Gå til innhold

Hva tenker vi om brukte vintersko HVIS man bytter til ny såle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke alle som har råd til å kjøpe nytt.

Anonymous poster hash: 09475...195

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville kjøpt nye sko. Vil ikke risikere å ødelegge mine barns bein bare for å spare penger.

Anonymous poster hash: 1265d...6d0

Haha.

Ødelegge beina er litt å overdrive eller?

Jeg er ikke tilhenger av brukte sko altså men å ødelegge beina.

Har du noe dokumentasjon på at de blir ØDELAGT? 🙊

Anonymous poster hash: 79d26...678

Skrevet

Her har vi 3-4 par per sessong. Bytter ofte størrelse før og etter jul. Tror eccosko til 900,- brukt av og til i 3 mnd fint kan brukes av en Til. Sessongbrukte sko brukt i mer en 3 mnd hver dag derimot er jo søppel

Anonymous poster hash: 0cff1...388

Skrevet

Tror heller jeg ville kjøpt meget lite og pent brukte ecco sko, enn å kjøpt noe billig og dårlig som hvertfall ødelegger føtter og rygg

Anonymous poster hash: 0cff1...388

Gjest Darwinia:-)
Skrevet

Nå har leger,fysioterapeuter osv sagt at å arve sko i dag er noe annet enn før. De fleste barn har 2-3 par sko for hver sesong,og skoene blir ikke formet etter føttene som da de fleste hadde kun ett par pr sesong.

Mine barn har 2 par vintersko og cherrox,og ser jo at skoene holder seg bedre enn for 20 år siden.

Jeg arvet alltid skoene etter søsteren min,og tenk,hverken føttene mine eller ryggen er ødelagt.

Anonymous poster hash: e3161...c3c

Hvor gammel er du? Med mindre du er 70 er det fremdeles god tid til å utvikle ryggproblemer. Dessuten, bestefaren min røkte som en skorstein fra han var 16. Han ble langt over 80. Han døde av hjerteinfarkt. Det betyr ikke at røyking ikke er helseskadelig. På samme måte har DIN helse svært lite å si for en generell trend.

Skrevet

Nå har leger,fysioterapeuter osv sagt at å arve sko i dag er noe annet enn før. De fleste barn har 2-3 par sko for hver sesong,og skoene blir ikke formet etter føttene som da de fleste hadde kun ett par pr sesong.

Mine barn har 2 par vintersko og cherrox,og ser jo at skoene holder seg bedre enn for 20 år siden.

Jeg arvet alltid skoene etter søsteren min,og tenk,hverken føttene mine eller ryggen er ødelagt.Anonymous poster hash: e3161...c3c

Det er du faktisk for ung til å si noe om!!

Anonymous poster hash: 7358c...9b8

Skrevet

Etter å ha lest mye på nettet så velger jeg å gå for pent brukte sko. Når de er så små klarer de ikke bruke opp sko på samme måte som 4-5 åringer ++ Mine barn skal hvertfall ikke ha disse billigskoene. Da blir det heller lite brukte Superfit vintersko.

Hi

Anonymous poster hash: 304a2...692

Skrevet

I utgangspunktet arver de ikke sko, men jeg ser jo litt an. De minste str har lillesøster arvet av storesøster med fysioterapeutens godkjenning. De er knapt brukt i det hele tatt, kanskje har storesøster stabbet noen skritt rundt i snøen et fåtall ganger og skoen er som ny både utenpå og inni. Enkelte sko fra hun var litt større har jeg spart på og lar søsteren arve, som f.eks et par flotte overgangssko som ble brukt cirka to ganger grunnet regn og sykdom den høsten samt nydelige ecco sandaler såvidt brukt på kveldene på sydentur. Utover seg så slites og brukes skoene godt og det er gjerne bare pensko og skisko som kan arves etter 2-3 års alder.

Skrevet

Dere skjønner vel at det er forskjell på f.x. selskapssko som de har hatt på seg 5 x 2,5 timer og joggesko/cherrox som de bruker mange timer for dag, hver dag i f.x. bhg??? Det tar bare et par uker før sistnevnte er "spesialtråkket" etter barnets fot!!

Og dere skjønner vel også at det er FOTSÅLEN som bærer hele resten av kroppen? Og derfor er det viktig med gode, PERSONLIGE sko!!

Det er like viktig for en toåring som en tiåring, viktigere faktisk, da det legger grunnlaget for resten av livet!!

Mine barn får iallefall skikkelige brukssko fra dag en!!

Skrevet

Mener dere seriøst at en myk liten barnefot klarer å forme en kraftig vintersko på en sesong? Hysteriet her inne har ingen grenser!

Frem til barna er 5-6 år har jeg ingen problemer med å la dem arve sko. Etter det sliter de mer på skoene og arv blir ikke aktuelt av den grunn.

Jeg spør som hun over, hvor mange har helseproblemer som kommer av at de arvet sko i barndommen?

Anonymous poster hash: 8bcd8...213

Det er ikke hysteri. Det er fakta. Skoen BLIR fort formet.

