Gå til innhold

Operasjon mens man er i permisjon. Sykmelding?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan far overta de 2 ukene jeg ikke vil være i stand til å ta meg av baby? Eller hvordan løses dette? Noen med erfaring?

Anonymous poster hash: cddb1...77c
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja det kan han. Du må få sykemelding og skriv til nav om at du ikke kan ta deg av barnet

Skrevet

Foreldrepermisjon du e i? Er det vanlig med sjukemelding etter operasjonen du skal ta?

Du kan søke om at far tar over foreldrepermisjon dersom du er ute av stand til å ta vare på babyen. Dette må dokumenteres og så søkast om. (Om det er i dei første 6vekene etter fødsel er det vanskeligare, men skal gå greit elles)

Om du er i ulønna permisjon har du/dåke ikkje desse rettighetene. Er usikker korleis ein kan løyse det då.

Skrevet (endret)

Hvis legen mener du, av helsemessige årsaker, er ute sv stand å ta deg av babyen, kan du bli sykemeldt i permisjon og far kan overta den delen (så lenge det er fellesperioden). Dette er ikke noe alle leger er klar over, etter min erfaring, og sykemeldingen må være utfylt helt nøyaktig av legen som sm deg for at NAV skal godta det. Og så må far søke NAV om å overta permisjon. Det er et styr uten like, men mulig.

Jeg ble sykemeldt da min baby var 5,5 mnd gammel. Far overtok fellesperioden. Han måtte begynne i permisjon selv om det ikke da var godkjent av NAV (saksbehandlingstid, vet du), men det ble godkjent etterhvert og alt var i orden.

Endret av shari_z
Skrevet

Her ble pappaen innlagt på sykehus under pappapermisjon. Han ble naturlig nok sykemeldt. Da måtte jeg gå ut i mammapermisjon igjen så lenge han var sykemeldt, og han fortsatte sin permisjon da han ble friskmeldt. Så vi byttet bare på ukene. Det var jo svært ubeleilig for min arbeidsplass, men nav var helt bestemt på at slik måtte det være.

Anonymous poster hash: 6f300...f54

Skrevet

Jeg har fått utsatt min permisjon med tilsvarende uker jeg har vært sykemeldt. Må ha erklæring fra lege i tillegg til sykemelding.

Anonymous poster hash: 46cb8...5c5

Skrevet

Det er snakk om en nødvendig operasjon i fellesdelen av permisjonen. Jeg kan ikke løfte i 14 dager etter inngrepet, og det sier seg selv at jeg da ikke kan ta meg av en 2 mnd gammel baby, så far må være hjemme.

Anonymous poster hash: cddb1...77c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...