Gå til innhold

Til dere som spyr...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Er i dag 8+5 og har vært kvalm siden starten på uke 7. og i dag er jeg så kvalm at jeg spyr, selv om jeg spiser ofte og drikker mye. Har kontorjobb, så det går forsåvidt greit, men er ikke noe kjekt på felles toaletter når man helst vil holde det hemmelig.

Hvor kvalm må man liksom være for å få sykemelding? Jeg er ofte kvalm hele dagen, før mest ettermiddag/kveld, men nå også på morgen og formiddag..

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt I snart 3 uker pga kvalme og oppkast. Jeg er så dårlig at jeg klarer ikke ta meg sammen, får i meg så lite næring at bare en dusj er et slit. Jeg synes ut fra det du beskriver at du er klar for en sykemelding. All kred til deg som har holdt ut så lenge!!

Skrevet

alt er et slit her å.Brekker meg i dusjen pga såpelukt: ) Æsj...alt lukter og smaker dritt!! Klarer ikke dra på jobb sånn.

Anonymous poster hash: 12d64...318
Skrevet

Jeg er også på jobb 100%, men merker at jeg er utslitt og veldig kvalm fra rundt kl 14 og resten av kvelden. Jeg MÅ legge meg ned når jeg kommer hjem og det er ikke alltid like lett med 2 skolebarn fra før.

Jeg har foreløpig ikke spydd på jobb, men igår måtte jeg gå inn på et eget kontor med dør å hvile /duppe av litt. Blir ekstremt kvalm av det stresset som er her på jobb, men regner med at sånn er det overalt.

Jeg har foreløpig ikke sagt noe, og ønsker heller ikke det.. også er vi ganske sårbare i denne bedriften. Er jeg borte så blir det krise som sjefen sier. Kjempekjipt å ha det presset hvilende på seg..

Skrevet

Heldigvis er sjefen min forståelsesfull..jeg må si dere er sterke som holder ut på jobb. Men som en kollega av meg sa da jeg måtte kaste inn håndkle "dette er bare et kvarter av livet ditt". Og det er jo veldig sant. Dessuten er jeg aldri vekk fra jobb ellers.

Det er heldigvis en premie I andre enden 😊

Skrevet

Jeg har vert hos legen i dag. Fikk aktiv sykemelding. Er kvalm hele tiden og brekker meg mange ganger om dagen men spyr heldigvis ikke. Men jeg har en salgsjobb og klarer ikke å nå budsjett og snakke med kunder når jeg er sånn. Har sagt alt til sjefen og han forstod meg godt da han selv måtte sykemelde seg når hans kone var gravid pga ekstrem SV. Kvalme.

Jeg er bare 6+0 idag men glad for at jeg dro til lege. Fikk også resept på kvalme stillende som heter Afipran som gjør så man ikke brekker seg eller kaster opp.

Skrevet

Jeg har vert hos legen i dag. Fikk aktiv sykemelding. Er kvalm hele tiden og brekker meg mange ganger om dagen men spyr heldigvis ikke. Men jeg har en salgsjobb og klarer ikke å nå budsjett og snakke med kunder når jeg er sånn. Har sagt alt til sjefen og han forstod meg godt da han selv måtte sykemelde seg når hans kone var gravid pga ekstrem SV. Kvalme.

Jeg er bare 6+0 idag men glad for at jeg dro til lege. Fikk også resept på kvalme stillende som heter Afipran som gjør så man ikke brekker seg eller kaster opp.

Så bra:) Hva er aktiv sykemelding? Hvor mye jobber du da?

Anonymous poster hash: e6f75...9ec

Skrevet

Jeg har også en veldig forståelsesfull sjef, men vi er midt i et viktig prosjekt på jobb, så er ikke så veldig lett å komme fra.

Og utenfra ser jeg sikkert "pigg" og oppegående ut, så er redd de ikke skjønner hvis jeg ønsker sykemelding. Hadde hjulpet med 50% så jeg fikk litt kortere dager..

Skrevet

Så bra:) Hva er aktiv sykemelding? Hvor mye jobber du da?

Anonymous poster hash: e6f75...9ec

Aktiv sykemelding så er det ikke bestemt hvor mye jeg skal jobbe men kan komme når jeg føler meg "frisk" nok... tenkte jeg skulle prøve å være på jobb et par timer hver dag...

Skrevet

Jeg har også en veldig forståelsesfull sjef, men vi er midt i et viktig prosjekt på jobb, så er ikke så veldig lett å komme fra.

Og utenfra ser jeg sikkert "pigg" og oppegående ut, så er redd de ikke skjønner hvis jeg ønsker sykemelding. Hadde hjulpet med 50% så jeg fikk litt kortere dager..

50% sykemelding lar seg sikkert gjøre. Det var det jeg startet med også.

Skrevet

Hvor ofte har dere som spyr avføring? Selv har jeg nå avføring hver 5-6 dag. Det må jo være fordi det er så lite som kommer den veien I en kombinasjon av at man er litt treg som følge av å være gravid?!

Anonymous poster hash: f3641...20b

Skrevet

I dag har jeg tatt årets første egenmelding. Helgen har vært fylt av ekstrem kvalme og brekkninger og mye soving. 

Har faktisk ikke dårlig samvittighet en gang, jeg som aldri er borte ellers. 

Det er jo litt krise at jeg er vekk på jobb, men jeg må nødt til å prioritere meg selv og lille frøet <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...