Gå til innhold

Noen som har jobbet 10 år i samme bedrift her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde "jubileum" for en mnd siden, men det er ikke noen fra ledelsen som har kommentert det. De vet at jeg har jobbet i ti år, vi snakket om det før sommeren. 

Er det ikke vanlig at dette blir nevnt? 

I min bedrift er det ganske vanlig med utskiftninger, så målet er å ha en leder som blir i minst 3 år. Såvidt jeg vet er jeg den eneste som har jobbet der så lenge. 

Jeg forventer ikke gullklokke, men kanskje en kake eller blomsterkvast som takk for ti års innsats hadde vært kjekt... 

Hvordan er det i andre bedrifter?

Anonymous poster hash: 12b6d...09a

Fortsetter under...

Skrevet

Jobbet i 11 år. Ingen oppmerksomhet. Er det vanlig? Jeg får lønn for jobben jeg gjør. Det er nok for meg

Anonymous poster hash: d9afd...e16

Skrevet

Jobbet i 13 år men vi har ingen tradisjon på å feire. Heller ikke mye utskifting her

Skrevet

Har aldri vært noe sted det har blitt feiret.

Anonymous poster hash: a9897...664

Skrevet

Hmm, ok. 

Vi har lav terskel for å feire i vår bedrift, og til alle bursdager kjøpes det inn kake og kanskje en liten, symbolsk gave. 

Men det er jo noe annet. 

HI

Skrevet

Ja, fikk blomster utdelt under julebord, og min sjef holdt en liten tale til meg. Når det er sagt så er jeg bare 35 år. Har jobbet her siden jeg ble ferdigutdannet. Stortrives, og vi har kjempe flott arbeidsmiljø :) :)

Anonymous poster hash: 8e0b3...5f0

Annonse

Skrevet

Hmm, ok.

Vi har lav terskel for å feire i vår bedrift, og til alle bursdager kjøpes det inn kake og kanskje en liten, symbolsk gave.

Men det er jo noe annet.

HI

Det er helt vanlig å bli satt pris på som ansatt. Derfor helt vanlig å få en oppmerksomhet etter 10 år. Trur vi får 2000kr i gavekort.

Anonymous poster hash: cb0b5...d99

Skrevet

Ja, fikk blomster utdelt under julebord, og min sjef holdt en liten tale til meg. Når det er sagt så er jeg bare 35 år. Har jobbet her siden jeg ble ferdigutdannet. Stortrives, og vi har kjempe flott arbeidsmiljø :) :)

Glemte å skrive at jeg fikk en flott en ekstra gave fra min egen avdeling.

Skrevet

Hmm, ok.

Men det er jo noe annet.

HI

Det er helt vanlig å bli satt pris på som ansatt. Derfor helt vanlig å få en oppmerksomhet etter 10 år. Trur vi får 2000kr i gavekort.

Anonymous poster hash: cb0b5...d99

Samme her. Privat bedrift

Offentlig har vel litt andre normer

Anonymous poster hash: 6ef00...40f

Skrevet

Tja. Jeg har jobbet snart åtte år i samme bedrift. Giftet meg i sommer, fikk ikke så mye som et kort fra jobben.

Anonymous poster hash: d611a...602

Skrevet

Jobbet 10 år i samme bedrift. Kake er vanlig her.

Skrevet

Har jobbet snart 16 år i samme bedrift, privat.

Fikk ingen oppmerksomhet, gratulasjon eller gave hverken for 10 eller 15 års innsats...

Anonymous poster hash: 15bbb...ecd
Skrevet

Ja, tolv år ett sted, elleve år et annet. Aldri fått noe, tror 25 år er minimum før de begynner å gjøre noe ut av det

Anonymous poster hash: 59b47...0f5

Annonse

Skrevet

Hadde tatt et hint....

Anonymous poster hash: 32255...21c

Skrevet

Tja. Jeg har jobbet snart åtte år i samme bedrift. Giftet meg i sommer, fikk ikke så mye som et kort fra jobben.

Anonymous poster hash: d611a...602

Så dårlig gjort av dem mtp bryllupsdagen deres. Jeg fikk oppmerksom både til 10 årsjubileum, rund dag, bryllupsdagen vår og når begge ungene ble født :) Når det er sagt her jeg jobber, så er arbeidsmiljøet kjempe bra, og lederne viser støtt og stadig at de setter pris på oss. Min leder har sagt rett ut at hensikten med dette er å beholde gode hoder til en hver tid. Han er en utrolig god sjef!

Skrevet

Hadde tatt et hint....

Anonymous poster hash: 32255...21c

Tja, nå er det min avdeling som går desidert best og jeg får rikelig med skryt ellers så DET tar jeg med knusende ro. 

HI

Skrevet

Ja.

Ingen oppmerksomhet da jeg rundet 10 år, da jeg giftet meg, da jeg fikk første barnet (fikk blomster da nr. to ble født) eller da jeg fylte 30 og 40.

Anonymous poster hash: bbd38...5df

Skrevet

Her er det lunch med kake og gavekort til de som har vært ansatt i 10 år. Tror det er 3000,- de har fått

Anonymous poster hash: 70f17...529

Skrevet

Jeg hadde vært ansatt 10 år i bedriften i mai. Var i fødselspermisjon da og har nok blitt glemt nå😐 Egentlig litt kjedelig siden de andre som har vært ansatt i 10 år har gaver i flere tusenkronersklassen. Men jeg er fanten den samme, men synes innerst inne det er litt kjipt.

Anonymous poster hash: d0524...8e2

Skrevet

Oppmerksomhet i forhold til jobbforhold ved 25 års ansettelse og ved avgang til pensjon.

Ellers en innsamling fra de ansatte til runde dager, bryllup, fødsel og langtids sykemelding (over 3 mnd).

Anonymous poster hash: ff9c4...f8a

Skrevet

Jobber i en bedrift der folk gjerne blir lenge, så de spøker med at etter 10 år er man ferdig med prøvetiden 😊 Vært der i syv år, regner med det blir ti også. De pleier å gjøre litt stas på alle jubilanter (10 og oppover) på julebordet. Ellers er det runde dager, bryllup og fødsler som markeres litt ekstra, blomst på alle fødselsdager.

Skrevet

Her ropes 10-årsjubilantene opp på vår felles julelunsj og får fine ord, blomster, og gavekort fra Sjefen Sjøl.

Anonymous poster hash: 9478a...11d

Skrevet

Jobbet 15 år i samme, ingen oppmerksomhet. Har ikke tenkt at det var vanlig heller. Vi samler selv inn penger slik at man får en gave ved runde tall bursdager, fødsel, når noen slutter (uansett grunn).

Skrevet

Får en liten gave ved 25 år.

Anonymous poster hash: d14e2...6b0

Skrevet

Her er det oppmerksomhet (kake, blomster, gavekort) ved 25 års ansettelse, fylte 50 og 60 år, og ved pensjonering. Da er det også et hyggelig arrangement i arbeidstiden med taler og litt ymse underholdning. Så er det litt varierende praksis avdelingsvis, men vi pleier å samle inn til gave når noen gifter seg, får barn eller slutter. Privat bedrift.

Anonymous poster hash: b04e8...51d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...