Gå til innhold

Laaang ventetid på Haukeland

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på venteliste i fjor og ventet i 7 måneder fra jeg fikk tildelt time til jeg var inne til forsamtale. Etter det gikk det dessverre 3 nye måneder pga min mens syklus og ferietid, men da vi først satte i gang klaffet alt og er nå gravid:) Man må dessverre smøre seg med tålmodighet. Eller prøve Hausken i mellomtiden (privat)

Anonymous poster hash: 4547c...659

Jeg var på venteliste i fjor og ventet i 7 måneder fra jeg fikk tildelt time til jeg var inne til forsamtale. Etter det gikk det dessverre 3 nye måneder pga min mens syklus og ferietid, men da vi først satte i gang klaffet alt og er nå gravid:) Man må dessverre smøre seg med tålmodighet. Eller prøve Hausken i mellomtiden (privat)

Jeg har tenkt på Hausken. Men i den store sammenheng betyr ikke 6 mnd så mye fra eller til. Det er kostbart nok offentlig. 

Men hvordan er det hvis man sier man kan komme på kort varsel? Pleier det å hjelpe? 

Anonymous poster hash: 086cc...d34

anbefaler Hausken på det varmeste :) det koster, men slipper venting :) men førstemann ringte jeg på en tirsdag, fikk time torsdag og 2 uker etterpå var det innsett og jeg var gravid :) like fort gikk det denne gang også :) verdens beste mennesker som jobber der :)

Jeg var på venteliste i fjor og ventet i 7 måneder fra jeg fikk tildelt time til jeg var inne til forsamtale. Etter det gikk det dessverre 3 nye måneder pga min mens syklus og ferietid, men da vi først satte i gang klaffet alt og er nå gravid:) Man må dessverre smøre seg med tålmodighet. Eller prøve Hausken i mellomtiden (privat)Anonymous poster hash: 4547c...659

Jeg har tenkt på Hausken. Men i den store sammenheng betyr ikke 6 mnd så mye fra eller til. Det er kostbart nok offentlig. Men hvordan er det hvis man sier man kan komme på kort varsel? Pleier det å hjelpe?  Anonymous poster hash: 086cc...d34

Det er verdt et forsøk, men da jeg sa det samme til resepsjonisten på Haukeland fikk jeg bare beskjed om at hun kunne notere det ned, men at det var mange på venteliste. Hørte aldri noe før den oppsatte timen vår. De tre månedene fra forsamtalen til start på ivf var de aller beste jeg/vi hadde hatt på nesten 2 år. Vi fortsatte å prøve naturmetoden når vi følte for det, men jeg orket ikke tenke noe mer på prøving. Konsentrerte meg om å trene, spise sunt, være med venner og gjøre alt det jeg visste jeg ikke kunne gjøre som gravid (drikke øl, spise spekemat osv). Angrer ikke på det da det så klaffet. Nyt tiden, den går veldig fort :)

Vi var på gynekologisk i slutten av juni og fikk beskjed om 6 måneder ventetid. Når brevet kom var timen ca 9 måneder fra vi var på gynekologisk. Tydelig at ventetiden bare øker og øker på HUS.

Når vi kommer til har vi holdt på i 3 år.

Annonse

anbefaler Hausken på det varmeste :) det koster, men slipper venting :) men førstemann ringte jeg på en tirsdag, fikk time torsdag og 2 uker etterpå var det innsett og jeg var gravid :) like fort gikk det denne gang også :) verdens beste mennesker som jobber der :)

Er du gravid igjen Cilie?! Så fantastisk 😊 Hvor langt har du kommet? Kan jeg spørre deg om en ting - var det sånn at du følte deg 100% klar for å gå i gang med å få nr to, eller følte du at du måtte gå i gang litt tidligere på grunn av at ting kunne ta tid? Min har akkurat fylt 1 år og jeg føler veldig på at hvis jeg visste jeg kunne bli gravid med naturmetoden ved å knipse med fingrene så hadde jeg villet ventet litt enda.. For jeg føler meg ikke klar.. Men fordi jeg må i gang med hele denne karusellen igjen og ikke aner hvor lang tid alt vil ta denne gangen så tenker jeg sånn på om vi bare må begynne snart. Vil jo ikke at det skal bli for lenge mellom dem. Men ideelt kunne jeg godt ventet et år enda med å bli gravid liksom.. Følte du det sånn, eller følte du deg helt helt klar?

Håper alt er bra med deg og alle dine 😊

Det er vel fritt sykehusvalg på IVF og? Kan anbefale å gå inn å sjekke ventetiden ved andre sykehus i Norge og. Vet at de har hatt kortere ventelister på St. Olavs(Trondheim) og et av sjukehusene rundt Oslo. Husker ikke hvilke i farten

Anonymous poster hash: d0929...429

Er du gravid igjen Cilie?! Så fantastisk 😊 Hvor langt har du kommet? Kan jeg spørre deg om en ting - var det sånn at du følte deg 100% klar for å gå i gang med å få nr to, eller følte du at du måtte gå i gang litt tidligere på grunn av at ting kunne ta tid? Min har akkurat fylt 1 år og jeg føler veldig på at hvis jeg visste jeg kunne bli gravid med naturmetoden ved å knipse med fingrene så hadde jeg villet ventet litt enda.. For jeg føler meg ikke klar.. Men fordi jeg må i gang med hele denne karusellen igjen og ikke aner hvor lang tid alt vil ta denne gangen så tenker jeg sånn på om vi bare må begynne snart. Vil jo ikke at det skal bli for lenge mellom dem. Men ideelt kunne jeg godt ventet et år enda med å bli gravid liksom.. Følte du det sånn, eller følte du deg helt helt klar?

Håper alt er bra med deg og alle dine 😊

nei, hei :) så koselig å se deg her inne :) så kjekt at din har blitt 1 år allerede -tiden flyr den :) min er halvannet år nå :) og jeg er "bare" 5 uker på vei enda :) vi var oppe nå i september.

mannen var klar ... i starten i vår/sommer, så følte jeg meg ikke klar i det hele tatt. men vi hadde tenkt å startet opp til høsten, og innen vi kom til august, så følte jeg meg klar. vi klarte jo han her på første forsøk, men tenkte ikke at det nødvendigvis skjedde igjen. men tenkte at blir det ikke noe etter 3 forsøk, så er jeg fornøyd som jeg har det nå :) gikk helt fint å gjennomføre forsøket og være mamma i tillegg :) har kort regime forøvrig. men heldigvis så klaffet det på første runde nå også, så da ble det ikke en lang prosess. men du blir nok klar :) bare gi det litt tid, og nyt den lille :) gleder meg til å se når du er i gang igjen :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...