Gå til innhold

Besatt av tanken på tre barn...snakk meg til formuft!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde jo bestemt meg at mine to var nok. Meeeeen...får ikke tanken på nr tre ut av hodet!

Gi meg noen gode og saklige argumenter for at et tredje barn ikke nødvendigvis er smart. Tror jeg har glemt alt det slitsomme som jeg burde huske eller som jeg ikke vet om før jeg får en tredje. Argumenter for trenger jeg ikke, de har jeg jo allerede:)

Anonymous poster hash: a324a...6eb

Skrevet

Hvor gamle er de to du har da?

Anonymous poster hash: f171e...4d1

Skrevet

Har det på samme måte. Mine er 11 og 7...

Anonymous poster hash: e98bb...c96

Skrevet

Få 3 barn da☺ de har jeg og de er ikke noe negativt men de var jo ikke de du ville høre.. men hva er galt med å ha 3 barn?

Anonymous poster hash: 1a9bf...3bf

Skrevet

Få tre barn da vel. Jeg følte en helt annen tilfredshet etter at tredje ble født. Nå ER jeg ferdig. Og superforøyd med flokken min.

Anonymous poster hash: 10d6f...4dc

Skrevet

Jeg var også besatt av å få 3.

Jeg fikk nr 3 og endelig føler jeg at jeg er ferdig.

Familiem er komplett. Jeg elsker trekløveren min!

Klart det er slitsomt innimellom.

Jeg har 2 (av 3) veldig aktive barn og av og til er man dønn sliten.

Anonymous poster hash: 5e514...317
Skrevet

-økonomi

-mer å følge opp

-trolig lite nattesøvn

-risikoen for å få et barn som ikke er friskt

-slitasje på kroppen

-en ting til å bekymre seg over

Anonymous poster hash: fd79e...bea

Skrevet

Er ikke en ORDENTLIG familie før man har (minst) 3 barn!!! :danse:

Anonymous poster hash: 77e88...f6e
Skrevet

Hadde det på samme måte så nå er nr.3 i magen, tøft allerede med to små til, men vi satser på at dette går bra ;) er nok ikke noe annet som kurerer besettelsen enn å faktisk hoppe i det og få 3 barn. Man vil i hvert fall ikke angre i ettertid på at man ikke fikk 3 barn :)

Anonymous poster hash: d3eec...c49

Skrevet

Hadde det på samme måte så nå er nr.3 i magen, tøft allerede med to små til, men vi satser på at dette går bra ;) er nok ikke noe annet som kurerer besettelsen enn å faktisk hoppe i det og få 3 barn. Man vil i hvert fall ikke angre i ettertid på at man ikke fikk 3 barn :)

Anonymous poster hash: d3eec...c49 [/quote

Snek det seg inn en liten skrivefeil der mon tro? 🙊😂

Anonymous poster hash: f171e...4d1

Skrevet

Få 3, herlig med en ungeflokk.

Vi fikk vår tredje for en uke siden da, så jeg snakker i en enorm lykkerus. Nå har vi 3 barn under 4 år, så jeg regner med det blir liv etterhvert 😉

Anonymous poster hash: 26d25...ad5

Skrevet

Få tre barn da vel! Jeg var heller ikke fornøyd med to, men det var jeg definitivt etter tre😄👍🏻

Det er mye mer arbeid med tre enn to da. Aldri fred å få, og dyrt å reise på ferie fordi alt er tilrettelagt for familier på 4. Men kjekt er det😊

Anonymous poster hash: 1c751...e08

Skrevet

Nå har jeg bare ett barn, men ønsker i utgangspunktet to. Dette er mine grunner til at jeg (foreløpig) vil stoppe der:

Generell økonomi - det blir ett barn til å forsørge, hjelpe med studietid, bryllup, barnebarn, huskjøp osv. Det stopper jo ikke når de blir 18.

Bolig - Jeg synes det er fint om barna kan få hvert sitt rom, spesielt når de blir større. Vi har grei økonomi, men tjener ikke kjempegodt, så det kan være vanskelig å finne en stor nok bolig i det området vi vil bo i.

Plass i bilen  - husker det ble trangt om plassen i baksetet da jeg var barn (vi var tre søsken)

Oppfølgning  - jeg er litt redd for at jeg ikke vil kunne følge opp tre barn like godt som to. Jeg vil ha overskudd nok til alle barna mine. Jeg vet at det kunne bli litt mye for foreldrene mine noen ganger.

Forhold - jeg vil også ha overskudd til mannen min og ikke miste forholdet

Overskudd til meg selv og egentid

I tillegg kommer jo ny nattevåk, eventuelle komplikasjoner med fødsel/svangerskap, det er også mulighet for at det blir tvillinger eller barn med spesielle behov.

Skrevet

Få nr 3 da vel :) Så lenge du har lyst og mulighet hadde jeg hoppet i det :)

Jeg har nr. 3 i magen nå. De to første vil være 9 og 7 når lille kommer :-) Er meget mulig vi går for nr. 4 også. Vi har stort hus  med tre bad og 5 soverom og tre stuer ( samt kjeller som vi kan innrede)

Vi har god økonomi, samlet inntekt på nærmere 2 millioner i året.

Så jeg får se hvordan det føles når nr. 3 har rundet året. Hvis vi ikke føler oss ferdig, så tenker jeg vi går for nr. 4 også.

Anonymous poster hash: f7a7f...127
Skrevet

Venninnen min gikk for nr tre, og fikk tvillinger ;)

Men seriøst, hvorfor stoppe etter to, to er litt lite synes jeg...

Vi har 4 barn :)

Anonymous poster hash: 0b51a...b7e
Skrevet

Jeg har alltid hatt lyst på tre. Men etter to bestemte jeg og mannen oss for at det var nok. Fornuften sa nei. Jeg er ingen supermamma og synes jeg strever nok med å følge opp de to jeg har. Den optimale familien er jo en på fire. Alt er tilpasset fire stykker. Familiebiletter o.l. Man trenger ikke noen superbil med bare to, det er bedre plass, bedre tid, man slipper et svangerskap, en fødsel og våkenetter, mulig kolikk, handle inn dyrt utstyr... Det koster penger med et ekstra barn, barnehageplass, bleier, klær, sko, aktiviteter, julegaver, mat, osv.

Men så ble jeg plutselig uplanlagt gravid. Og selv om fornuften har kranglet i mot, så skulle det ikke mye til for å overbevise den om at dette kom til å gå bare fint :D

Jeg er veldig glad for dette, for jeg har ofte vært bekymret for om jeg skulle komme til å angre på at jeg aldri fikk nr tre. Jeg vet derimot at jeg aldri kommer til å angre på at jeg fikk nr tre, for når han er født, vil jeg jo elske ham like høyt som de barna jeg har. Ville jo aldri vært de foruten ;)

Huffda... Ble visst noen argumenter for også... Men kanskje de motargumentene rett og slett ikke betyr noe ;)

Anonymous poster hash: e42f0...fa4

Skrevet

Om du er veldig opptatt av utseendet ditt kan du bare ta en titt på profilbildet mitt. 😁

Hvis ikke, må jeg nesten føye meg til resten av gjengen her. Tre barn ER fantastisk!! ❤️❤️❤️

Skrevet

Jeg er så betatt og forelsket i nr tre at vi måtte gå for en nr fire også:) kjør på!!

Anonymous poster hash: b313b...4bb

Skrevet

Venninnen min gikk for nr tre, og fikk tvillinger ;) Men seriøst, hvorfor stoppe etter to, to er litt lite synes jeg... Vi har 4 barn :)Anonymous poster hash: 0b51a...b7e

Naboen gikk for nr 3 og fikk trillinger! Vet også om en annen som fikk trillinger etter to gutter. Huff, da hadde jeg blitt fortvilet. Orker ikke mer enn maks 3 barn..

Anonymous poster hash: 53333...a94

Skrevet

Jeg har bare ett barn og vet ikke om jeg tør å få en til en gang. Ønsker meg veldig en til altså, men har et veldig krevende barn som er svært hyper, trassete, sover nesten ikke osv. Hvis neste barn blir like krevende hadde jeg blitt fullstendig utslitt.. 

Skulle gjerne hatt 3 barn om de ikke hadde fått adhd liksom, man vet jo ikke hva man får. God nok grunn til å ikke få flere egentlig.

Anonymous poster hash: bc3c9...f6d
Skrevet

Nei nei nei, dere svarer nesten hele gjengen med å gå for nummer tre. Hehe, dere skulle jo overbevise meg om å IKKE gjøre det.

De jeg har er 2 og 5, og jeg er fremdeles ung (vel, relativt, under 35) og må ikke få sistemann NÅ. Ruger fremdeles på det. Har hatt to veldig, veldig tøffe svangerskap og tanken på dette igjen er fæl men samtidig - det går over (9 måneder er ikke en evighet, det bare føles sånn). Og nå føler jeg at livet faktisk har normalisert seg, nå som den minste er litt større, vi sover mer og overskuddet er tilbake. Skal vi liksom "ødelegge" idyllen med et barn til?  Jeg vet ikke.

Hi

Anonymous poster hash: a324a...6eb
Skrevet

Ingenting mot 3barn her heller! Jeg har 2,ønsker 3,og venter på mannen for å sette i gang. Han har pokerfjeset sitt. 😀

Anonymous poster hash: 1555f...34b

Skrevet

Nei nei nei, dere svarer nesten hele gjengen med å gå for nummer tre. Hehe, dere skulle jo overbevise meg om å IKKE gjøre det. De jeg har er 2 og 5, og jeg er fremdeles ung (vel, relativt, under 35) og må ikke få sistemann NÅ. Ruger fremdeles på det. Har hatt to veldig, veldig tøffe svangerskap og tanken på dette igjen er fæl men samtidig - det går over (9 måneder er ikke en evighet, det bare føles sånn). Og nå føler jeg at livet faktisk har normalisert seg, nå som den minste er litt større, vi sover mer og overskuddet er tilbake. Skal vi liksom "ødelegge" idyllen med et barn til?  Jeg vet ikke. Hi Anonymous poster hash: a324a...6eb

Hahaha, det er vel sånn at hjertet stort sett vinner over fornuften ;) Men du har det jo absolutt ikke travelt. Kanskje bare nyte den tiden som er nå, så kan dere jo kjenne på det etter hvert om dere er klare for flere ;)

Skrevet

Er ikke en ORDENTLIG familie før man har (minst) 3 barn!!! :danse:

Anonymous poster hash: 77e88...f6e

Det var jo en ganske arrogant ting å si... Det er ikke antall barn som er avgjørende for om man er en "ordentlig" familie...

Anonymous poster hash: 87a04...039

Skrevet

Er ikke en ORDENTLIG familie før man har (minst) 3 barn!!! :danse:Anonymous poster hash: 77e88...f6e

Det var jo en ganske arrogant ting å si... Det er ikke antall barn som er avgjørende for om man er en "ordentlig" familie... Anonymous poster hash: 87a04...039

Hehe, dette er vel bare dennes mening. Ikke noe å ta seg nær av ;P

Var nok neppe ment så seriøst heller ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...