Blomstogbier Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Burde det "være plass til ullsokker" eller kjøper man samme størrelse som vanlige sko? Har en som bruker 26, men burde jeg kjøpe 27 i vintersko?
Mamma til 2 søte Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Mener de skal ha mellom 1,5 cm og 2 cm å gå på. Du må måle foten, størrelse har lite å si.
Blomstogbier Skrevet 25. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 25. september 2015 Mener de skal ha mellom 1,5 cm og 2 cm å gå på. Du må måle foten, størrelse har lite å si. Lite å si? Poenget er om man skal kjøpe større sko enn vanlig...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Min erfaring er at vintersko ofte er større i størrelsen enn andre sko. Men ikke alltid. Derfor bør man måle foten og skoen, eller aller helst foten mot sålen, heller enn å se blindt på størrelse. Anonymous poster hash: bdc1e...a42
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Men ja, hvis dere bruker tykkere sokker i vinterskoene så bør det jo være litt bedre plass i dem. Anonymous poster hash: bdc1e...a42
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 De skal ha 1.5 cm å gå på. Anonymous poster hash: 335f6...05e
Blomstogbier Skrevet 25. september 2015 Forfatter #7 Skrevet 25. september 2015 Ok men er det dumt å kjøpe nå, burde vi vente til november f.eks, eller er det veldig begrenset hvor mye føttene rekker å vokse på 1 mnd ca?
Mamma til 2 søte Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 (endret) Mener de skal ha mellom 1,5 cm og 2 cm å gå på. Du må måle foten, størrelse har lite å si.Lite å si? Poenget er om man skal kjøpe større sko enn vanlig...Selvfølgelig! Men i noen sko trenger man 28 og i andre 27, see? Foten må måles! Kommer jo an på merket... De er jo forskjellige i størrelsen. Endret 25. september 2015 av Mamma til 2 søte
Blomstogbier Skrevet 25. september 2015 Forfatter #9 Skrevet 25. september 2015 Mener de skal ha mellom 1,5 cm og 2 cm å gå på. Du må måle foten, størrelse har lite å si.Lite å si? Poenget er om man skal kjøpe større sko enn vanlig... Selvfølgelig! Men i noen sko trenger man 28 og i andre 27, see? Foten må måles! Kommer jo andre på merket... Ja men tenkte ikke nødvendigvis på størrelse, mer om man stort sett burde se etter en større størrelse enn vanlig. Str 26 i de skoene hun har nå "passer akkurat", dvs det er voksetillegg.
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Ville gått opp en størrelse . Anonymous poster hash: 95894...c60
Mamma til 2 søte Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 (endret) Mener de skal ha mellom 1,5 cm og 2 cm å gå på. Du må måle foten, størrelse har lite å si.Lite å si? Poenget er om man skal kjøpe større sko enn vanlig...Selvfølgelig! Men i noen sko trenger man 28 og i andre 27, see? Foten må måles! Kommer jo andre på merket...Ja men tenkte ikke nødvendigvis på størrelse, mer om man stort sett burde se etter en større størrelse enn vanlig. Str 26 i de skoene hun har nå "passer akkurat", dvs det er voksetillegg.Som noen over sier, vintersko er ofte større I str. Men det beste er uansett å måle foten for å få rett str. Det er litt vanskelig å finne sko så man har akkurat 1,5 cm ekstra, derfor mener jeg det bør være ett minimum. Uansett så vet de nok det på skobutikken ☺ Endret 25. september 2015 av Mamma til 2 søte
soleia Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Ta med ungen og prøv skoa i butikken, med assistanse frå ekspeditøren. Dei ulike merka kan variere i størrelse. Vi har som regel gått opp to nummer frå skoa vi kjøpte på forsommaren og til vinterskoa. Ungane brukar gjerne ullfrotte sokkar om vinteren, og skoa skal halde ein lang sesong. Eg pleier å gå på vinterskohandel på ein kvardagsformiddag, når dei eldre og erfarne damene er i butikken og kan hjelpe. Dei har fleire gonger fått meg til å kjøpe eit nummer større i vintersko enn eg hadde tenkt, og har rilrådd meg skomerke ut frå forma på foten. (Opplevde til og med ein gong å bli sendt til nabobutikken fordi dei meinte deira skomerke passa betre til den smale foten enn den dei sjølve hadde inne!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå