Gå til innhold

Billig egg fra Rema 1000

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøper nesten bare de. Men er det bare meg som synes at skallet er anderledes en på dyrere egg?

Synes det er lettere å få skall i det jeg lager.

Anonymous poster hash: a7c56...c2d

Skrevet (endret)

Ja jeg liker ikke billig eggene det er noe med skallet, skjørere på en måte!

Endret av Mamma_til_2
Skrevet

Egg er egg?

Anonymous poster hash: 2f91c...94d

Skrevet

Ja. Tynnere skall. Why?

Anonymous poster hash: 2ae26...c12

Skrevet

Tviler på at det er prisen som avgjør. Jeg vil tro ferske egg har skjørere skall. Og større egg ettersom det er like mye skall på store og små egg ☺ da blir det tynnere.

Skrevet

Hi her,

Jeg bruker de eggene bare erger meg de gangene jeg får skall i maten

Anonymous poster hash: a7c56...c2d

Skrevet

Hva med å kjøpe egg fra høner som har det bra, og ikke fra burhøns? Vær så snill ikke støtt burhøns!!!

Anonymous poster hash: cb83c...303

Skrevet

Unge høner legger ofte litt små egg med skjørt skall. Når hønene blir litt eldre blir eggene litt større og skallet hardere. Da kan de sorteres i en bedre betalt kvalitet.

Anonymous poster hash: 8d7eb...d28

Skrevet

Hva med å kjøpe egg fra høner som har det bra, og ikke fra burhøns? Vær så snill ikke støtt burhøns!!!

Denne.

Anonymous poster hash: 041b2...6cb

Skrevet

Denne.

Rema har ikke egg fra burhøns.

Anonymous poster hash: 6dc94...73f

Skrevet

Denne.

Alle høns er burhøns, med mindre eggene er godkjrnt økologisk.

Frittgående er misvisende. Kun økologiske bruk har som krav at hønene faktisk skal gå ute.

Resten lever inne, i kunstig lys for å få mest mulig eggproduksjon for pengene.

Anonymous poster hash: 57308...296

Skrevet

Tull - "frittgående" er et begrep som ikke på langt nær beskriver hønenes faktiske situasjon og muligheter til bevegelse.

Sjekk litt hva "frittgående" betyr, så ser du at det ikke er særlig bedre enn burhøns.

Velg økologiske egg! Der har hønene en helt annen livskvalitet!

I tillegg til at alder kan påvirke skallet, så kan også foret påvirke kvaliteten på eggene.

Anonymous poster hash: 4e2eb...88c

Skrevet

Tviler på at det er prisen som avgjør. Jeg vil tro ferske egg har skjørere skall. Og større egg ettersom det er like mye skall på store og små egg ☺ da blir det tynnere.

Det tror jeg og. Jeg kjøper egg fra gårdsbutikk, de er max 2 uker gamle når de selges.Og de vanskelig å skrelle, får bare av små biter om gangen.Og når jeg kakker rå egg så får jeg ofte med småbiter 

Anonymous poster hash: 11a73...df4

Skrevet

Tull - "frittgående" er et begrep som ikke på langt nær beskriver hønenes faktiske situasjon og muligheter til bevegelse.

Sjekk litt hva "frittgående" betyr, så ser du at det ikke er særlig bedre enn burhøns.

I tillegg til at alder kan påvirke skallet, så kan også foret påvirke kvaliteten på eggene.

Det visste ikke jeg, at økologiske er bedre enn frittgående. Takk :) Lurer på hva de fra gårdsbutikken jeg kjøper er. Hva med de hønene som løper "fritt" i store låver - er det bra eller dårlig?

Skrevet

Det visste ikke jeg, at økologiske er bedre enn frittgående. Takk :) Lurer på hva de fra gårdsbutikken jeg kjøper er. Hva med de hønene som løper "fritt" i store låver - er det bra eller dårlig?

Fant egentlig svaret på det selv, når jeg leste tråden ordentlig

Skrevet

Jeg kjøper bare økologisk. Det forandrer ikke det faktum at rema ikke har burhøns, at frittgående ikke er bra. Herregud, ro ned.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...