Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #1 Skrevet 27. september 2015 Vi har en sønn på 5 1/2 år som vi ønsker ny barnehageplass til. Jeg er hønemor, vil selvsagt ha det beste for sønnen vår. Synes det har vært veldig vanskelig med barnehager. På stedet vi bor (ca 30 min fra Oslo med bil) finner jeg ikke barnehager som jeg synes er bra nok. Så nå vurderer jeg å ta ham med meg til Blindern. Jeg studerer på Universitetet og det er to barnehager der: Bamsebo barnehage og Eilert Sundt barnehage. Er det noen av dere som kjenner til disse barnehagene? Bamsebo har ledig plass nå. Skal undersøke hvordan det er på Eilert Sundt til uken. Det blir litt reisevei, ca 40 min en vei med bil. Vi tenker oss ca 3 dager (4-5 timer pr gang) i uken barnehagen. Det er nok med lang reisevei. Det er en vanskelig og stor beslutning å ta. Vi har valgt feil barnehage før og ønsker ikke å gjøre det igjen. Fint hvis noen har erfaring med disse barnehagene og kan skrive noen ord Tusen takk på forhånd Anonymous poster hash: 494bb...d09
tante grusom master of law Skrevet 27. september 2015 #2 Skrevet 27. september 2015 Vi hadde gutten vår i bamsebo hele tiden han gikk i barnehage. Jeg har bare godt å si om den. Superfin barnehage! Savner den tiden.
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #3 Skrevet 27. september 2015 Så fint å høre! HI Anonymous poster hash: 494bb...d09
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #4 Skrevet 27. september 2015 Hadde min datter på Bamsebo, helt fantastisk barnehage! Flott personal, varm mat hver dag (tilberedt av en kokk i barnehagen) og utrolig flotte barn. Anonymous poster hash: eb5c1...c7c
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #5 Skrevet 27. september 2015 Jevnt over så har vel SIO-barnehagene veldig godt rykte. Har enda ikke møtt noen som er misfornøyd. Du kan også sjekke ut barnehagen ved Sogn studentby dersom du kjører, ligger et steinkast fra motorveien. Anonymous poster hash: 229c5...7a5
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #6 Skrevet 27. september 2015 Barnehagene til sio og universitetet er etter min mening veldig bra! Men generelt ville jeg tenke meg godt om når det gjelder barnehage for en på 5,5 år. Han skal vel begynne på skolen neste år,mog jeg ville sterkt vurdert barnehagene i skolekretsen. Det er etter min mening et stort pluss at han blir kjent med de han skal begynne på skolen med. I tillegg er det langt med 40 min reise hver vei for å være 4 timer i barnehagen. Hvis du først velger å reise så langt til en annen barnehage, ville jeg hatt han der lenger dag. Han rekker jo knapt å komme inn i aktiviteter og spise lunch før du henter han igjen! Anonymous poster hash: ee9eb...513
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #7 Skrevet 27. september 2015 Mulig jeg er litt inhabil siden jeg jobber i SiO barnehage, men begge de barnehagene er veldig bra barnehager (jobber i en av de andre bhgene). Vi har ikke kokker som lager varmmat lenger, det er avviklet og istedet er det inngått avtale med barnehagematen.no som leverer varmmat man-tors. Dette er næringsrik og variert mat som er spesielt tilpasset barn i barnehagealder og de leverer også spesialmat ved allergier ol. Fredager lager de ansatte i barnehagene mat til barna selv. Anonymous poster hash: b0d93...413
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #8 Skrevet 27. september 2015 Er forøvrig bare å ringe barnehagene og avtale et besøk, så får du selv se hva du syntes Anonymous poster hash: b0d93...413
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #9 Skrevet 27. september 2015 Hadde de to eldste i sio-bhg, og angrer skikkelig. Nå er det ingen andre bhg som er i nærheten av å være bra nok, siden de blir målt mot studentbarnehagen Mine gikk i Kringsjå bhg, som dessverre er nedlagt. Fantastisk sted med verdens beste personale. Anonymous poster hash: c02ab...2d6
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #10 Skrevet 27. september 2015 Hadde de to eldste i sio-bhg, og angrer skikkelig. Nå er det ingen andre bhg som er i nærheten av å være bra nok, siden de blir målt mot studentbarnehagen Mine gikk i Kringsjå bhg, som dessverre er nedlagt. Fantastisk sted med verdens beste personale. Anonymous poster hash: c02ab...2d6 Hehe, jobbet der før den ble lagt ned Hyggelig å høre at den er savnet Anonymous poster hash: b0d93...413
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #11 Skrevet 27. september 2015 Ville bare si <3 ALMELIA <3 Anonymous poster hash: 16b83...c06
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #12 Skrevet 27. september 2015 Enig med alle andre her. Sio-bhg'ene er best! Har hatt flere barn i en av de andre bhgene på Kringsjå, og alltid vært mer enn fornøyd. Verdens beste ansatte! De var alltid vært som en familie for oss. Til deg som jobber i sio: Mulig vi egentlig kjenner hverandre, og at jeg har sagt dette til deg før, men du kan få høre det en gang til. Jeg er så takknemlig for alt dere voksne har vært for barna mine de årene de har tilbrakt i barnehagen. Det har betydd så mye både for barna og for meg og vite at uanset hvilke veier livet ellers har tatt har ungene alltid hatt trygge gode voksne i barnehagen som har tatt godt vare på de 😊 Jeg savner dere! Klem ❤️ Anonymous poster hash: 2942d...ea3
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #13 Skrevet 27. september 2015 Enig med alle andre her. Sio-bhg'ene er best! Har hatt flere barn i en av de andre bhgene på Kringsjå, og alltid vært mer enn fornøyd. Verdens beste ansatte! De var alltid vært som en familie for oss. Til deg som jobber i sio: Mulig vi egentlig kjenner hverandre, og at jeg har sagt dette til deg før, men du kan få høre det en gang til. Jeg er så takknemlig for alt dere voksne har vært for barna mine de årene de har tilbrakt i barnehagen. Det har betydd så mye både for barna og for meg og vite at uanset hvilke veier livet ellers har tatt har ungene alltid hatt trygge gode voksne i barnehagen som har tatt godt vare på de 😊 Jeg savner dere! Klem ❤️ Anonymous poster hash: 2942d...ea3 Utrolig hyggelig å høre! Ikke umulig, jeg jobbet der sånn sett kun de to siste årene før de stengte, men fullt mulig at vi kjenner hverandre . Jeg er helt enig i at SiO barnehagene er best og vi scorer alltid høyt på brukerundersøkelsene, noe som bare gir en liten indikasjon på kvaliteten. Hun som var styrer på Kringsjå er nå styrer i Almelia, så de tar vare på de gode, flinke ansatte Anonymous poster hash: b0d93...413
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #14 Skrevet 27. september 2015 Hadde barn i Bamsebo i to år for en del år tilbake og det var KJEMPEBRA👍👍👍 Anonymous poster hash: 0dd7c...0ab
Anonym bruker Skrevet 27. september 2015 #15 Skrevet 27. september 2015 Til alle som svarte: Tusen takk! Veldig godt for meg å høre at dere bare har godt å si om barnehagene. Har vært på besøk på Bamsebo og vil besøke Eilert Sundts barnehage også. Vurderer sterkt om sønnen vår skal fortsette på skole i Oslo neste år. Derfor ønsker jeg å ta denne sjansen. Anonymous poster hash: 494bb...d09
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå