Gå til innhold

Hvordan bli penere uten å bruke en formue på det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid vært en "brainiac" med veeeldig stygt utseende. Ble mobbet på skolen, utrolig uattraktiv som ung voksen, men heldigvis fant eg et par menn som ville være sammen med meg, inkludert min nåværende mann. Dessverre ser jeg at han ikke helt klarer å tenne på meg på grunn av mitt utseende, som ikke ble akkurat noe penere etter 4 barn. Vil gjerne bli penere både for min egen del og for at mannen skal kunne tenne på meg og begjære meg. Men vet ikke hvordan. Har aldri lyktes med styling av hår, jeg kler ikke så godt langt hår, mens håret samtidig er så stritt at kort hår står i alle retninger og så å si umulig å style. Nå har jeg ganske så kort hår, og det er et mareritt å legge det pent. Bruker briller og tåler ikke linser. Har vitiligo over store deler av kroppen, heldigvis ikke i ansiktet. "Magepølse" og "love handles", helt utsprengt navle og strekkmerker på magen, selv om jeg ellers er tynn og har ikke mer enn 3-4 kilo å gå på når det gjelder slanking. Har mye hårvekst over hele kroppen, til og med kinnene må jeg barbere for lyst "kinnskjegg". Huden i bikinilinja og under armene blir nuppete og rød når jeg barberer. Har mye vann i kroppen og særlig ansiktet som gjør at jeg ser oppblåst ut (på grunn av medisinene). Har også stygge øynebryn med helt uregjerlig vekst som er umulig å style hjemme. Håret er halvveis grått og må farges hver 6. uke. Som siste spiker i kista har man i tillegg to lange dype rynker på halsen, det har jeg hatt ca hele livet, og store poser under øynene.

Kan jeg i det hele tatt gjøre noe for å bli penere, uten svindyre frisørtimer og plastiske operasjoner? Har ingen venninner, så ingen å klippe og style meg billig eller anbefale meg sminke.

Anonymous poster hash: 02bca...d8e
Skrevet

Åhhh deg har virkelig lyst til å hjelpe. Bor du i Østfold eller?

Ikke alltid man trenger plastikk operasjoner, men mye annet kan utrettes på en som føler seg på bånn.  Og hvor mange kr er du villig til å bruke feks?

Har noen lure forslag her :)

Skrevet

Sove godt

Finne en treningsform du liker

Selvbruningskrem (Cosmeta fra apoteket er billig og god)

Gå til frisøren - det kommer du ikke utenom

Anonymous poster hash: d08c4...0b8

Skrevet

Mannen ble sagt opp på grunn av nedskjæringer så har ikke så god råd... Bor i Nord-Norge.

Skrevet

Sove godt

Problemet med frisører her at de bare klipper, ingen plass å få veiledning hvordan style håret etterpå. Trener på treningssenter via jobben (sykling, vekter, roing) og kampsport 2 ganger i uka. Sove godt utgår med to små som våkner flere ganger per natt, minste er bare baby.

Skrevet

Jeg vil faktisk anbefale at du bruker penger på psykolog! Selvtilliten din er jo så lav at den ruller bare i søla....

Tror du bare har godtatt alt som har blitt fortalt deg som en "sannhet"... Trist!

Trene litt, pilates/gåtur, kan du gjøre for helse og godfølelse.

Det finnes fine frisyrer for stritt hår, få råd hos en god frisør! Frisøren kan samtidig fikse brynene dine. Når du har fått de fikset en gang, så sjekker du dem og holder dem ved like hver dag.

Selvtillit er forøvrig det mest sexy en kvinne kan "bære".. ;)

Lykke til!

Anonymous poster hash: a64e0...41e

Skrevet

Hvis du bor i nærheten av Mosjøen, så kan du kanskje koste på deg litt PMU på brynene hos Anikken. Kjempedyktig og ser ikke unaturlig ut. Mange ganger så har hun tilbud på dette :)

- Kjøp en en selvbrunungskrem. Selv bruker jeg en fra Dècleor og den gir ikke gulskjær eller lukter vondt.

- Ta en titt inne på Sols PMU sin nettsiden og hennes produkter ang Rivar Cover. Dette dekker alt som du vil dekke :)

- Be om Furix fra legen om du sliter med vann i kroppen.

Skrevet

Så siste svaret ditt nå... Du trener da mer enn nok iallefall ;) Hvilket bare bekrefter mitt inntrykk av at du totalt undervurderer deg selv!

Begynn og spar, så tar du deg en helg i Oslo og får proff hjelp der. Kanskje sammen med en venninne :)

Skrevet

Det første, og absolutt billigste er å begynne å finne de tingene ved deg selv som er vakre, istedenfor å fokusere på de som du ikke liker. Har du nydelige øyne? Pene tenner? Fine bryster? Nette føtter? Det er mye enklere å få til en forbedring i utseendet ved å framheve det som er bra enn ved å skjule det som man ikke er fornøyd med. Lær deg å legge litt makeup som fremhever gode trekk, velg klær som er flatterende og så det billigste trikset i verden for å virke mer attraktiv: Smil! Smilende mennesker blir vakrere i kraft av at de utstråler glede og varme. 

Skrevet

Det første, og absolutt billigste er å begynne å finne de tingene ved deg selv som er vakre, istedenfor å fokusere på de som du ikke liker. Har du nydelige øyne? Pene tenner? Fine bryster? Nette føtter? Det er mye enklere å få til en forbedring i utseendet ved å framheve det som er bra enn ved å skjule det som man ikke er fornøyd med. Lær deg å legge litt makeup som fremhever gode trekk, velg klær som er flatterende og så det billigste trikset i verden for å virke mer attraktiv: Smil! Smilende mennesker blir vakrere i kraft av at de utstråler glede og varme. 

Jeg smiler mye, men har dessverre ikke så mange vakre trekk. Har fine øyne, men de blir ødelagt av brillene. Pupper er et mareritt, tennene er skeive da mine foreldre ikke hadde råd til regulering da jeg var tenåring. Hadde ganske bra kropp som tenåring, men etter 4 fødsler er den fullstendig ødelagt og umulig å fikse. Til deg over som anbefaler psykolog - jeg har ikke lav selvtillit, men jeg har speil hjemme og øyne. Jeg ser både vitiligoen, den stygge hårveksten, navlebrokken og posene under øynene. Jeg kan ikke bare tenke meg bort fra det hos en psykolog. Blir bestandig småtrist blant mine mye penere bekjente og skulle ønske jeg hadde utseende tilnærmet deres.

Skrevet

Tror at om vi hadde fått sett et bilde av deg nå hadde vi blitt positivt overrasket over hvordan du ser ut etter å ha lest beskrivelsen din.

For du sier bare noe om negative trekk, og dem blåser du opp, men ingenting om dine pene trekk (og JA jeg er sikker på at de finnes).

Lykke kan man ikke få utenfra, kun innenfra. Utseende er ikke så viktig. Det blir dårligere med alderen uansett. Klarer du å fokusere på det som er bra? At du har to bein som virker, to armer, du har hverken kreft eller en annen alvorlig sykdom. Kroppen din hjelper deg til å gjøre det du vil gjøre. Du har ikke tredjegradsforbrenning over hele kroppen. Osv.

Sier ikke dette for å bagatellisere men fordi det du nevner virkelig ikke er så viktig kjære deg.

Støttet det andre sa her om å gå til psykolog. Eller kan jeg anbefale å prøve å fokusere på alt som er bra. Mannen din. Barna dine. Soloppgangen. Kroppen din som fungerer. God mat. Smil til deg selv hver dag.

Vær glad i deg selv! Så kan du evt. også gjøre noe med de andre tingene, spare til operasjon av huden på magen for eksempel. Men ikke bli overrasket om etter at du føler deg mye bedre synes du ikke det er nødvendig å gjøre noe med de andre tingene lenger ;)

Jeg er sikker på at du er vakker!

Anonymous poster hash: 1b84c...ac2

Skrevet

Sove godt

Problemet med frisører her at de bare klipper, ingen plass å få veiledning hvordan style håret etterpå. Trener på treningssenter via jobben (sykling, vekter, roing) og kampsport 2 ganger i uka. Sove godt utgår med to små som våkner flere ganger per natt, minste er bare baby.

Posene under øynene vil bli bedre når den lille begynner å sove mer i alle fall!

Mht håret: be frisøren hjelpe deg med en klipp som er "vedlikeholdsfri", dvs en frisyre du kan klare hjemme uten å være spesielt flink. Og gå ofte selv om det koster noe...

Skrevet

Hvis magen din er ødelagt, kan legen sende henvisning helst til privatklinikk, hvor de vurderer om du kan få dekt operasjon av magen. Jeg fikk full buk plastikk og sydd magemusklene på privatklinikk, dekket av staten.

Anonymous poster hash: 625ef...958
Skrevet

Tror at om vi hadde fått sett et bilde av deg nå hadde vi blitt positivt overrasket over hvordan du ser ut etter å ha lest beskrivelsen din.

For du sier bare noe om negative trekk, og dem blåser du opp, men ingenting om dine pene trekk (og JA jeg er sikker på at de finnes).

Lykke kan man ikke få utenfra, kun innenfra. Utseende er ikke så viktig. Det blir dårligere med alderen uansett. Klarer du å fokusere på det som er bra? At du har to bein som virker, to armer, du har hverken kreft eller en annen alvorlig sykdom. Kroppen din hjelper deg til å gjøre det du vil gjøre. Du har ikke tredjegradsforbrenning over hele kroppen. Osv.

Sier ikke dette for å bagatellisere men fordi det du nevner virkelig ikke er så viktig kjære deg.

Støttet det andre sa her om å gå til psykolog. Eller kan jeg anbefale å prøve å fokusere på alt som er bra. Mannen din. Barna dine. Soloppgangen. Kroppen din som fungerer. God mat. Smil til deg selv hver dag.

Vær glad i deg selv! Så kan du evt. også gjøre noe med de andre tingene, spare til operasjon av huden på magen for eksempel. Men ikke bli overrasket om etter at du føler deg mye bedre synes du ikke det er nødvendig å gjøre noe med de andre tingene lenger ;)

Jeg er IKKE vakker, som sagt jeg har speil og øyne. Dessverre, skulle ønske jeg var det. Jada, jeg har hjerne, god jobb, fine barn, men jeg vil også bli begjært av en mann! Jeg vil slippe pliktsex fra menns side! Jeg vil også ha en som VISER meg at han synes jeg er pen og at han har lyst på meg! I en alder av 38 har jeg aldri opplevd det, aldri noen gang. Mannen ønsker ikke å ha sex oftere enn 5-6 ganger i året fordi han ikke tenner, slik var det også med mine tidligere partnere. Jeg vet at jeg er smart, snill, hjelpsom og god mor, men jeg er verken pen eller begjært kvinne, og har aldri vært det. Jeg hadde svært god selvtillit som yngre, men den dalte med tiden da absolutt ingen menn syntes jeg var attraktiv, uansett hvor fin jeg følte meg, hvor sikker jeg var på meg selv og så videre. Til slutt gir man opp.

Skrevet

Hvis magen din er ødelagt, kan legen sende henvisning helst til privatklinikk, hvor de vurderer om du kan få dekt operasjon av magen. Jeg fikk full buk plastikk og sydd magemusklene på privatklinikk, dekket av staten.

Anonymous poster hash: 625ef...958

Jeg må betale selv ifølge to fastleger. Har ikke heng som gir gnagsår., og brokk, delte magemuskler og litt heng er ifølge dem kun kosmetisk og dekkes ikke av det offentlige. Jeg kommer aldri til å ha råd til å bruke 60 000 kroner på utseendet mitt.

Skrevet

Jeg er IKKE vakker, som sagt jeg har speil og øyne. Dessverre, skulle ønske jeg var det. Jada, jeg har hjerne, god jobb, fine barn, men jeg vil også bli begjært av en mann! Jeg vil slippe pliktsex fra menns side! Jeg vil også ha en som VISER meg at han synes jeg er pen og at han har lyst på meg! I en alder av 38 har jeg aldri opplevd det, aldri noen gang. Mannen ønsker ikke å ha sex oftere enn 5-6 ganger i året fordi han ikke tenner, slik var det også med mine tidligere partnere. Jeg vet at jeg er smart, snill, hjelpsom og god mor, men jeg er verken pen eller begjært kvinne, og har aldri vært det. Jeg hadde svært god selvtillit som yngre, men den dalte med tiden da absolutt ingen menn syntes jeg var attraktiv, uansett hvor fin jeg følte meg, hvor sikker jeg var på meg selv og så videre. Til slutt gir man opp.

Da er det vel mannen du bør bytte ut.....

Skrevet

Huff, jeg blir trist når jeg leser svarene dine. Det er mye mulig at du ikke er vakker (hvor mange av oss er egentlig det?), men at det er så ille sol du påstår tviler jeg på.

