Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #1 Skrevet 25. september 2015 Her et hvitt moderne kjøkken med glatte fronter. Benkeplaten er heltre eik, men dessverre veldig stygg med masse brennmerker o.l. De forrige eierene har ikke passet godt på den. Nå vurderer jeg å male den svart. Men er usikker på om det blir for "hardt". Kjøkkenet skal uansett byttes ut om ca to år, siden det må rives for å åpne opp mot stuen. Anonymous poster hash: 4e1f7...b79
Miss Honey Skrevet 25. september 2015 #2 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)
Collette Skrevet 25. september 2015 #3 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:) Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?
Miss Honey Skrevet 25. september 2015 #4 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel? Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;)
Miss Honey Skrevet 25. september 2015 #5 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;) Og her er før-bildet;)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #6 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;)Og her er før-bildet;) Såå fint det ble!! Virkelig lekkert👍👍👍 Jeg bare gjør det😊😊 Tusen takk for at du ville vise bilder. 💜 Anonymous poster hash: 4e1f7...b79
Miss Honey Skrevet 25. september 2015 #7 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;)Og her er før-bildet;) Teipet bare rundt hele benken sånn at teipen sto litt opp som en kant liksom. Pluss rundt vask og kokeplate. Så helte jeg på (sikkert litt vel mye, men så slapp jeg to strøk) lakk og fordelte ut med en sånn "glatt" rulle de anbefalte på jernia. Rundt vasken brukte jeg pensel. Kom selvfølgelig lktt under teip og litt utfor men var lett å vaske/gni det vekk med rødsprit etterpå så nå er det helt fint og jevnt. Har ikke bilde etter jeg gikk over med matt lakk. Kanskje jeg kan legge ut senere, må bare eydde kjøkkenbenken først😂
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #8 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;)Og her er før-bildet;)Teipet bare rundt hele benken sånn at teipen sto litt opp som en kant liksom. Pluss rundt vask og kokeplate. Så helte jeg på (sikkert litt vel mye, men så slapp jeg to strøk) lakk og fordelte ut med en sånn "glatt" rulle de anbefalte på jernia. Rundt vasken brukte jeg pensel. Kom selvfølgelig lktt under teip og litt utfor men var lett å vaske/gni det vekk med rødsprit etterpå så nå er det helt fint og jevnt. Har ikke bilde etter jeg gikk over med matt lakk. Kanskje jeg kan legge ut senere, må bare eydde kjøkkenbenken først😂 Takk😊 Ja, gjør gjerne det. Så gøy med sånne prosjekter😊 Anonymous poster hash: 4e1f7...b79
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #9 Skrevet 25. september 2015 Så kult! Du ser barnebildene dine viser? Bare sånn du vet det! Anonymous poster hash: e30ca...348
Miss Honey Skrevet 25. september 2015 #10 Skrevet 25. september 2015 Så kult! Du ser barnebildene dine viser? Bare sånn du vet det! Anonymous poster hash: e30ca...348 Ja så etterpå jeg burde kuttet bildene først😳 Men så farlig er det ikke når det er så uskarpt..😌
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #11 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;)Og her er før-bildet;)Teipet bare rundt hele benken sånn at teipen sto litt opp som en kant liksom. Pluss rundt vask og kokeplate. Så helte jeg på (sikkert litt vel mye, men så slapp jeg to strøk) lakk og fordelte ut med en sånn "glatt" rulle de anbefalte på jernia. Rundt vasken brukte jeg pensel. Kom selvfølgelig lktt under teip og litt utfor men var lett å vaske/gni det vekk med rødsprit etterpå så nå er det helt fint og jevnt. Har ikke bilde etter jeg gikk over med matt lakk. Kanskje jeg kan legge ut senere, må bare eydde kjøkkenbenken først😂 Er det en heltre benkeplate du har malt? Synes det du har gjort ble så fint! Får lyst til å gjøre det samme selv, for akkurat som HI, skal kjøkkenet byttes om noen får år... Men jeg har laminatbenkeplate... Anonymous poster hash: d94a9...db0
VictoriaS Skrevet 25. september 2015 #12 Skrevet 25. september 2015 Her et hvitt moderne kjøkken med glatte fronter. Benkeplaten er heltre eik, men dessverre veldig stygg med masse brennmerker o.l. De forrige eierene har ikke passet godt på den. Nå vurderer jeg å male den svart. Men er usikker på om det blir for "hardt". Kjøkkenet skal uansett byttes ut om ca to år, siden det må rives for å åpne opp mot stuen. Anonymous poster hash: 4e1f7...b79 Nei det tror jeg hadde blitt skikkelig fint! Har selv hvit innredning med sort benkeplate
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #13 Skrevet 25. september 2015 Men hvordan holder en malt benkeplate seg? Når ungene plutselig kutter agurk og har glemt å ta et skjærebrett under o.l.? Blir det fort ripete? Hakk? Anonymous poster hash: 6df93...f64
VictoriaS Skrevet 25. september 2015 #14 Skrevet 25. september 2015 Men hvordan holder en malt benkeplate seg? Når ungene plutselig kutter agurk og har glemt å ta et skjærebrett under o.l.? Blir det fort ripete? Hakk? Anonymous poster hash: 6df93...f64 Uten at jeg har prøvd dette selv, så tror jeg absolutt den vil tåle lite i forhold til skjæring med kniv direkte på platen... Men går an å flikke litt med ny maling da isåfall?
Gjest Muji81 Skrevet 25. september 2015 #15 Skrevet 25. september 2015 Jeg har nettopp gjort det selv faktisk! Malte med svart bengalakk, ble skikkelig fint:) folk trør jeg har byttet den ut pg blir overrasket når jeg sier jeg har malt;) syns forresten det ble litt vel blankt så jeg malte over med matt lakk over:)Så kult! Var det mye jobb? Kan du si litt om hvordan du gikk frem? Du vil ikke vise et bittelite bilde, vel?Prøver laste opp på mobil nå men har ikke gjort det før;) Wow! Ble frista til å kopiere deg. Hvor mye tåler plata nå? Vår plate er muligens ikke heeelt bein, vil det vises veldig godt tro...
Anonym bruker Skrevet 25. september 2015 #16 Skrevet 25. september 2015 Her et hvitt moderne kjøkken med glatte fronter. Benkeplaten er heltre eik, men dessverre veldig stygg med masse brennmerker o.l. De forrige eierene har ikke passet godt på den. Nå vurderer jeg å male den svart. Men er usikker på om det blir for "hardt". Kjøkkenet skal uansett byttes ut om ca to år, siden det må rives for å åpne opp mot stuen. Anonymous poster hash: 4e1f7...b79 Nei det tror jeg hadde blitt skikkelig fint! Har selv hvit innredning med sort benkeplate Jeg prøver! Skal legge ut bilde når jeg har gjort det. Blir gøy! 😊 Hi Anonymous poster hash: 4e1f7...b79
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå