Gå til innhold

Kan jeg være gravid?

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg sitter her og lurer på om jeg er gravid eller ikke.. 

Er nok mange som har spurt om det samme, men jeg tenkte det var bedre å finne ut litt i forhold til min situasjon da.

Jeg hadde ubeskyttet samleie noen dager før el og begynte ikke å tenke på at jeg kunne være gravid før rett før ikm. Vell, jeg spottet litt i noen dager, noe som jeg vanligvis ikke gjør. Så fikk jeg en blødning som varte i 3 dager, var mindre blod enn til vanlig (men måtte bruke bind) og mensen varer alltid i 6-7 dager hos meg. Har aldri gått på p-piller så er ikke noe med det som har klusset det til.

Blødningen stoppet og jeg får bare mer og mer symptomer. Hvis jeg er gravid så er jeg 6 uker på vei (i fra sist ordentlige mens). Jeg har vondt i hodet, utslitt av ingenting, veldig trøtt, kvalm, det stikker i magen min (virker som om noen stikker meg med nål), oppblåst, litt vondt i ryggen, livlige/rare drømmer og mistet matlysten. Disse symptomene har gått litt rundt om hverandre og de siste dagene så har jeg blitt mer kvalm. 

Jeg har tatt noen graviditetstester, men siste var for 5 dager siden (9 dager etter ikm). Jeg synes jo ikke det høres ut som om jeg er gravid pga blødningen og testen, men klarer ikke å legge det fra meg..

Er det mulig at jeg er gravid eller er jeg bare syk på en eller annen måte? Er ikke en planlagt graviditet i såfall, så det er ikke sånn at jeg går rundt og håper så mye at jeg tror jeg kjenner symptomer heller.

Er det vits å ta flere tester eller burde jeg legge det fra meg og tenke at jeg er syk?

Dette ble ganske mye, men jeg håper noen kan gi meg ett svar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144238126-kan-jeg-v%C3%A6re-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...