Gå til innhold

Smerter i foten uten å ha skadet meg

Anbefalte innlegg

Jeg har ca 2mnd hatt rare sviende/brennende smerter i innerste leddet i stortåen. Det kommer og går, men blir forverring når jeg bøyer tåen oppover, og også når jeg går. Nå har jeg fått vondt oppå foten også, oppå vristen. Det er et veldig ømt punkt der, og det er vondt når jeg belaster vekten på hele foten, men spesielt når jeg belaster utsiden av foten (vanskelig å forklare). Det er ikke rødt, ikke hovent, bare veldig vondt når jeg går og litt ømt når jeg sitter i ro. Det er verst på morgenen av en eller annen grunn.. Jeg har ikke tråkket over, sparket borti noe eller gjort noe som kan forårsake dette. Hva kan det være?

Anonymous poster hash: 2fb0e...26f

Fortsetter under...

Høres ut som senebetennelse, evnt. leddbetennelse. Jeg har mye senebetennelse i håndleddet. Da jeg fikk førstemann, spredte det seg til tommelen. Legen fortalte meg at det faktisk var ganske vanlig å få det i tommelen etter å ha fått barn. Noe med måten man løfter barnet på eller noe sånt. Nå har jeg det regelmessig både i håndleddet, begge tomlene og ringfingeren. Har et par ømme punkter i forbindelse med dette.

Anonymous poster hash: 6d85a...3d4

Høres ut som senebetennelse, evnt. leddbetennelse. Jeg har mye senebetennelse i håndleddet. Da jeg fikk førstemann, spredte det seg til tommelen. Legen fortalte meg at det faktisk var ganske vanlig å få det i tommelen etter å ha fått barn. Noe med måten man løfter barnet på eller noe sånt. Nå har jeg det regelmessig både i håndleddet, begge tomlene og ringfingeren. Har et par ømme punkter i forbindelse med dette.

Hva gjør man for å bli bedre?

Dra til en kiropraktor eller naprapat som er dyktig i å sjekke ekstremiteter (føtter, ben, armer, hender).

Kan nesten høres ut som om du har låsninger i foten som gjør at du feilbelaster, eller får smerter når du belaster.

En kiropraktor kan også henvise deg videre til røntgen eller annen undersøkelse om nødvendig.

Anonymous poster hash: 3890c...60f

Hva gjør man for å bli bedre?

Unngår belastning... Bruker støttebandasje på håndleddet de verste periodene, tomlene og fingrene må bare gå sin gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...