Gå til innhold

Hva tenker vi om brukte vintersko HVIS man bytter til ny såle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

:=)

Anonymous poster hash: 304a2...692
Videoannonse
Annonse
Skrevet

At et må være mye dyrere enn å kjøpe nye sko?

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, men går sikkert fint.

Skrevet

Ville du orket å gå med sko noen andre hadde formet mrd sin fot?

Anonymous poster hash: e9b1d...258

Skrevet

Nye vintersko koster 800 kr. Brukte koster ca 200 kr + 60 kr i ny ullsåle. Så like dyrt blir det ikke akkurat ;)

Skrevet

Jeg ville kjøpt nye sko. Vil ikke risikere å ødelegge mine barns bein bare for å spare penger.

Anonymous poster hash: 1265d...6d0

Skrevet

Nye vintersko koster 800 kr. Brukte koster ca 200 kr + 60 kr i ny ullsåle. Så like dyrt blir det ikke akkurat ;)

Da ville jeg heller kjøpt rimeligere vintersko nye, f.eks Friends fra Obs! e.l. 

Det er jo ikke den tynne sålen inni skolen som er årsaken til at man ikke skal arve sko, det er fordi hele skolen er tråkket ned og har formet seg etter foten til den forrige eieren.....

https://coop.no/sortiment/obs-hyper/sport-og-fritid/klar-og-sko-til-barn/vintersko/friends-402sb987

https://www.gsport.no/produkt/170359/mckinley-snowtime-vintersko-barn

http://www.ellos.no/ellos-shoes/vinterstovel-vanntett-varmforet/487898?N=1z141psZ1z141xbZ1z141od&Ns=RankValue5|1&Nao=4&selArt=623255&pr=0C1B2S3T

Anonymous poster hash: e8aff...ed9

Skrevet

Brukte klær, ok.

Brukte sko, absolutt ikke!

Skrevet

Det her forstår jeg ikke så mye av. Når vi vokste opp var det standard å arve sko, betyr det at vi går en hel generasjon med ødelagte føtter? Jeg kjenner ikke en voksen person som har problemer med beina sine, så så store problemer kan det umulig være å bruke sko som er brukt. Dette er kun en betraktning fra min side, og personlig kjøpet jeg aldri brukt hverken klær eller sko. Men det er mer pga forfengelighet,og ønsket om at min datter skal være fint kledd.

Anonymous poster hash: 36210...7ca

Skrevet

- Som hovedregel bør man ikke arve, men det er klart at et lite barn rekker ikke å gå mange skrittene i en sko før den er for liten. Fra 7/8-årsalder og utover ungdomsårene har man begynt å utvikle ganglaget, og noen har skjevstillinger som da vil bli overført til den som arver. Pensko og støvler som brukes sjeldent er selvsagt et unntak.

Sakset fra en artikkel fra en skoekspert.

Skrevet

Det hjelper ikke med ny ullsåle når det er yttersålen som blir formet etter hvordan man går

Anonymous poster hash: f4179...ad2

Skrevet

Det her forstår jeg ikke så mye av. Når vi vokste opp var det standard å arve sko, betyr det at vi går en hel generasjon med ødelagte føtter? Jeg kjenner ikke en voksen person som har problemer med beina sine, så så store problemer kan det umulig være å bruke sko som er brukt. Dette er kun en betraktning fra min side, og personlig kjøpet jeg aldri brukt hverken klær eller sko. Men det er mer pga forfengelighet,og ønsket om at min datter skal være fint kledd.

Tipper du kjenner flere som har slitt med ryggen i perioder, det er en av de tingene man tror kommer av vår generasjons dårlige barnesko og dårlige ransler på skolen...

Anonymous poster hash: e8aff...ed9

Skrevet

Nå har leger,fysioterapeuter osv sagt at å arve sko i dag er noe annet enn før. De fleste barn har 2-3 par sko for hver sesong,og skoene blir ikke formet etter føttene som da de fleste hadde kun ett par pr sesong.

Mine barn har 2 par vintersko og cherrox,og ser jo at skoene holder seg bedre enn for 20 år siden.

Jeg arvet alltid skoene etter søsteren min,og tenk,hverken føttene mine eller ryggen er ødelagt.

Anonymous poster hash: e3161...c3c

Skrevet

Mener dere seriøst at en myk liten barnefot klarer å forme en kraftig vintersko på en sesong? Hysteriet her inne har ingen grenser!

Frem til barna er 5-6 år har jeg ingen problemer med å la dem arve sko. Etter det sliter de mer på skoene og arv blir ikke aktuelt av den grunn.

Jeg spør som hun over, hvor mange har helseproblemer som kommer av at de arvet sko i barndommen?

Anonymous poster hash: 8bcd8...213

Skrevet

Nei, føttene er det ikke noe i veien med. Ryggen derimot... 

Anonymous poster hash: 3adae...afc

Skrevet

Mener dere seriøst at en myk liten barnefot klarer å forme en kraftig vintersko på en sesong? Hysteriet her inne har ingen grenser!

Frem til barna er 5-6 år har jeg ingen problemer med å la dem arve sko. Etter det sliter de mer på skoene og arv blir ikke aktuelt av den grunn.

Jeg spør som hun over, hvor mange har helseproblemer som kommer av at de arvet sko i barndommen?

Det er ikke hysteri. Det er fakta. Skoen BLIR fort formet. 

Har du kikka oppi skoene til barna dine? Mine tråkker hvertfall form i sine!

Skrevet

Du kjenner ingen som er/har vært sykmeldt, ufør går på aap pga ryggen?

Skrevet

Nå har leger,fysioterapeuter osv sagt at å arve sko i dag er noe annet enn før. De fleste barn har 2-3 par sko for hver sesong,og skoene blir ikke formet etter føttene som da de fleste hadde kun ett par pr sesong.

Mine barn har 2 par vintersko og cherrox,og ser jo at skoene holder seg bedre enn for 20 år siden.

Jeg arvet alltid skoene etter søsteren min,og tenk,hverken føttene mine eller ryggen er ødelagt.

Anonymous poster hash: e3161...c3c

Så utrolig heldig du var da ☺

Skrevet

Min treåring sine vintersko fra i fjor ser ut som de er nye. Eccosko som var i bruk fra november til mars.

Vis meg en forskningsrapport som støtter påstanden din, så skal jeg tro deg. Dette er bare en myte som bekymrede foreldre holder liv i.

Skrevet

Min treåring sine vintersko fra i fjor ser ut som de er nye. Eccosko som var i bruk fra november til mars.

Vis meg en forskningsrapport som støtter påstanden din, så skal jeg tro deg. Dette er bare en myte som bekymrede foreldre holder liv i.

Jeg er ikke bekymra i det hele tatt jeg. Mine barn arver masse sko... sko som ikke brukes hver dag! Pensko, gummistøvler, slalomstøvler, skisko, skøyter... Men ikke sko som bruker hver eneste dag, i lange tider! 

Skrevet

Heller en brukt sko fra Viking, Superfit, Ecco enn en billigsko til 300 kr.

Skrevet

Veldig forskjell på hvor mye brukt skoa er. Lite brukt, helt ok.

Anonymous poster hash: f8d1e...308

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...