Gå til innhold

Sove i egen seng - puh :)

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 6 1/2 mnd! Frem til gutten min var 5 1/2 mnd har vi stort sett samsovet. Etter dette har han sovet i sin egen seng (havner i min noen netter hvis han våkner pga at han er sulten. Men sover stort sett gjennom hele natten). Var på 6 mnd kontroll og helsesøster sa at NÅ kunne han fint flytte over på eget rom (pga at han våkner ofte når vi skal legge oss). Kjente mammahjertet begynte å slå litt fortere, men tenkte at jeg kunne gjennomføre dette. De 2 første ukene gikk strålende. Han lå der i 30 min ca og snakket for seg selv og sovnet. Denne uken har han HYLSKRIKI i det øyeblikket jeg legger han ned. Han gir seg ikke heller!.. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre. Det ender alltid opp med at jeg må ta han tilbake i min seng og holde rundt han. Da sovner han etter et halvt minutt. Må legge til at han har fått to tenner denne uken, men virker ikke noe plaget på dagtid. Nå var han endelig blitt så "flink" til å ligge i sin egen seng og nå ligger han bare hos oss. Har også prøvd å "lure" han over etter at han har sovet i våres seng noen timer men da er det samme greia;)

Hva skal jeg gjøre? Føler det her var to skritt frem og fem tilbake ;) Skal jeg la han få den tryggheten med å sove i våres seng? Eller vil det bli like "vanskelig" senere å få han tilbake i sin egen seng? Var det for tidlig å flytte han over på eget rom? Håper noen har råd :)

Endret av Linkii87
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237912-sove-i-egen-seng-puh/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ved å ikke følge helsesøsters råd risikerer du først og fremst at helsesøster blir sur. (Been there, done that.) Jeg ville fokusert på hva som er greit for familien din her og nå, hvordan ting blir i fremtiden hvisomatte dersomatte kan ingen vite med sikkerhet.

Høres ut som han vet hva han vil:) Tror ikke for tidlig med eget rom, men nå virker som trenger mer nærhet igjen. Jeg ville fortsatt å prøve hver dag. Går det ikke, så vet du jo hva som funker. Plutselig aksepterer han etter ferdig med itviklingssprang/tenner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...