Gå til innhold

Du som bruker Maxalt for migrene...hvordan er du dagen derpå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså dagen etter et migreneanfall og du har tatt Maxalt? Jeg er helt i ørska, men lurer på om det er medisinen eller migrenen som gjør det...kjenner at det murrer litt i hodet ennå også. Har kun hatt migrene i litt over ett år så har kun prøvd Maxalt og ikke noe annet. Får anfall ca 2 ganger i mnd og det går og over stort sett etter et par - tre timer (etter at jeg kaster opp og sover litt). Rekker jeg å ta medisinen fort nok går det over etter en times tid og uten oppkast.

Anonymous poster hash: 1c369...695
Skrevet

Jeg blir helt ødelagt etter å ha tatt den.. Det skal et heftig anfall til før jeg går ut på den brygga der! Har opplevd å delvis miste synet. Har hørt at andre har opplevd det samme

Anonymous poster hash: 9cab0...3ef

Skrevet

Går som regel greit. Hender at jeg blir veldig tung i kroppen og alt føles utrolig slitsomt, men dagen etter er jeg alltid ok igjen. Tak maxalt hver uke nesten. I alle fall i gjennomsnitt.

Anonymous poster hash: 22f0b...dc1

Skrevet

Jeg blir helt ødelagt etter å ha tatt den.. Det skal et heftig anfall til før jeg går ut på den brygga der! Har opplevd å delvis miste synet. Har hørt at andre har opplevd det samme

What? Miste synet ? :-( Blir du trett og slapp, sånn at du nesten ikke orker å stå opp om morgenen? Og tiltaksløs? Har du forsøk noe annet da? Og er ikke stort sett alle migreneanfall like ille? (jeg spør fordi jeg ikke vet, har bare mine egne erfaringer å gå ut  fra..)

Skrevet

Jeg bruker maxalt ofte, og har ingen bivirkning av den. Men har jeg hatt et kraftig migreneanfall så føler jeg meg litt fjern dagen etterpå, litt bomull og tung ihodet. Men for meg kommer det av migrenen og ikke medisinen

Anonymous poster hash: 5c660...b75
Skrevet

What? Miste synet ? :-( Blir du trett og slapp, sånn at du nesten ikke orker å stå opp om morgenen? Og tiltaksløs? Har du forsøk noe annet da? Og er ikke stort sett alle migreneanfall like ille? (jeg spør fordi jeg ikke vet, har bare mine egne erfaringer å gå ut fra..)

Ja, blir veldig sliten av migrene uansett så dagen derpå er tung. Blir helt grøt i hodet og vil bare sove. Har brukt imigran, men den ble jeg bare rusa av. Må prøve noe annet nå tenker jeg... Får anfall av lukt og lys i tillegg til stress og hormoner. Ikke alle er like.

Skrevet

Jeg har prøvd det meste og anbefaler Naramig. Tar ofte litt tid før den virker, men da varer også virkningen lenger på denne enn på Maxalt. Tar jeg Maxalt kan jeg gjerne få migrenen tilbake dagen etterpå. Blir ikke så slapp av Naramig heller. Ikke sikkert den passer for alle, men verdt å prøve!

Anonymous poster hash: 22f0b...dc1

Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette. Jeg selv bruker zumig nesespray og synes det fungerer veldig bra. Jeg er også veldig sliten og uopplagt etterpå; litt sånn fyllesjuk i 2-3 dager, mener å ha lest at det er vanlig ettervirkning av selve migrenen.

Anonymous poster hash: 54037...6eb

Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette. Jeg selv bruker zumig nesespray og synes det fungerer veldig bra. Jeg er også veldig sliten og uopplagt etterpå; litt sånn fyllesjuk i 2-3 dager, mener å ha lest at det er vanlig ettervirkning av selve migrenen.

Hvordan er zumig nesespray, virker den bra, smaker den noe? Jeg har prøvd imigran nesespray, og den smakte så vondt at jeg nesten kastet opp

Anonymous poster hash: 5c660...b75

Skrevet

Blir veldig kvalm av maxalt samme dag. Dagen etterpå har jeg ingen bivirkninger av tbl da det er en hurtigvirkende medisin som blir skilt raskt ut igjen.

Anonymous poster hash: 70ebc...10b

Skrevet

Jeg har ikke hørt om dette. Jeg selv bruker zumig nesespray og synes det fungerer veldig bra. Jeg er også veldig sliten og uopplagt etterpå; litt sånn fyllesjuk i 2-3 dager, mener å ha lest at det er vanlig ettervirkning av selve migrenen.Anonymous poster hash: 54037...6eb

Hvordan er zumig nesespray, virker den bra, smaker den noe? Jeg har prøvd imigran nesespray, og den smakte så vondt at jeg nesten kastet opp  Anonymous poster hash: 5c660...b75

Av og til gir den vond bismak ja! Noen ganger virker det som jeg treffer "riktig" og da merker jeg ingenting, andre ganger derimot..

Men det går fort over og det samme gjør hodepinen, så det er verdt det! Jeg pleier å ta en paracet samtidig og det fungerer veldig bra for meg :)

Skrevet

Meg her ovenfor, det blir sånn besk medisinsmak av zumigen

Skrevet

Jeg blir sånn dagen derpå av migrenen jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...