Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #1 Skrevet 24. september 2015 Og hvordan? Anonymous poster hash: ce2cd...e58
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Nei Anonymous poster hash: a5088...6e4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #3 Skrevet 24. september 2015 Nei, står da ikke noe om helvete i bibelen. Anonymous poster hash: 7e024...fa8
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #4 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening? Anonymous poster hash: 1256c...41e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #5 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #6 Skrevet 24. september 2015 Ja, det tror jeg på. Bibelen skriver om helvete og det er det Jesus kom for å vise oss veien bort fra. Anonymous poster hash: 82df7...413
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #7 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1 Da har dessverre din bekjent misforstått kraftig.. Gud elsker oss, men han hater synden.. Han vil ikke ha syndere i himmelen. Venninnen din må omvende seg (som betyr å slutte helt med å synde) og følge Jesus. Anonymous poster hash: 82df7...413
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #8 Skrevet 24. september 2015 Tror på, jeg tror på det som står i bibelen. Ikke nødvendigvis flammer osv, men en filosofisk tanke: Hva om helvete er at alle kommer til himmelen og Gud, men at de som hater (dvs ateister) havner i sitt eget helvete fordi de ikke ønsker å være der? Anonymous poster hash: 723bd...47f
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #9 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening? Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #10 Skrevet 24. september 2015 Helvete som et straffes sted finnes ikke i Bibelen. Gehenna er, og var, en jordisk dal. Anonymous poster hash: d366e...380
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #11 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening? Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter? Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete! Anonymous poster hash: 1256c...41e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #12 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening? Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter? Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete! Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #13 Skrevet 24. september 2015 Ja, jeg tror at det finnes. Anonymous poster hash: b7dd7...44d
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #14 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1 Ja, akkurat som muslimer er kristne en ensartet gruppe som alle oppfører seg dårlig. Anonymous poster hash: c4e5d...2f4
jojoen Skrevet 24. september 2015 #15 Skrevet 24. september 2015 Tror på, jeg tror på det som står i bibelen. Ikke nødvendigvis flammer osv, men en filosofisk tanke: Hva om helvete er at alle kommer til himmelen og Gud, men at de som hater (dvs ateister) havner i sitt eget helvete fordi de ikke ønsker å være der? Anonymous poster hash: 723bd...47f Ateister = de som hater?? Hater hvem eller hva? Jeg er ateist, men er milevis unna å definere meg selv som "hater"
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #16 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening? Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter? Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete! Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413 Hehe det behøver jeg slett ikke. Jeg har lest meg opp, og kommet frem til min teori som jeg står fast ved. Og hvis du ikke kommenterte til meg, så vil jeg foreslå at du lager eget innlegg fremfor å sitere mitt. Anonymous poster hash: 1256c...41e
Mamma til 2 søte Skrevet 24. september 2015 #17 Skrevet 24. september 2015 Tror på, jeg tror på det som står i bibelen. Ikke nødvendigvis flammer osv, men en filosofisk tanke: Hva om helvete er at alle kommer til himmelen og Gud, men at de som hater (dvs ateister) havner i sitt eget helvete fordi de ikke ønsker å være der? Anonymous poster hash: 723bd...47f Hvem har hjernevaska deg? Ikke døm meg for at jeg ikke tror på Jesus og Gud!
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #18 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1 Ja, akkurat som muslimer er kristne en ensartet gruppe som alle oppfører seg dårlig.Anonymous poster hash: c4e5d...2f4 Sa ikke at alle oppfører seg dårlig. Bare at det må være fint å ha en religion som man kan tilpasse etter eget behov, og at om man gjør noe galt, så er det ikke så farlig fordi det kan tilgis... Kristendommen har tilpasset seg mer og mer det moderne samfunn, og er nok derfor den overlever. Den er garanter veldig fjern fra hvordan det ble praktisert for 2000 år siden... Dette mener jeg er et paradoks. Sånn "Jeg er kristen, men jeg tror ikke på alt som står i bibelen." Samtidig synes jeg det gamle og det nye testamentet er veldig motstridende. I det gamle er Gud noe man skal frykte. Han ber folk om å ofre sine egne barn... Han sender landeplager og syndefloden. Det var veldig forferdelige regler for hvordan man skulle straffe ulike synder. Så kommer det nye. Da er han plutselig som en kjærlig og tilgivende far. Hva skjer? Jeg forstår så godt hvorfor folk er kristne. Det føles nok trygt og godt. Men samtidig har jeg vansker med å forstå at oppegående og intelligente mennesker får seg til å tro på noe slikt, blindt, uten å være kritiske og uten å se at noe skurrer... Og tenker at det er vel ikke heller tilfeldig at religiøse mennesker har lavere gjennomsnittlig iq enn ateister... Beklager, det var ikke ment frekt, det er bare fakta. Og dere har det sikkert fint i deres tro. Det skader jo ingen og har med seg en del fine og koselige tradisjoner, som dog i flere tilfeller er bygget på andre religioner... Men uansett, dere har det sikkert fint, og det er jo hovedsaken. Anonymous poster hash: 96211...fa1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #19 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening?Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter? Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete!Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413 Hehe det behøver jeg slett ikke. Jeg har lest meg opp, og kommet frem til min teori som jeg står fast ved. Og hvis du ikke kommenterte til meg, så vil jeg foreslå at du lager eget innlegg fremfor å sitere mitt.Anonymous poster hash: 1256c...41e Hvis ingen havner i helvete, mener du at alle havner i himmelen? Absolutt alle? ser du ingen problemer med det? Hva er vitsen med å bli frelst da? Hvis ikke alle havner i himmelen, og de ikke havner i helvetet, hvor blir de av? Opphører de kanskje bare å eksistere da? Anonymous poster hash: 96211...fa1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #20 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening?Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter?Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete!Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413 Hehe det behøver jeg slett ikke. Jeg har lest meg opp, og kommet frem til min teori som jeg står fast ved.Og hvis du ikke kommenterte til meg, så vil jeg foreslå at du lager eget innlegg fremfor å sitere mitt.Anonymous poster hash: 1256c...41e Hvis ingen havner i helvete, mener du at alle havner i himmelen? Absolutt alle? ser du ingen problemer med det? Hva er vitsen med å bli frelst da? Hvis ikke alle havner i himmelen, og de ikke havner i helvetet, hvor blir de av? Opphører de kanskje bare å eksistere da? Anonymous poster hash: 96211...fa1 Jeg tror alle sjeler kommer til himmelen, ja. Det er mennesket selv (skallet av sjelen) som begår ondskap. Ikke sjelen. Vi blir påvirket av oppvekst, miljø, religion tradisjoner og kultur som da til sist former hvem vi er og hva vi gjør på godt og vondt. For eks: Et barn blir forsømt og mishandlet og får aldri hjelp. Barnet vokser opp og er forvirret, sint, frustrert og muligvis voldelig, det resulterer i ondskapsfulle handlinger. Ikke fordi personen var ondskapsfull til å starte med, men fordi livsløpet ødela det mentale i personen. Da er det jo bakgrunnen til denne personen som har skapt synden. Jeg mener at når vi dør vil alle disse lagene av påvirkninger falle bort, og det eneste som står igjen er sjelen vi kom med. Og den går tilbake til himmelen. Anonymous poster hash: 1256c...41e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #21 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening?Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter?Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete!Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413 Hehe det behøver jeg slett ikke. Jeg har lest meg opp, og kommet frem til min teori som jeg står fast ved.Og hvis du ikke kommenterte til meg, så vil jeg foreslå at du lager eget innlegg fremfor å sitere mitt.Anonymous poster hash: 1256c...41e Hvis ingen havner i helvete, mener du at alle havner i himmelen? Absolutt alle? ser du ingen problemer med det? Hva er vitsen med å bli frelst da? Hvis ikke alle havner i himmelen, og de ikke havner i helvetet, hvor blir de av? Opphører de kanskje bare å eksistere da?Anonymous poster hash: 96211...fa1 Jeg tror alle sjeler kommer til himmelen, ja. Det er mennesket selv (skallet av sjelen) som begår ondskap. Ikke sjelen. Vi blir påvirket av oppvekst, miljø, religion tradisjoner og kultur som da til sist former hvem vi er og hva vi gjør på godt og vondt. For eks: Et barn blir forsømt og mishandlet og får aldri hjelp. Barnet vokser opp og er forvirret, sint, frustrert og muligvis voldelig, det resulterer i ondskapsfulle handlinger. Ikke fordi personen var ondskapsfull til å starte med, men fordi livsløpet ødela det mentale i personen. Da er det jo bakgrunnen til denne personen som har skapt synden. Jeg mener at når vi dør vil alle disse lagene av påvirkninger falle bort, og det eneste som står igjen er sjelen vi kom med. Og den går tilbake til himmelen.Anonymous poster hash: 1256c...41e Høres jo veldig flott ut da, at vi er alle velkommen... Men man er jo ansvarlig for egne valg uavhenging av bakgrunn. Veldig mange har vokst opp under harde kår, men blitt fantastiske mennesker. Det er også de som har hatt en flott barndom som tar dårlige valg. Vi kan ikke bare skylde på oppvekst, miljø osv. Hvert menneske har jo et valg... Og er det liksom helt greit at vi gjør dårlige valg? Anonymous poster hash: 96211...fa1
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #22 Skrevet 24. september 2015 Om det finnes et helvete skal jeg ikke uttale meg om. Men! Jeg tror overhodet ikke på at noen blir sendt dit. Jeg nekter å tro at en Gud som er kjærlig og god skal straffe folk i evighetens flammer og lidelse, fordi de tok dårlige valg på jorden. Hvis Gud skal sende folk til helvete, så må han jo samarbeide med djevelen. Han må overlevere folk til djevelen og si "Vær så god, disse skal i din avdeling!" Dessuten står det at Guds kjærlighet til sine barn er 1000 ganger sterkere enn kjærligheten vi har til våre barn. De fleste her inne har barn, og jeg tror/håper de færreste kaster ungene inn i peisen hvis de er ulydig. Jeg ønsker barnet mitt alt godt uansett hva han gjør eller ikke gjør. Hvis Guds kjærlighet er 1000 ganger sterkere enn vår kjærlighet til våre barn, som tross alt er den sterkeste kjærlighet som finnes, hvordan kan da Han sende noen til helvete? Det gir jo ingen mening?Anonymous poster hash: 1256c...41e Djevelen gjør alt han kan for å lokke folk til helvetet. Bare tenk på historien om Adam og Eva. Djevelen (slangen) sa "har Gud virkelig sagt.." (enda Gud så tydelig hadde sagt det!!) og da Eva tok en bit skjedde det jo ingenting umiddelbart. Men straffen var at de ble forvist fra Edens hage. Gud elsker oss, men han vil ikke ha syndere i himmelen. Derfor gav han Jesus som vi kan ta imot (frivillig) som vår frelser, slutte å synde og gå den smale vei. Man kommer ikke til himmelen om man går den brede vei. Den brede vei fører til fortapelsen (helvetet). Så lenge vi lever kan vi ta imot Jesus, omvende oss og gå den smale vei. Den smale vei er å la Jesus lede våre skritt, tanker og handlinger slik at vi kan bli gradvis forvandlet og mer og mer god, omsorgsfull, tåle urett, tilgi til og med det "utilgivelige" osv. Alt det som vi ikke kan klare i oss selv, det kan Gud hjelpe oss med. Anonymous poster hash: 82df7...413 Du kommenterer jo ingen av tingene jeg sier? Kan du komme med noen ordentlige motargumenter?Nei jeg tror ikke noen kommer til helvete!Anonymous poster hash: 1256c...41e Hei.. Jeg beskriver det slik jeg tror det er etter å ha lest bibelen. Bibelen forteller jo om et helvete og en himmel, og at bare noen få kommer til himmelen.. Gå på en online bibel og søk på helvetet. Eller les om lignelsen om den rike mannen i Lucas 16, 19-31 Anonymous poster hash: 82df7...413 Hehe det behøver jeg slett ikke. Jeg har lest meg opp, og kommet frem til min teori som jeg står fast ved.Og hvis du ikke kommenterte til meg, så vil jeg foreslå at du lager eget innlegg fremfor å sitere mitt.Anonymous poster hash: 1256c...41e Hvis ingen havner i helvete, mener du at alle havner i himmelen? Absolutt alle? ser du ingen problemer med det? Hva er vitsen med å bli frelst da? Hvis ikke alle havner i himmelen, og de ikke havner i helvetet, hvor blir de av? Opphører de kanskje bare å eksistere da?Anonymous poster hash: 96211...fa1 Jeg tror alle sjeler kommer til himmelen, ja.Det er mennesket selv (skallet av sjelen) som begår ondskap. Ikke sjelen. Vi blir påvirket av oppvekst, miljø, religion tradisjoner og kultur som da til sist former hvem vi er og hva vi gjør på godt og vondt. For eks: Et barn blir forsømt og mishandlet og får aldri hjelp. Barnet vokser opp og er forvirret, sint, frustrert og muligvis voldelig, det resulterer i ondskapsfulle handlinger. Ikke fordi personen var ondskapsfull til å starte med, men fordi livsløpet ødela det mentale i personen. Da er det jo bakgrunnen til denne personen som har skapt synden. Jeg mener at når vi dør vil alle disse lagene av påvirkninger falle bort, og det eneste som står igjen er sjelen vi kom med. Og den går tilbake til himmelen.Anonymous poster hash: 1256c...41e Høres jo veldig flott ut da, at vi er alle velkommen... Men man er jo ansvarlig for egne valg uavhenging av bakgrunn. Veldig mange har vokst opp under harde kår, men blitt fantastiske mennesker. Det er også de som har hatt en flott barndom som tar dårlige valg. Vi kan ikke bare skylde på oppvekst, miljø osv. Hvert menneske har jo et valg... Og er det liksom helt greit at vi gjør dårlige valg? Anonymous poster hash: 96211...fa1 Igjen: Ja jeg tror Gud tilgir. Hvis du ser på alle argumentene jeg kommer med i mitt første innlegg, så gir det mening for meg. Anonymous poster hash: 1256c...41e
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #23 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1 Ja, akkurat som muslimer er kristne en ensartet gruppe som alle oppfører seg dårlig.Anonymous poster hash: c4e5d...2f4 Sa ikke at alle oppfører seg dårlig. Bare at det må være fint å ha en religion som man kan tilpasse etter eget behov, og at om man gjør noe galt, så er det ikke så farlig fordi det kan tilgis... Kristendommen har tilpasset seg mer og mer det moderne samfunn, og er nok derfor den overlever. Den er garanter veldig fjern fra hvordan det ble praktisert for 2000 år siden... Dette mener jeg er et paradoks. Sånn "Jeg er kristen, men jeg tror ikke på alt som står i bibelen." Samtidig synes jeg det gamle og det nye testamentet er veldig motstridende. I det gamle er Gud noe man skal frykte. Han ber folk om å ofre sine egne barn... Han sender landeplager og syndefloden. Det var veldig forferdelige regler for hvordan man skulle straffe ulike synder. Så kommer det nye. Da er han plutselig som en kjærlig og tilgivende far. Hva skjer? Jeg forstår så godt hvorfor folk er kristne. Det føles nok trygt og godt. Men samtidig har jeg vansker med å forstå at oppegående og intelligente mennesker får seg til å tro på noe slikt, blindt, uten å være kritiske og uten å se at noe skurrer... Og tenker at det er vel ikke heller tilfeldig at religiøse mennesker har lavere gjennomsnittlig iq enn ateister... Beklager, det var ikke ment frekt, det er bare fakta. Og dere har det sikkert fint i deres tro. Det skader jo ingen og har med seg en del fine og koselige tradisjoner, som dog i flere tilfeller er bygget på andre religioner... Men uansett, dere har det sikkert fint, og det er jo hovedsaken. Anonymous poster hash: 96211...fa1 Jeg er ikke personlig kristen, men jeg respekterer religiøse mennesker enten de er kristne, muslimer eller annet. Hvis kristne, muslimer og jøder skulle fulgt sine skrifter til punkt og prikke så hadde vet vært mye ondskap her i verden... At religiøse mennesker ikke følger religionen sin helt bokstavtro er bare bra. Anonymous poster hash: c4e5d...2f4
Anonym bruker Skrevet 24. september 2015 #24 Skrevet 24. september 2015 Så med andre ord, så er det bare å oppføre seg som idioter for man kommer jo til himmelen uansett? Har en bekjent som er kristen, og hun snylter, stjeler, manipulerer og lyver. Hun sier det er greit å oppføre seg slik fordi jesus elsker henne som hun er uansett. Hun gjør også gode gjerninger så klart, men likevel... Må være fint å være kristen. Skjønner godt hvorfor den religionen har slått an. Velg ut fritt fra bibelen hva du vil tro på, tilpass det etter egen livsstil og samfunn, lev som du vil fordi jesus elsker deg og gud tilgir alt... Anonymous poster hash: 96211...fa1 Ja, akkurat som muslimer er kristne en ensartet gruppe som alle oppfører seg dårlig.Anonymous poster hash: c4e5d...2f4 Sa ikke at alle oppfører seg dårlig. Bare at det må være fint å ha en religion som man kan tilpasse etter eget behov, og at om man gjør noe galt, så er det ikke så farlig fordi det kan tilgis... Kristendommen har tilpasset seg mer og mer det moderne samfunn, og er nok derfor den overlever. Den er garanter veldig fjern fra hvordan det ble praktisert for 2000 år siden... Dette mener jeg er et paradoks. Sånn "Jeg er kristen, men jeg tror ikke på alt som står i bibelen." Samtidig synes jeg det gamle og det nye testamentet er veldig motstridende. I det gamle er Gud noe man skal frykte. Han ber folk om å ofre sine egne barn... Han sender landeplager og syndefloden. Det var veldig forferdelige regler for hvordan man skulle straffe ulike synder. Så kommer det nye. Da er han plutselig som en kjærlig og tilgivende far. Hva skjer? Jeg forstår så godt hvorfor folk er kristne. Det føles nok trygt og godt. Men samtidig har jeg vansker med å forstå at oppegående og intelligente mennesker får seg til å tro på noe slikt, blindt, uten å være kritiske og uten å se at noe skurrer... Og tenker at det er vel ikke heller tilfeldig at religiøse mennesker har lavere gjennomsnittlig iq enn ateister... Beklager, det var ikke ment frekt, det er bare fakta. Og dere har det sikkert fint i deres tro. Det skader jo ingen og har med seg en del fine og koselige tradisjoner, som dog i flere tilfeller er bygget på andre religioner... Men uansett, dere har det sikkert fint, og det er jo hovedsaken. Anonymous poster hash: 96211...fa1 Jeg er ikke personlig kristen, men jeg respekterer religiøse mennesker enten de er kristne, muslimer eller annet.Hvis kristne, muslimer og jøder skulle fulgt sine skrifter til punkt og prikke så hadde vet vært mye ondskap her i verden... At religiøse mennesker ikke følger religionen sin helt bokstavtro er bare bra. Anonymous poster hash: c4e5d...2f4 Ja, jeg er enig i at det er bra. Men mener at det er et paradoks... Synes det er rart man sier at man er kristen, men ikke følger skriftene... Det gjør jo at man tilpasser religionen og ikke innretter seg etter den. Man tror altså egentlig på noe annet... Anonymous poster hash: 96211...fa1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå