Gå til innhold

Ekstremt plaget av sopp

Anbefalte innlegg

Jeg fikk sopp i underlivet første gang som gravid. Nå er babyen 7 mnd og jeg har hatt sopp flere ganger. Denne gangen går jeg på hestekur (7 dagers kur) hvor jeg nå har tatt 5 piller. Jeg merker ingen endring! Har til å med brukt kjerringrrådet med å smøre seg med yoghurt naturell. Kan noen komme med tips? Det er så ubehagelig og har ikke hatt sex på over 1 mnd! Lurer nesten på om jeg må over på antibiotika. Hvis det tar sopp!? Håper noen har noen råd. Hilsen er frustrert jente :-) 

Anonymous poster hash: 32810...ae8
Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144237440-ekstremt-plaget-av-sopp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Regner med at du har fått råd om å kutte ut sukker så mye som mulig? Samt å bruke bomullstruser, og unngå gstreng..

Det er noe skikkelig herk det der ass! Lykke til!

Ja takk for det!! kan selvfølgelig bli bedre til å holde meg unna sukker.. men det er vanskelig.. særlig når jeg ammer hehe..

Er du sikker på at det er sopp? Jeg trodde jeg hadde fått en skikkelig soppinfeksjon noen mnd etter fødselen, men det viste seg å være veldig tørre og irriterte slimhinner der nede! Det klødde, svei og sex kunne jeg bare glemme! Gikk på Canesten i en uke, hjalp ingenting. Det har med hormoner å gjøre, særlig hvis man ammer! Det som ble min redning var Oversterin. En krem man kjøper på apotek. Det tok 1 uke så var plagene nesten borte, rene vidunderkremen :D

Anonymous poster hash: f6373...3f7

Er du sikker på at det er sopp? Jeg trodde jeg hadde fått en skikkelig soppinfeksjon noen mnd etter fødselen, men det viste seg å være veldig tørre og irriterte slimhinner der nede! Det klødde, svei og sex kunne jeg bare glemme! Gikk på Canesten i en uke, hjalp ingenting. Det har med hormoner å gjøre, særlig hvis man ammer! Det som ble min redning var Oversterin. En krem man kjøper på apotek. Det tok 1 uke så var plagene nesten borte, rene vidunderkremen :D

Anonymous poster hash: f6373...3f7

Der sier du noe!! Kanskje du har rett i det? Jeg skal prøve kremen. Det hadde vært helt fantastisk hvis det funker! ;) 

Annonse

Hvis Diflucan ikke funker så må legen sjekke om det faktisk er sopp! Ta dyrkningsprøve. Kan være tørre slimhinner! Ovesterin er reseptfri.

Anonymous poster hash: d807b...9a0

Har legetime i morgen :) 

Har du spiral? Jeg reagerte på hormonspiral, legen mente det var sopp, hverken lokalbehandling eller diflucan hjalp. Forsvant da spiralen ble tatt ut.

Anonymous poster hash: 05ba1...351

Nei det har jeg ikke. Takk for svar :)

Herregud!! Vært hos legen og hun vet ikke hva det er.. Så nå må jeg jo bare gå rundt med disse plagene. Hjelpes meg! :/

Men, hos fastlege da eller? Da ville jeg dratt til en privat gynekolog som har litt mer peil på området altså.. Er jo sykt kjipt å gå med sånne plager!!

Anonymous poster hash: b2869...ab2

Herregud!! Vært hos legen og hun vet ikke hva det er.. Så nå må jeg jo bare gå rundt med disse plagene. Hjelpes meg! :/

Men, hos fastlege da eller? Da ville jeg dratt til en privat gynekolog som har litt mer peil på området altså.. Er jo sykt kjipt å gå med sånne plager!!

Anonymous poster hash: b2869...ab2

Det er veeeeeldig kjipt!! Jeg fikk henvisning til sykehuset. De har kortere ventetid enn privat :) Men må jo fortsatt vente en mnd!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...