Selvsagt er kroppen din forandret etter fire svangerskap og hverken mage eller pupper blir som før, men du er jo både slank og veltrent. At mannen ikke tenner på deg er faktisk hans problem og ikke noe du kan ta ansvar for utover alminnelig hygiene og omsorg for kroppen din.

Pene øyne kan bli fremhevet med riktige briller, det finnes jo så mye stilig å få kjøpt. Hår og bryner kan en god frisør få god skikk på og poser under øynene kan du prøve en god krem for å få redusert.

Med fin frisyre, tøffe briller, litt glød i kinna og en fin holdning er jeg sikker på at du ser helt flott ut.

Ikke snakk deg selv ned, det er mitt beste råd.

Skrevet

Etter alle svar, HI, så holder jeg på mitt: selvtilliten din er elendig!! Muligens verre enn det også...

Skrevet

Går mot strømmen her og tenker at hi bare er objektiv på eget utseendes vegne. Aller er ikke pene uansett hvor politisk korrekt det er å mene det.

Jeg opererte puppene da de var mitt kompleks. Merker at mannen og andre menn gir en helt annen respons på meg nå når jeg har kløft og ikke små trekanter som henger ned (har bare lagt inn 25 gram i hvert, så er en liten c-cup).

Jeg har også rynker på halsen. Kler godt høyhalsede gensere og kjoler med krage. Må innrømme at jeg syns briller er lite pent. Har sjekket alt i forhold til å kunne bruke linser? Ser du så dårlig at du alltid må ha briller? Langt hår vekker alltid begjær hos menn. Kler det ikke? Kler ikke alle langt hår da? Er det tynt kan du bruke extenisons som du klipser på. Fås kjøpt rimelig på ebay. Bryn fikser du enkelt selv med et såkallet "eye brow kit". Du trenger god sminke for huden. Sminke, fine klær, velstelt hår og negler. God lukt osv.

Anonymous poster hash: f8b70...3d3
Skrevet

Går mot strømmen her og tenker at hi bare er objektiv på eget utseendes vegne. Aller er ikke pene uansett hvor politisk korrekt det er å mene det.

Jeg opererte puppene da de var mitt kompleks. Merker at mannen og andre menn gir en helt annen respons på meg nå når jeg har kløft og ikke små trekanter som henger ned (har bare lagt inn 25 gram i hvert, så er en liten c-cup).

Jeg har også rynker på halsen. Kler godt høyhalsede gensere og kjoler med krage. Må innrømme at jeg syns briller er lite pent. Har sjekket alt i forhold til å kunne bruke linser? Ser du så dårlig at du alltid må ha briller? Langt hår vekker alltid begjær hos menn. Kler det ikke? Kler ikke alle langt hår da? Er det tynt kan du bruke extenisons som du klipser på. Fås kjøpt rimelig på ebay. Bryn fikser du enkelt selv med et såkallet "eye brow kit". Du trenger god sminke for huden. Sminke, fine klær, velstelt hår og negler. God lukt osv.

250 gram mener jeg.

Skrevet

Hvis magen din er ødelagt, kan legen sende henvisning helst til privatklinikk, hvor de vurderer om du kan få dekt operasjon av magen. Jeg fikk full buk plastikk og sydd magemusklene på privatklinikk, dekket av staten.Anonymous poster hash: 625ef...958

Jeg må betale selv ifølge to fastleger. Har ikke heng som gir gnagsår., og brokk, delte magemuskler og litt heng er ifølge dem kun kosmetisk og dekkes ikke av det offentlige. Jeg kommer aldri til å ha råd til å bruke 60 000 kroner på utseendet mitt. Anonymous poster hash: 02bca...d8e
Det er ikke fastlegen som avgjør det. Min fastlege sa det samme til meg,men ba om henvisning til kirurg,i dette tilfelle Terres i Drammen. Kirurgen innvilget full bukplastikk.

Anonymous poster hash: 17b02...498

Skrevet

Ja, har -5 på begge øyne og ser ingenting uten briller. Har veldig skjeve hornhinner, og øyne som gjør at det a - tar en halvtime på sette på linser og b - linsene sklir ofte opp under øyelokket og blir der, så det der ga jeg opp. Langt hår kan jeg sikkert spare til, men det blir ofte "tjafs" på tuppene ganske raskt :( Fine klær har jeg, men vanskelig å bruke jeans og sånt på grunn av magen - denne "pølsa" tyter utenfor buksene. Jeg synes også det er rart at folk som ikke har sett meg kan påstå at jeg er vakker. Dere har sett Tora Berger for eksempel? Ingen kan påstå at hun er veldig pen eller vakker. Hun virker snill, hun har utstråling, hun har tålmodighet og sikkert mange andre veldig gode kvaliteter, men hun er ikke pen. Therese Johaug er pen. Uansett hvor politisk korrekt man er, det finnes mindre pene mennesker i verden.

Skrevet

Hvis magen din er ødelagt, kan legen sende henvisning helst til privatklinikk, hvor de vurderer om du kan få dekt operasjon av magen. Jeg fikk full buk plastikk og sydd magemusklene på privatklinikk, dekket av staten.Anonymous poster hash: 625ef...958

Jeg må betale selv ifølge to fastleger. Har ikke heng som gir gnagsår., og brokk, delte magemuskler og litt heng er ifølge dem kun kosmetisk og dekkes ikke av det offentlige. Jeg kommer aldri til å ha råd til å bruke 60 000 kroner på utseendet mitt. Anonymous poster hash: 02bca...d8e
Det er ikke fastlegen som avgjør det. Min fastlege sa det samme til meg,men ba om henvisning til kirurg,i dette tilfelle Terres i Drammen. Kirurgen innvilget full bukplastikk.

Anonymous poster hash: 17b02...498

Takk for tips, det var helt ny info for min del! Skal be om henvisning til kirurg, takk!

Skrevet

Highwaistjeans og oversize gensere med høy hals er inn :-) farge håret, klipp det hos en lærling! Riktig sminke også. Briller kan være kult det også. Du er helt sikkert ikke stygg, det kommer an på øyet som ser. Og den verste kritikeren er nok deg selv

Anonymous poster hash: 04e64...e43

Skrevet

Oi da..

Jeg er enig i både at du bør ta en runde med psykolog - det får du dekket når fastlegge henviser deg. Du har krav på det, ventetid ja, men du har alt ventet så dette greie du.

Du må rett og slett bli glad i det du har i deg før du gjør store endringer.

Jeg fikk dekket bukplastikk pga heng, brokk og splitt. Dekket selv brystene; reduksjon og løft.

Jeg er hudpleier og er ikke stygg. Menn vil ha meg. Eksmannen, nåværende samboer og et par av hans venner begjærer meg!

Men der jeg var da så var det ingen som så meg fordi jeg ikke så meg selv!

Jeg likte ikke noe av det jeg så...Uansett operasjoner. Jeg har laser operert øynene pga skjeve hornhinner og linseproblemer.

Kort hår, langt hår, høvel/voks, løsnegler, løsvipper, fyll i leppa + + +

Det som hjalp var å ikke bare gå rundt å si at; jeg er snill, smiler, vennlig bla bla bla...

Du vil være pen! Føler deg tiltrekkende! Tenne på deg selv!

Psykolog!

Jeg droppet alt det falske og startet på nytt.

Glad for at pupper, mage og øyne er på plass ja. Men nå har jeg langt hår med ettervekst, jeg er snart 8 mnd på vei, ikke nappet bryna på 4 mnd, lakker tær knall for min skyld (!), bruker høvelen når jeg vil fæle meg fresh her og der... Jeg gjør det for meg! Og om jeg drar av meg trusa og gir meg selv en smekk på naken....min stakkars samboer klarer ikke å styre sin egen reisning, fordi jeg renner på meg selv! Min selvtillit er bensin på bålet for han!

Og han har gått fra meg 2 ganger fordi han er redd for å få et barn nå...Vi er 34 år gamle...

Han kommer til heisen, før han snur, alltid uten bagasje.

Om han ikke vil ha meg, ja da finnes det mye fint i plast!

PS! Vibrator ;) Ingenting får en mann til å gå ut av tørketiden som frykten for å bli bytta ut i plast!

Og om du ikke har noen venner som kan klippe eller sminke etc... Ja da er dere flere i samme bås! Bestill et home party fra feks Mary Kay. De kommer med sminke og tips.

Veldig hyggelig er det også! Vin, tapas....og ikke glem å tuppe ut gubben med kidsa!

Du er en kvinne I din beste alder!

Øyne og speil hjelper deg ikke når du ikke ser det andre ser.

Potensiale!

Anonymous poster hash: 442fc...c07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...