Apple80 Skrevet 22. september 2015 #1 Skrevet 22. september 2015 Hadde bare vært interessant å følge hverandre med tanke på stoffskiftet.. Før jeg ble gravid fikk jeg beskjed om at man må øke dosen ved graviditet, men nå fikk jeg bare beskjed om å teste meg hver måned..
Bentix Skrevet 24. september 2015 #2 Skrevet 24. september 2015 Hei, jeg har lavt stoffskifte og går på levaxin. Tar blodprøver en gang i måneden og dosen blir justert i forhold til prøve resultatet. I mitt første svangerskap gikk jeg ned i dose, noe som ikke er helt vanlig. Denne gangen har det vært motsatt og har økt litt. Hvor langt er du på vei?
Apple80 Skrevet 24. september 2015 Forfatter #3 Skrevet 24. september 2015 Hei, jeg har lavt stoffskifte og går på levaxin. Tar blodprøver en gang i måneden og dosen blir justert i forhold til prøve resultatet. I mitt første svangerskap gikk jeg ned i dose, noe som ikke er helt vanlig. Denne gangen har det vært motsatt og har økt litt. Hvor langt er du på vei?6+2 tar 50-75 mg pr dag +10 mg liothyronin (eller hva det heter) har bare hatt lavt stoffskifte 1,5 år,så jeg vet ikke om det hadde stabilisert seg helt før jeg ble gravid, men har gått på samme dose et år snart..
rød Skrevet 26. september 2015 #4 Skrevet 26. september 2015 Hei Venter nr 4! Hatt ls siden 2002, aldri endra dose i et svangerskap, tatt jevnlige prøver. Kun ca 4 uker på veg nå da ☺️
Førstegang:) Skrevet 9. oktober 2015 #5 Skrevet 9. oktober 2015 Hei. Jeg har gått på levaxin for ls i 6 år nå. Og er gravid. Kun 4 uker på vei, men veldig spennende. Flott med denne tråden da jeg også er nysgjerrig på andres erfaring med dette. Jeg har siste tiden gått på 100 mikrogram daglig og egentlig fått beskjed om at jeg kan ha problemer med å bli gravid 😕 tydeligvis ikke :) men noen her som vet om det er noe jeg da må ta ekstra hensyn til? Har fått første legetime om 3 uker
Bentix Skrevet 9. oktober 2015 #6 Skrevet 9. oktober 2015 De aller fleste må øke dosen sin når de er blitt gravide. Jeg fikk beskjed om å komme til legen med en gang jeg fikk positiv test. Her er det blodprøver en gang i måneden.
Apple80 Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2015 Jeg er litt nervøs nå,fordi jeg tok blodprøver hos legen for 3 uker susen og hørte ingenting, så jeg tenkte alt var greit. Så var jeg på ultralyd på torsdag og gynekologen sa at jeg må spørre etter prøvesvarene for hvis man er for lav øker faren for å miste, og de fleste trenger økt dose i svangerskapet! Og da jeg ringte for å purre på svarene så viste det seg at det var skjedd en feil og jeg får ikke svar før til uka! Men nå har jeg jo akkurat sett at alt er bra da! Er 8+4 i dag.
rød Skrevet 10. oktober 2015 #8 Skrevet 10. oktober 2015 Var 6 uker på veg igår og jeg begynte å blø Kjøpte 2 graviditetstester idag så jeg får snike meg til ikveld når ungene sover. Aldri hatt problem under de 3 andre svangerskapene 😢
Apple80 Skrevet 10. oktober 2015 Forfatter #9 Skrevet 10. oktober 2015 Var 6 uker på veg igår og jeg begynte å blø Kjøpte 2 graviditetstester idag så jeg får snike meg til ikveld når ungene sover. Aldri hatt problem under de 3 andre svangerskapene 😢 Får håpe det ikke betyr noe! Litt blod trenger jo ikke bety noe! Men hvis du har mistet, så ser du vel ikke det på en graviditetstest?
rød Skrevet 10. oktober 2015 #10 Skrevet 10. oktober 2015 Var 6 uker på veg igår og jeg begynte å blø Kjøpte 2 graviditetstester idag så jeg får snike meg til ikveld når ungene sover. Aldri hatt problem under de 3 andre svangerskapene 😢 Får håpe det ikke betyr noe! Litt blod trenger jo ikke bety noe! Men hvis du har mistet, så ser du vel ikke det på en graviditetstest?Usikker på hvor lenge verdiene er i urinen. ( hcg) om det var det det heter. Surrete og bekymra nå. Blir lege på mandag. Går krysse fingre for at alt er ok da, men frykter det verste. 😢
Mingemaura Skrevet 10. oktober 2015 #11 Skrevet 10. oktober 2015 Var 6 uker på veg igår og jeg begynte å blø Kjøpte 2 graviditetstester idag så jeg får snike meg til ikveld når ungene sover. Aldri hatt problem under de 3 andre svangerskapene 😢 Får håpe det ikke betyr noe! Litt blod trenger jo ikke bety noe! Men hvis du har mistet, så ser du vel ikke det på en graviditetstest?Usikker på hvor lenge verdiene er i urinen. ( hcg) om det var det det heter. Surrete og bekymra nå. Blir lege på mandag. Går krysse fingre for at alt er ok da, men frykter det verste. 😢 Du burde høre om ultralyd istede, så slipper du å vente så lenge. På mandag er du da 6+3, og det burde absolutt være langt nok på vei til å se barnet. Hvis ikke må du både ta blodprøver på mandag+onsdag, og får ikke ordentlig svar før på torsdag.
