Gå til innhold

Noen her som har lav B12 og får tabletter for det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk bare en mld av legen at verdien var lav og at hun hadde sendt en e-resept. Derfor tenker jeg at det bare er triobe eller noe. Jeg innbiller meg derimot at de ikke funker som det skal..Har bla målt verdien av denne og annet som en del av utredning for tarmsykdom, men om det er noe i tarmen min, kan jo det ha noe å si for opptak av medisin i tablettform?..

Så jeg lurer på om noen her har erfaring med B12 tilskudd i tablettform, eller har kunnskap om slikt? :)

Anonymous poster hash: 43290...cb6

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg hadde ganske lave verdier, og bruker nå TrioB

Hvorfor innbiller du deg at den ikke virker?

Anonymous poster hash: 82ccc...dee
Skrevet

Er dette på resept eller får man kjøpt utenom?trioB

Anonymous poster hash: 2556f...89a

Skrevet

Delvis fordi jeg ikke vet hvor godt opptaket i tarmen er, og fordi svigerinnenmin jobber på legekontor og de har vært på kurs der de bla lærte at tablettform ikke hadde så mye hensikt.

Merker du noe? Og har verdiene dine bedret seg? :)

Skrevet

Man får kjøpt det uten resept :) Nå vet jo ikke jeg om det er triobe jeg har fått, jeg bare går ut fra det. Skal på apoteket nå.

Skrevet

Delvis fordi jeg ikke vet hvor godt opptaket i tarmen er, og fordi svigerinnenmin jobber på legekontor og de har vært på kurs der de bla lærte at tablettform ikke hadde så mye hensikt.

Merker du noe? Og har verdiene dine bedret seg? :)

Jeg har ikke merket noe på kroppen, men har ikke tatt nye prøver så jeg vet ikke om de er blitt bedre. Men jeg hadde brukt reseptfrie b12 tabletter (legen ville prøve det først) fra apoteket en stund først, og da gikk verdiene mine ned

Annonse

Skrevet

Man får kjøpt det uten resept :) Nå vet jo ikke jeg om det er triobe jeg har fått, jeg bare går ut fra det. Skal på apoteket nå.

TrioB får du ikke uten resept

Skrevet

Jeg har hatt lave b12-verdier grunnet cøliaki. Etter å ha fått opp nivåene med sprøyter gikk jeg over til tabletter, men da sank verdiene igjen. Kroppen klarte ikke ta opp tablettene. Må derfor fortsette med sprøytene, og tar hver 2.-3. måned.

Anonymous poster hash: abafe...713

Skrevet

Jeg bruker TrioBe på resept, og disse hjelper for meg, har fått normale verdier igjen.

Skrevet

TrioB får du ikke uten resept

Ser jeg har skrevet det feil. De heter TrioBe, og fås kun på resept

Skrevet

Jeg har gått med lavt B12 lenge. Fikk påvist denne lange mangelen gjennom noen blodprøver i vinter, og da hadde jeg faktisk tatt tilskudd (Berocca?) i flere måneder.

Det gikk opp for legene at jeg ikke klarte å ta opp B12 gjennom tarmen, så fikk tilskudd i sprøyteform, fem dager på rad. Nå får jeg det i sprøyteform annen hver måned.

Husk at feks en tablett med B12 er 1-2 mg, mens enn sånn sprøyte inneholder 1000 mg.

Det har gjort underverker for meg, jeg er et annet menneske. :)

Anonymous poster hash: c2c3a...ea0

Skrevet

Ok, jeg trodde de var reseptfrie :)

Jeg er allikevel litt skeptisk til de, om de hjelper..Hvor lang tid skal jeg kunne regne med at det tar før jeg ev merker noe effekt da?..

Skrevet

Ok, jeg trodde de var reseptfrie :)

Jeg er allikevel litt skeptisk til de, om de hjelper..Hvor lang tid skal jeg kunne regne med at det tar før jeg ev merker noe effekt da?..

Du kan få få reseptfrie B tilskudd, bare ikke TrioBe

Annonse

Skrevet

Hørt trioB funker, men at det tar litt tid før verdiene er normale igjen ☺️ Hadde det vært veldig kritisk ville de satt injeksjoner, så jeg stresser ikke. Har samme som deg!

Anonymous poster hash: b455b...906

Skrevet

Jeg fikk TrioBe av cøliakilegen da jeg måtte kutte ut gluten. Er veggis i tillegg, så jeg trengte nok de tablettene. Endte med at jeg fikk veldig høye verdier, så jeg måtte slutte. Måler jevnlig nå, sånn at jeg kan få riktig dose når verdiene har landet. Funker fjell, altså :P

Anonymous poster hash: 8fc16...d42
Skrevet

Nei, du må ha resept på triobe. Kan kjøpe vanlig b vitamin uten resept, men de er ikke gode nok ved mangel!

Anonymous poster hash: 84e33...e8e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...