Har du kikka oppi skoene til barna dine? Mine tråkker hvertfall form i sine!

Anonymous poster hash: 3adae...afc

Min treåring sine vintersko fra i fjor ser ut som de er nye. Eccosko som var i bruk fra november til mars.

Vis meg en forskningsrapport som støtter påstanden din, så skal jeg tro deg. Dette er bare en myte som bekymrede foreldre holder liv i.

For ikke  å snakke om skoindustrien.

Anonymous poster hash: 21548...61e

Skrevet

Dere skjønner vel at det er forskjell på f.x. selskapssko som de har hatt på seg 5 x 2,5 timer og joggesko/cherrox som de bruker mange timer for dag, hver dag i f.x. bhg??? Det tar bare et par uker før sistnevnte er "spesialtråkket" etter barnets fot!!

Og dere skjønner vel også at det er FOTSÅLEN som bærer hele resten av kroppen? Og derfor er det viktig med gode, PERSONLIGE sko!!

Det er like viktig for en toåring som en tiåring, viktigere faktisk, da det legger grunnlaget for resten av livet!!

Mine barn får iallefall skikkelige brukssko fra dag en!!

Men utropstegn har du vel fått billig og brukt, sånn som du slenger rundt deg med dem?

Skrevet

Det her forstår jeg ikke så mye av. Når vi vokste opp var det standard å arve sko, betyr det at vi går en hel generasjon med ødelagte føtter? Jeg kjenner ikke en voksen person som har problemer med beina sine, så så store problemer kan det umulig være å bruke sko som er brukt. Dette er kun en betraktning fra min side, og personlig kjøpet jeg aldri brukt hverken klær eller sko. Men det er mer pga forfengelighet,og ønsket om at min datter skal være fint kledd.Anonymous poster hash: 36210...7ca

Du kjenner ingen som er/har vært sykmeldt, ufør går på aap pga ryggen?

Jeg gjør ikke det.

Anonymous poster hash: 455be...fb0

Skrevet

Mine barn får iallefall skikkelige brukssko fra dag en!!Anonymous poster hash: 7358c...9b8

Men utropstegn har du vel fått billig og brukt, sånn som du slenger rundt deg med dem?

Jeg er glad i utropstegn!!

Skjønner ikke at du skal ha en mening om det i det hele tatt, annet enn at livet ditt må være fryktelig stusselig siden du konstant sprer eder & galle... Lurer på om det kan være litt synd i deg faktisk?

DIN mening er forøvrig noe som betyr MINST for meg i hele verden!!

Skrevet

Dette er bare propaganda fra skobransjen. Ny forskning viser at man fint kan arve sko.

Anonymous poster hash: 084d3...6b8

Skrevet

Om jeg måtte så kjøper jeg heller billige nye sko enn og kjøpe brukte sko! Og HI om det er prisen du tenker på så legg 100 kr mer i så får du helt supre sko og helt nye! Det finnes masse salg på både overgangsstønad og vintersko nå!

Skrevet

Vi mennesker har slitt med ryggen lenge før vi begynte å bruke sko .. Men når det er sagt så ikke bruk slitte sko. Men pent brukte vintersko hadde jeg brukt lett. Vi har arvet masse sko men bruker ikke slitte sko.

Skrevet

Jeg tror man må bruke sjønn.

Har to gutter. Noen av eldste sine sko blir arvet, noen ikke. Joggesko blir kastet, de sliter han ut. Noen støvler blir spart, andre kastet. Finsko blir spart. Geox skoa blir bare brukt en kort periode på høsten, så de kan arves.

Anonymous poster hash: 4b585...46e

Skrevet

Om jeg måtte så kjøper jeg heller billige nye sko enn og kjøpe brukte sko! Og HI om det er prisen du tenker på så legg 100 kr mer i så får du helt supre sko og helt nye! Det finnes masse salg på både overgangsstønad og vintersko nå!

Hvor har de salg på overgangsstønad? 😂

Skrevet

Både jeg og eldste sønnen har vært hos fotspesialist og han sa det var en stor myte at barn ikke kunne arve sko! Han mente at siden sko er så dyrt var det mye bedre å arve pent brukte dyre sko enn å kjøpe nye billige sko. De dyre skoene gir bedre støtte enn billige sko.

Skrevet

Mine barn får iallefall skikkelige brukssko fra dag en!!Anonymous poster hash: 7358c...9b8

Jeg er glad i utropstegn!!

Skjønner ikke at du skal ha en mening om det i det hele tatt, annet enn at livet ditt må være fryktelig stusselig siden du konstant sprer eder & galle... Lurer på om det kan være litt synd i deg faktisk?

DIN mening er forøvrig noe som betyr MINST for meg i hele verden!!

Tja, SÅ lite kan den da ikke bety? Det var ihvertfall litt av et innlegg for å kommentere den?

Skrevet

Hvor har de salg på overgangsstønad? 😂

Det er hemmelig 😀😀

Mente selvfølgelig overgangs sko ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...