Gå til innhold

Hvordan bli penere uten å bruke en formue på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Man dømmer seg selv hardest. Du vet, mange ser forbi de mindre pene trekkene. Jeg sliter også med selvbildet. Gransker og ser tydelig hver eneste feil og mangel. Men mannen min synes jeg er fin. Skjønner det ikke helt. Jeg er overvektig, har uren hud, strekkmerker, dype sinnarynker, halsrynker, mye ansiktshår, nupper i bikinilinje (blir bedre ved bruk av voks), hårete i ansikt og på armer, slappe hengpupper, mange ekle føflekker, ser dradd og sliten ut i fjeset, alltid poser under øynene... Vil betegne meg selv som mindre pen ihvertfall. Ikke noe særlig å se på. Mannen min har fått meg til å forstå at han virkelig synes jeg er fin og flott. Så han ser tydeligvis noe annet enn meg. Og mye sannsynlig er det flere som gjør det. Det gjelder nok deg også. Ikke heng deg opp i detaljene. Du er nok penere enn du selv tror ;)

Anonymous poster hash: 7663c...659

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går mot strømmen her og tenker at hi bare er objektiv på eget utseendes vegne. Aller er ikke pene uansett hvor politisk korrekt det er å mene det.

Jeg opererte puppene da de var mitt kompleks. Merker at mannen og andre menn gir en helt annen respons på meg nå når jeg har kløft og ikke små trekanter som henger ned (har bare lagt inn 25 gram i hvert, så er en liten c-cup).

Jeg har også rynker på halsen. Kler godt høyhalsede gensere og kjoler med krage. Må innrømme at jeg syns briller er lite pent. Har sjekket alt i forhold til å kunne bruke linser? Ser du så dårlig at du alltid må ha briller? Langt hår vekker alltid begjær hos menn. Kler det ikke? Kler ikke alle langt hår da? Er det tynt kan du bruke extenisons som du klipser på. Fås kjøpt rimelig på ebay. Bryn fikser du enkelt selv med et såkallet "eye brow kit". Du trenger god sminke for huden. Sminke, fine klær, velstelt hår og negler. God lukt osv.

Anonymous poster hash: f8b70...3d3

Ja, har -5 på begge øyne og ser ingenting uten briller. Har veldig skjeve hornhinner, og øyne som gjør at det a - tar en halvtime på sette på linser og b - linsene sklir ofte opp under øyelokket og blir der, så det der ga jeg opp. Langt hår kan jeg sikkert spare til, men det blir ofte "tjafs" på tuppene ganske raskt :( Fine klær har jeg, men vanskelig å bruke jeans og sånt på grunn av magen - denne "pølsa" tyter utenfor buksene. Jeg synes også det er rart at folk som ikke har sett meg kan påstå at jeg er vakker. Dere har sett Tora Berger for eksempel? Ingen kan påstå at hun er veldig pen eller vakker. Hun virker snill, hun har utstråling, hun har tålmodighet og sikkert mange andre veldig gode kvaliteter, men hun er ikke pen. Therese Johaug er pen. Uansett hvor politisk korrekt man er, det finnes mindre pene mennesker i verden.

Anonymous poster hash: 02bca...d8e

Hm... Kanskje Tora ikke er billedskjønn, men jeg liker henne og synes hun har et flott og ekte smil! Og det synes nok mannen hennes også ;) Utseendet betyr ikke alt. Man kan like og tenne på en person selv om det ytre ikke er perfekt.

Jeg har ei venninne som er veldig stor. Hun drar mannfolk som bare det. Hun er selvsikker og byr på seg selv. Den slanke, pene venninna er det de færreste som ser når hun andre er i rommet ;)

Så ja, det finnes mindre pene mennesker, men selv de kan være vakre ;)

Skrevet

Går mot strømmen her og tenker at hi bare er objektiv på eget utseendes vegne. Aller er ikke pene uansett hvor politisk korrekt det er å mene det.

Jeg opererte puppene da de var mitt kompleks. Merker at mannen og andre menn gir en helt annen respons på meg nå når jeg har kløft og ikke små trekanter som henger ned (har bare lagt inn 25 gram i hvert, så er en liten c-cup).

Jeg har også rynker på halsen. Kler godt høyhalsede gensere og kjoler med krage. Må innrømme at jeg syns briller er lite pent. Har sjekket alt i forhold til å kunne bruke linser? Ser du så dårlig at du alltid må ha briller? Langt hår vekker alltid begjær hos menn. Kler det ikke? Kler ikke alle langt hår da? Er det tynt kan du bruke extenisons som du klipser på. Fås kjøpt rimelig på ebay. Bryn fikser du enkelt selv med et såkallet "eye brow kit". Du trenger god sminke for huden. Sminke, fine klær, velstelt hår og negler. God lukt osv.

Anonymous poster hash: f8b70...3d3

Ja, har -5 på begge øyne og ser ingenting uten briller. Har veldig skjeve hornhinner, og øyne som gjør at det a - tar en halvtime på sette på linser og b - linsene sklir ofte opp under øyelokket og blir der, så det der ga jeg opp. Langt hår kan jeg sikkert spare til, men det blir ofte "tjafs" på tuppene ganske raskt :( Fine klær har jeg, men vanskelig å bruke jeans og sånt på grunn av magen - denne "pølsa" tyter utenfor buksene. Jeg synes også det er rart at folk som ikke har sett meg kan påstå at jeg er vakker. Dere har sett Tora Berger for eksempel? Ingen kan påstå at hun er veldig pen eller vakker. Hun virker snill, hun har utstråling, hun har tålmodighet og sikkert mange andre veldig gode kvaliteter, men hun er ikke pen. Therese Johaug er pen. Uansett hvor politisk korrekt man er, det finnes mindre pene mennesker i verden.

Hm... Kanskje Tora ikke er billedskjønn, men jeg liker henne og synes hun har et flott og ekte smil! Og det synes nok mannen hennes også ;) Utseendet betyr ikke alt. Man kan like og tenne på en person selv om det ytre ikke er perfekt.

Jeg har ei venninne som er veldig stor. Hun drar mannfolk som bare det. Hun er selvsikker og byr på seg selv. Den slanke, pene venninna er det de færreste som ser når hun andre er i rommet ;)

Så ja, det finnes mindre pene mennesker, men selv de kan være vakre ;)

Hehe, har en sånn dame i gjengen selv. Hun er overvektig og ikke spesielt billedskjønn. Mannfolka blir helt tussete rundt henne. Hun har en selvtillit og seksuell utstråling som ikke kan kjøpes for penger. Vi andre damene, slanke, veltrente og ganske så pene mange av oss, blir fullstendig ignorert av det motsatte kjønn når hun er i rommet. Må være denne x-faktoren hun har 😊

Anonymous poster hash: 30e10...a00

Skrevet

Du må jobbe med selvtilliten! Hver dag når du våkner og går på badet så strekk deg godt opp i sky med hele kroppen pust godt inn og ut og se på deg selv si "fy flate jeg er pen!"

Kjøp en god ansiktskrem og ett par nye antrekk fra hm, cubus, kappa ol, få hjelp til farver av en annsatt eller venninne. Du trenger ikke masse sminke en god maskara holder lenge om du har en god krem som gir glød!

Kanskje litt nytt undertøy!

Men husk alt starter med deg selv du må tro på at du er vakrest i hele verden!

Skrevet

Hvis magen din er ødelagt, kan legen sende henvisning helst til privatklinikk, hvor de vurderer om du kan få dekt operasjon av magen. Jeg fikk full buk plastikk og sydd magemusklene på privatklinikk, dekket av staten.

Anonymous poster hash: 625ef...958

Jeg må betale selv ifølge to fastleger. Har ikke heng som gir gnagsår., og brokk, delte magemuskler og litt heng er ifølge dem kun kosmetisk og dekkes ikke av det offentlige. Jeg kommer aldri til å ha råd til å bruke 60 000 kroner på utseendet mitt.

Jeg fikk dekket operasjon til navlebrokk. Har også delte magemuskler etter fødsel, og det førte til navlebrokk. Ingen problem å få det dekket. Legen min sa at så lenge det var noe som ga meg fysisk ubehag ble det gjort noe med, og navlebrokken min var øm og vond når jeg kom borti. Magemusklene er fremdeles delte, men ser ikke så nøye det etter at brokken ble fikset.  Kan du gå til en annen lege som kanskje ser på dette på en annen måte? Man er jo litt prisgitt fastlegen sin i sånne situasjoner da, for å i det hele tatt å få dem til å skrive en henvisning. Legen min skrev henvisningen og noen uker etter ble jeg operert. Jeg begynte nettopp på Esidrex pga vann i kroppen (bena). dette hjalp umiddelbart og selvtilliten har vokst flere hakk bare pga det. Du er jo ikke akkurat overvektig, så du burde ikke slite med vann i kroppen. Jeg fikk i hvertfall den beskjeden hos legen da jeg kom til ham med problemet mitt.

Ellers må jeg si at jeg blir ganske trist når jeg leser innlegget ditt og svarene dine i denne tråden. Du virker å være så totalt på bunn av alle skalaer når det gjelder selvtillit. Jeg syns det er vanskelig å komme med spesifike råd som ikke involverer litt penger, men for eks å gå til en frisør/stylist som kan bør kunne hjelpe deg med frisyre og sminke burde jo ikke være umulig. Har du forsøkt voksing i stede for barbering? Prøv en god selvbruningskrem eller rett og slett solarium for å få litt farge (hvis det er et alternativ med sykdommen din?)

Du trener jo veldig bra og virker ellers slank, så bare fortsett med det. Trening gir jo også endel lykkeendorfiner ;) Meld deg på bli-ny dag hos KK ;)

Jeg håper du på et eller annet vis får det bedre med deg selv, og at du kan føle deg sexy og flott for mannen din. Det kan ikke være greit å ha det sånn i et forhold at man føler man får plikt-sex. Må si jeg kunne tenke meg å sparke denne mannen din litt i rævva og få ham til å våkne opp å sette mer pris på deg og behandle deg bedre. Alle kvinner ønsker jo å føle seg attraktiv for partneren sin, og det bør man som kjærester/ektefeller klare å få den andre til å føle.

Klem til deg og lykke til.

Anonymous poster hash: d39c0...3ea

Skrevet

Send en mail til KK, kamille, det nye. De har jo noen ganger bli-ny repotasjer, så får du hjelp, gratis :)

Ellers er jeg enig i de som nevner frisørtime. De hjelper deg!

Fortell litt mer nøyaktig hvor du bor så kan kanskje noen anbefale sin frisør!

I Finnmark er Luggen i Kirkenes bra:)

Også går du til en liten, privat frisørsalong.

Det er en grunn til at de driver for seg selv :)

I kjedene er alle de andre og opplæring :)

Jeg har Cosmica krem, litt dyr i innkjøp men har hatt den ganske lenge nå. Og en ansiktrens. Bb-cream, mascara, highwaist og caridigan :)

Oppdater oss! :)

Anonymous poster hash: e6997...62a

• 3 år senere...
Skrevet

For det første tror jeg at du er mye penere en det du beskriver. For det andre bryr ikke gutter seg så mye om utsene men at du er snill og hyggelig . Nå har ikke jeg så mye erfaring med gutter . Men du kan komme langt i livet selv om du ikke er dritt pen og super tynn . Sikker på at du er en utrolig hyggelig jente . 

Skrevet
10 minutter siden, Caroline kragh langfeldt skrev:

For det første tror jeg at du er mye penere en det du beskriver. For det andre bryr ikke gutter seg så mye om utsene men at du er snill og hyggelig . Nå har ikke jeg så mye erfaring med gutter . Men du kan komme langt i livet selv om du ikke er dritt pen og super tynn . Sikker på at du er en utrolig hyggelig jente . 

Ganske sikker på at hun ikke sitter og venter på flere svar 3,5 år etter. 

Anonymkode: b697c...1be

Skrevet
21 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ganske sikker på at hun ikke sitter og venter på flere svar 3,5 år etter. 

Anonymkode: b697c...1be

Er ikke alle som ser på datoen for innlegget. Forresten er denne brukeren ny og sikkert ikke vant med forumet. Hva er poenget med å svare så ufint? 

Anonymkode: 9bc7f...9f7

Skrevet

Godta deg selv, gled deg over de små tingene i livet og smil mye. Ingenting er vakrere enn et smil❤

Anonymkode: 6022b...261

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...