Gå til innhold

Ferritin-nivå på 18

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nja, egentlig ikke. Det er faktisk nesten innenfor det som er ok, men litt lavt er det jo, så det skader ikke å ta tilskudd en periode. Normalt må du litt lenger ned før man merker det på kroppen.

Anonymous poster hash: ef1fa...351

Fibromyalgi er nok hovedgrunnen til at du er utmattet, men det hjelper selvsagt ikke på at ferritinen er så lav. Jeg ville tatt jerntilskudd i samråd med lege. D-vitamin er også lurt, spesielt mtp at vinteren snart kommer.

Annonse

18-240 er normalt nivå. Fikk svar på dette selv igår og ligger på 16 og defineres som jernmangel. (Har også fm)

Anonymous poster hash: 1119c...742

Normalt er det, men det er jo i nedre grense. Derfor jeg lurte på om det kunne ha noe å si. Men det hadde vel vært for lettvint om utmattelsen skyldtes lavt ferritin-nivå 😝

HI

Anonymous poster hash: eb33a...de4

Gjest Syltebærtyttetøy

Altså, merkelige svar du har fått. Joda, det er innenfor normalen, men alle reagerer forskjellig på forskjellige mangler. Jeg merker f.eks forskjell om ferritin faller under 100, da blir jeg kjenpesliten, samme med d vit, der må jeg ligge i øverste grense av referanseverdiene for å føle meg helt opplagt.

Fikk du beskjed om å ta noe tilskudd Hi?

Altså, merkelige svar du har fått. Joda, det er innenfor normalen, men alle reagerer forskjellig på forskjellige mangler. Jeg merker f.eks forskjell om ferritin faller under 100, da blir jeg kjenpesliten, samme med d vit, der må jeg ligge i øverste grense av referanseverdiene for å føle meg helt opplagt.

Fikk du beskjed om å ta noe tilskudd Hi?

Neida, så lenge verdiene er innenfor referanseområdet, så er visst legen veldig fornøyd. Derfor spør jeg her inne.

På videregående var jeg nesten på 100-tallet. Men det er noen år siden 😜

Annonse

18-240 er normalt nivå. Fikk svar på dette selv igår og ligger på 16 og defineres som jernmangel. (Har også fm)

Normalt er det, men det er jo i nedre grense. Derfor jeg lurte på om det kunne ha noe å si. Men det hadde vel vært for lettvint om utmattelsen skyldtes lavt ferritin-nivå 😝

HI

For min del henger mangel og utmattelsen sammen. Men jeg er lav på D-vit også. 49.

HI

For min del henger mangel og utmattelsen sammen. Men jeg er lav på D-vit også. 49.

Skal du ta både jern og D-vitaminer framover nå da?

HI

HI

Skal du ta både jern og D-vitaminer framover nå da?

HI

Ja. Skjønner ikke helt hvorfor D-vit er så lav. Spiser fisk og grønt minst to ganger i uken, melk, ost og youghurt hver dag og oppholder meg i sol når den titter fram.

Mitt nivå er på 7 nå. Svimler, kaldsvetter, null konsentrasjon kvalm, andpusten osv. Blør vanvittig mye ved menstruasjon dessverre. Skal begynne med jern etter noen blodprøver nå så håper jeg blir bedre fort.

Anonymous poster hash: f73ea...f77

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...