Apple80 Skrevet 14. oktober 2015 Forfatter #12 Skrevet 14. oktober 2015 Håper det går bra med deg rød! Jeg er litt stressa/nervøs her,for legen min surrer med blodprøvene! Jeg tok blodprøver 17.sep og har ikke fått svar enda,og nå må jeg ta ny prøve fordi legen ikke finner svarene!! Føler meg trøtt og sliten og vindt i hodet, men det kan jo bare være graviditeten i seg selv. Men HVIS jeg er lav,kan det jo gjøre at jeg mister!! #bytterfastlege...😡
spentnr2 Skrevet 17. oktober 2015 #13 Skrevet 17. oktober 2015 Jeg fikk beskjed om å doble dose, så til lege til uka..
Apple80 Skrevet 17. oktober 2015 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2015 Nå er jeg drit-nervøs og egentlig ganske sint på legen min. Jeg sa til henne at mange får beskjed om å øke dosen med en gang man blir gravid FØR man har testet stoffskiftet, men hun sa at jeg ikke skulle gjøre det fordi jeg MEST SANNSYNLIG ikke er så lav! Jeg har gått snart 10 uker uten å øke og nå er de ømme puppene ig den lille uggen-følelsen borte.. Tenk om jeg har mistet pga den dumme legen!!
Bentix Skrevet 17. oktober 2015 #15 Skrevet 17. oktober 2015 Dessverre er det mange leger som har lite peiling på lavt stoffskifte, det er min erfaring! Har heldigvis fått en lege som vet hva hun driver med nå Har du fått tatt nye prøver nå apple80? Skal ikke ta mange dagene før du får svar. Håper det går bra med din lille. Trenger ikke å bety noe at symptomene dine er borte. Mine ble også plutselig borte rundt den tiden. Håper legen din følger opp med stoffskifte prøver fremover!
rød Skrevet 20. oktober 2015 #16 Skrevet 20. oktober 2015 Gikk ikke bra var hos legen forrige mandag og såg på ultralyd. Der så han at det hadde vært noe. Men spurte også om det bare kunne vært vanlig mens ! Er veldig skuffa, med 2 positive tester og symptomer så vet jeg at jeg var gravid... Men lørdag for 14 dager siden fikk jeg veldig vondt nederst i magen og da regner jeg med at noe skjedde. Begynte å blø en uke etterpå. Idag skulle jeg ta stoffskifte prøve pga det er 1 år siden sist og jeg skulle også ta hcg for å se nedgang, men tror dere ikke legen ikke hadde skrevet opp hcg prøva. Igjen skuffende og mine opplevelser tilsier at leger ikke tar spontanaborter seriøst. Tok graviditetstest igjen idag og den viser gravid, men nå viser den 2-3 uker mens for en uke siden viste den 3-4 uker. Min egen konklusjon er at hcg er på vei ned. Jeg kjenner også at symptomene er borte, det har de vært etter at jeg fikk så vondt i magen den lørdagen for 14 dager siden.
rød Skrevet 20. oktober 2015 #17 Skrevet 20. oktober 2015 Men det skal sier at jeg har hatt 3 vellykkede svangerskap tidligere uten problem og jeg har aldri økt dosa. Nå er jeg snart 35 år og alderen kan være med på å gjøre det vanskeligere nå. Men jeg har tatt spontanaborten tungt. Det er som et nederlag Lykke til til alle dere med baby i magen da 👍😄
Apple80 Skrevet 20. oktober 2015 Forfatter #18 Skrevet 20. oktober 2015 Det var trist å høre! Jeg er også snart 35, og symptomene mine ble borte uke 9, sa blødde jeg også litt en dag. Er så sint på legen min som ikke har tatt stoffskiftet på alvor!! Skal forlange en ul for å se om det har gått bra. Også tok jeg kontakt med hormonspesialisten som jeg gikk til da stoffskiftet mitt ble oppdaget for 1,5 år siden og han ville gjerne følge meg opp i svangerskapet!😃 skal til han og ta blodprøve i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå