Gå til innhold

Hvor gammelt skal barnet værer når de klarer å fargelegge slik ?

Anbefalte innlegg

Vår har vært litt treig og først nå klarer hun å holde seg såpass innen for strekene.

Hvor gammelt ville dere gjettet at barnet som har fargelagt er? Kun basert på bildet :)

Anonymous poster hash: fdf17...7b3

post-42-1525929_thumb.jpg

Fortsetter under...

Annonse

Det er så veldig individuelt. Ville ikke bekymret meg over noe sånt. Det kommer jo an på flere faktorer, som interesse, tålmodighet, finmotorikk...

Hvis barnet virker interessert i fargelegging og virket konsentrert, så ville det kanskje bekymret meg litt om barnet var i skolealder. Men mange barn er for utålmodige og lite interesserte til å holde på med det selv langt opp i skolealder.

Anonymous poster hash: f6806...438

Min blir 3 i oktober. Kan fargelegge innenfor strekene på samme måte men gjerne med kun rosa eller lilla. Ikke "riktige" farger eller bytter farger mellom kjole og hår feks.

slik som på bildet her fargelegger gutten her, gjort siden han var 3,5 år. Mens lillesøster som er 3,5 år nå, er langt uten for strekene enda :) Ting varierer.. Sønnen tegner for øvrig ikke strekmenneske enda, eller smilefjes og han er 4.5 år. Lillesøster tegner smilefjes.

Så ut fra egen observasjon, både i ungenes krets og fra jeg jobbet i bhg.... mellom 3 og 4 år

Det er store forskjeller. Min 6 år gamle gutt kunne ha fargelagt den tegningen. Han har vært lite interessert i tegning og har derfor lite trening i det. Storesøsteren tegnet imidlertid slik mye mye tidligere.

Anonymous poster hash: 8cf47...6cd

Jeg tror mi var rundt 2,5-3 år da hun fargela sånn ☺

2,5 ? Mi lager bare kruseduller ennå :P

Anonymous poster hash: ce413...628

Ja, var vel nærmere 3. Men hun var tidlig ute med alt sånt som perling, puzzlespill og stillesittende greier. Ikke så tidlig ute på mye annet som di sikkert var tidligere ute med 😀

Annonse

Altså min gutt på 5 år kan ikke tegne en strekmann en gang, ikje på langt nær fargelegge sånn som det. Han har ingen interesse av tegning i det hele tatt, nekter å gjøre det rett og slett.

Anonymous poster hash: bd27c...0f6

Jeg ville gjettet tre. Ser omtrent like sjarmerende rotete ut som når min på nesten tre fargelegger, men så har han omtrent null interesse for tegning og fargelegging og vil nok helst bare bli ferdig :P

Anonymous poster hash: a4557...4f5

Jobber i bhg. Jeg vil si typisk gjennomsnittlig 4 åring :) opptatt av å ikke fargelegge utenfor streker, mindre opptatt variasjon av fargene ;)

Selv har jeg hatt en 2 åring som tegnet avanserte hodefotinger og fargela innenfor strekene, og en 6 åring som ikke klarte noen av delene før han var minst 10 ;)

Endret av Plutselig_gravid

Ja merker vel at det er stor forskjell . Første barnet her så var så usikker 😀😀

Hi

Anonymous poster hash: fdf17...7b3

Hvor gammel er barnet da??

Anonymous poster hash: d36ec...361

Fra 2-12. Det har i alle fall vært veldig individuelt hos mine barn. Går mest på interesse og hvordan de ligger an finmotorisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...