Gå til innhold

Etter ma kan man ha sex når man har brunt blod?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er nok ikke farlig å ha sex nå, men det blir ikke å hjelpe en graviditet. Så lenge du har positiv graviditetstest vil du ikke ha eggløsning heller. Så anbefaler deg å vente til du får negativ test :)

Annonse

Det er nok ikke farlig å ha sex nå, men det blir ikke å hjelpe en graviditet. Så lenge du har positiv graviditetstest vil du ikke ha eggløsning heller. Så anbefaler deg å vente til du får negativ test :)

Jo, man kan ha eggløsning med litt hcg-nivå og fortsatt positiv gr.test. Det erfarte jeg selv når jeg hadde en MA.

Anonymous poster hash: 7d58a...5cc

Jeg fikk beskjed fra sykehuset om at man ikke får EL med HCG i kroppen. Grunnen til at mange tror de får EL er fordi en EL test kan slå ut positiv selv om man ikke har det.

Jeg tok ikke el-stest, det hadde ikke hatt hensikt med hcg i kroppen.

Jeg har tydelige tegn på eggløsning og er temmelig sikker på at det var det jeg kjente 10 dager etter aborten. Det kunne også stemme med når jeg fikk mensen tilbake.

Anonymous poster hash: 7d58a...5cc

Har ikke opplevd MA, men har hatt 2 SA med utskrapning. Og da fikk jeg beskjed om å vente 2 uker med sex, og en menstruasjon før jeg ble gravid igjen. Første mens er ofte sterkere og vondere enn vanlig.

Annonse

Takker for svar :) fikk besjed om det på sykehuse jeg også. Men lurte kansje mer på hva dere syns jeg burde gjøre:p hehe... Vil så gjerne bli gravid igjen. Å jeg hører mange blir gravid før første mens

Anonymous poster hash: 52d8c...276

Jeg hører også om mange som blir gravid før første mens, men for min kropp er det ikke ideelt. Jeg har hatt 3 SA, og etter 2 av de har jeg blitt gravid etter en mens. Og begge de to svangerskapene har jeg hatt småblødninger som mest sannsynlig kom av at kroppen hadde vært igjennom en SA rett før.. Det var en enorm påkjenning å ha småblødninger etter å ha gjennomgått en SA.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...