stumpen fordi hun blir rød og sår, men ser at noe har havnet i underlivet, dvs innenfor de ytre kjønnsleppene. Er dette skadelig/ubehagelig? Vil helst ikke grave og vaske inni der? Så det sitter jo der en stund. Eller burde jeg vaske det vekk? Vasker man innenfor der?

Anonymous poster hash: eeaaf...01b

Skrevet

Hvorvidt du burde vaske det vekk vet jeg ikke men helsesøster fortalte meg at det hysteriet med å ikke vaske jenters underliv må man bare slutte med. "Trenger du å vaske så vasker du."

Skrevet

Hvorvidt du burde vaske det vekk vet jeg ikke men helsesøster fortalte meg at det hysteriet med å ikke vaske jenters underliv må man bare slutte med. "Trenger du å vaske så vasker du."

Er det ingen som greier svare uten å bruke ordet hysteri lengre?

Skrevet

Er det bæsj inni vaskes det selvfølgelig. Om det ligger litt salve inni der, er ikke det krise. Men det forsvinner ved bading ☺

Skrevet

Bepanthen er super :D

Anonymous poster hash: 9dc99...88e

Skrevet

Jeg bruker bepanthen hvor enn jeg kommer til når det er snakk om rød/sår rumpe. Ikke innvendig i skjeden, men innimellom kjønnslepper også. Min datter var så sår en gang at huden hadde løsnet på innsiden av kjønnsleppene... Lurt å smøre der også, altså. Salven kan bare sitte på, og så vasker du barnet som vanlig (spiller ingen rolle om salven sitter igjen eller ikke, så lenge all avføring er borte), og litt ekstra mellom der når det bades. Så påfører du på nytt ved behov.

Anonymous poster hash: 61e64...343
Skrevet

Er det ingen som greier svare uten å bruke ordet hysteri lengre?

Jeg bare bruker helsesøsters ord jeg.

Hyggelig å kunne svare med min erfaring mente jo bare jeg.

Skrevet

Er det bæsj inni vaskes det selvfølgelig. Om det ligger litt salve inni der, er ikke det krise. Men det forsvinner ved bading ☺

Det forsvant ikke ved bading

Skrevet

Jeg bruker bepanthen hvor enn jeg kommer til når det er snakk om rød/sår rumpe. Ikke innvendig i skjeden, men innimellom kjønnslepper også. Min datter var så sår en gang at huden hadde løsnet på innsiden av kjønnsleppene... Lurt å smøre der også, altså. Salven kan bare sitte på, og så vasker du barnet som vanlig (spiller ingen rolle om salven sitter igjen eller ikke, så lenge all avføring er borte), og litt ekstra mellom der når det bades. Så påfører du på nytt ved behov. Anonymous poster hash: 61e64...343

Hmmm.. Ok, men salven blir jo "aldri" borte da og blir farget gul av bæsjen. Så da sitter det igjen gul salve inni der liksom.

Skrevet

Det forsvant ikke ved bading

Litt babyolje på en fuktig mesoft og vaske forsiktig vekk!

Anonymous poster hash: 28f92...9e6

Skrevet

Betabhen salven er super,det gjør ikke noe at den kommer innafor kjønnsleppene og den hindret at veske og syre fra urin og bæsj setter seg og gjør skade! Den går ikke bort med bare vann.

Skrevet

Og vask mellom kjønnsleppene med vann det er ikke farlig.

Skrevet

Jeg bruker bepanthen hvor enn jeg kommer til når det er snakk om rød/sår rumpe. Ikke innvendig i skjeden, men innimellom kjønnslepper også. Min datter var så sår en gang at huden hadde løsnet på innsiden av kjønnsleppene... Lurt å smøre der også, altså. Salven kan bare sitte på, og så vasker du barnet som vanlig (spiller ingen rolle om salven sitter igjen eller ikke, så lenge all avføring er borte), og litt ekstra mellom der når det bades. Så påfører du på nytt ved behov. Anonymous poster hash: 61e64...343

Hmmm.. Ok, men salven blir jo "aldri" borte da og blir farget gul av bæsjen. Så da sitter det igjen gul salve inni der liksom.

Da har du ikke vasket godt nok. ALL avføring skal bort - også den gule salven. Er det vanskelig, så bruk litt olje direkte på mesoftkluten (engangsklut, finnes flere merker). Ved bading så har jeg alltid olje i badevannet, og med en mesoftklut vasker jeg lett mellom der, og hun har aldri salverester.

Anonymous poster hash: 61e64...343

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...